ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران با تمجید از عملکرد تیم ملی برابر عراق گفت: نکته بارز بازی این بود که بازیکنان ما تا پایان پا پس نکشیدند و حاضر به باخت نبودند. آنها با غیرت جنگیدند ولی در ضربات پنالتی دیگر از دست کسی کاری برنمی‌آید.
حسین عبدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، با تمجید از عملکرد بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برابر عراق در یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا اظهار کرد: اگر روند بازی حفظ می شد و تیم ما ۱۰ نفره نمی‌شد در همان ۹۰ دقیقه کار را تمام می کردیم اما متاسفانه این گونه نشد و ما تقریبا ۸۰ دقیقه با ۱۰ نفر بازی کردیم.

او افزود: چیزی که مشخص است این که بازیکنان ما با غیرت و تعصب بازی کردند و تا پایان بازی حاضر نشدند پا پس بکشند. آنها هر گلی را به موقع پاسخ دادند و تا انتها خود را در بازی نگه داشتند. نکته بارز بازی همین نحوه فوتبال ایرانی بود. هرچند در نهایت کار به پنالتی کشیده شد و در این مرحله دیگر از دست کسی کاری برنمی‌آید. در ضربات پنالتی، تیم برنده باید با چاشنی شانس همراه باشد.

عبدی در ادامه گفت: بازی پرهیجان و پراسترس دنبال شد اما متاسفانه نتیجه دلخواه ما کسب نشد. با این حال بازی نکات مثبت زیادی برای ما داشت. در این بازی، هر اتفاقی که می‌شد پیش بینی کرد رخ داد. اخراج، پنالتی، گل های زیادی، جواب دادن به گل های خورده و در نهایت ضربات پنالتی و حذف از جام. البته شکست در پنالتی از ارزش های تیم ملی کم نمی کند. آنها فوق العاده بودند.

وی درباره‌ی عملکرد کی روش در جام ملت‌های آسیا هم اظهارکرد: تعویض‌های کی روش جواب داد. البته جهانبخش از آنچه انتظار داشتیم دور بود اما تعویض‌های ما مثمر ثمر بودند. تاکتیک تیم ملی در بازی با عراق هم مانند همیشه بر حفظ توپ کمتر و ضربه زدن در حملات سریع بود. این مساله پس از ۱۰ نفره شدن تیم ملی، پررنگ تر شد و بیشتر به لاک دفاعی فرو رفتیم. عملکرد کی روش در مجموع در جام ملت‌ها بد نبود. هر کسی دیگر در این فضا قرار می گرفت باید ابتدا خود را کنترل می کرد.

عبدی در ادامه درباره‌ی آینده فوتبال ایران نیز گفت: اگر دنبال این هستیم که در آینده فقط نتیجه بگیریم، یک بحث است و اگر به بازی خوب فکر می‌کنیم، بحث دیگری دارد. اکنون وقت این است که با نگاه به گذشته، آینده روند فوتبال مان را سرلوحه کار قرار دهیم. در همه جای دنیا برای "فوتبال آینده" تحقیقات شروع شده ولی در ایران هنوز خبری نیست.

بازیکن سال‌های نه چندان دور تیم ملی فوتبال ایران هم‌چنین گفت: چرا در ایران به این مساله بی توجهی می‌شود؟ ما از فوتبالی که باید بازی کنیم، دور مانده‌ایم. برای رسیدن به راهکارهای مناسب باید افراد جدید و با خلاقیت وارد کار شوند نه این‌هایی که اکنون هستند. خلاقیت، آگاهی و شناخت از آینده، در کنار تجربه گذشته ابزار کار برای پیشرف فوتبال ماست. از حالا باید به جام جهانی روسیه فکر کنیم.

وی درباره‌ی حضور بازیکنان جوان و تازه وارد در ترکیب تیم ملی در جام ملت های آسیا هم اظهار کرد: خوشحالم که کی روش این بازیکنان را به تیم آورد. تغییر نسل گام به گام تیم ملی باعث خوشحالی است. این افراد در کنار باتجربه ها، خوب کار کردند. بازی پورعلی گنجی خوب به چشم آمد، سردار آزمون خوب عمل کرد و وریا غفوری خیلی خوب بود. اگر نگاه تیزبینانه تری هم داشته باشیم می‌توانیم از بین بازیکنانی که در ایران یا لیگ های خارجی بازی می کنند، باز هم افرادی را به تیم ملی دعوت کنیم.

عبدی در پایان گفت: تعجب می‌کنم که چرا ما نمی‌توانیم دیدارهای دوستانه زیادی برگزار کنیم. بازیکنان جوان ما باید در تورنمنت‌ها و بازی های دوستانه زیادی بازی کنند تا برای رقابت های حساس آینده آبدیده شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.