مدیرعامل باشگاه صبای قم می‌گوید دولت و مجلس باید به مسئله حق پخش ورود کنند تا حق باشگاه‌ها پرداخت شود.

عباس جهان‌بینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اختلافات میان صداوسیما و فدراسیون فوتبال اظهار کرد: این مشکل مربوط به امسال نیست. این اختلافات به سال‌های قبل برمی‌گردد. زمانی AFC باشگاه‌ها را ملزم کرد استانداردهای حرفه‌ای را رعایت کنند، سازمان لیگ به این سمت حرکت کرد که حق پخش تلویزیونی را از صداوسیما دریافت کند زیرا یکی از آیتم‌های استانداردسازی، بحث درآمدزایی باشگاه‌ها است که مهم‌ترین منبع درآمد، حق پخش تلویزیونی است. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد هزینه‌های باشگاه‌های معتبر دنیا، از طریق دریافت حق پخش تلویزیونی تامین می‌شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه در کشور ما به این موضوع اهمیت داده نمی‌شد تا اینکه سال گذشته بعد از بحث‌های فراوان صداوسیما و فدراسیون سر مبلغ کمی توافق کردند. معتقدم برای این قضیه کار بنیادی و کارشناسی صورت نگرفت و مسئولان فدراسیون با صداوسیما فقط توافق کردند. بعد از آن نیز وقتی امسال برای تمدید قرارداد مذاکراتی صورت گرفت طرفین توافق نکردند. صداوسیما که سال گذشته ۱۸.۵ میلیارد پرداخت کرده بود، امسال می‌خواست فقط ۱۰ درصد به این مبلغ اضافه کند در حالی که فدراسیون خواهان دریافت مبلغ ۱۰۰ میلیاردی بود. البته در ابتدا روی ۱۶۰ میلیارد تاکید داشتند که بعدا به ۱۰۰ میلیارد کاهش یافت.

جهان‌بینی تاکید کرد: فدراسیون مطالعاتی انجام داد و مشخص شد صداوسیما به خاطر فوتبال و از قبل پخش آگهی، درآمد بالایی دارد. بنابراین خواهان دریافت حق پخش واقعی شده‌اند.

وی تاکید کرد: در این میان چندین مرحله فدراسیون فوتبال برای مذاکره با مدیران صداوسیما قدم برداشت اما مسئولان این سازمان تمایلی به مذاکره نداشتند و درخواست ملاقات را رد می‌کردند.

جهان‌بینی اضافه کرد: حقوق فوتبال و باشگاه‌ها باید از طریقی تامین شود. بنابراین به ناچار مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم گرفتند دوربین‌ها را به ورزشگاه‌ها راه ندهند. معتقدم در حال حاضر دوستان دیگری که در مجلس و یا دولت حضور دارند و می‌توانند کمک کنند باید ورود کنند تا ان‌شاءالله این اختلافات حل شود.

وی در ادامه با بیان اینکه اختلافات به وجود آمده به زیان همه اهالی فوتبال و مردم و همین طور صداوسیما است، اظهار کرد: هم باشگاه‌ها حق دارند که درآمد داشته باشند و هم مردم و جوانانی که در سراسر کشور به فوتبال علاقه دارند، حق دارند فوتبال تماشا کنند. صداوسیما هم از فوتبال برنامه‌سازی می‌کند و هم در کنارش تبلیغ پخش می‌کند.

مدیرعامل باشگاه صبای قم در بخش دیگری از صحبت‌های خود باشگاه‌ها را حامی فدراسیون فوتبال دانست و اضافه کرد: خوشبختانه باشگاه‌ها به یک بلوغ فکری رسیده‌اند و همه در کنار هم از فدراسیون فوتبال حمایت می‌کنند. وقتی تاکید دولت بر این است که باشگاه‌ها به سوی خصوصی‌سازی حرکت کنند و از منابع دولتی استفاده نکنند، پس باید حق و حقوق خود را بگیرند.

وی تصریح کرد: البته اکنون که کمیسیون فرهنگی مجلس ورود کرده، خوشبینم اختلافات حل شود.

جهان‌بینی همچنین درباره آخرین وضعیت باشگاه صبای قم اظهار کرد: ما از ابتدای فصل پیش‌بینی کرده بودیم که در جمع ۶ تیم بالای جدول باشیم. در حال حاضر هم به این مهم دست یافته‌ایم. در جام حذفی هم نگاه ما این بود که به مراحل بالاتر برسیم اما به هر حال بازیکنان‌مان بازی مقابل شهرداری اردبیل را دست کم گرفته‌اند و شکست خوردیم.

وی در پاسخ به این سوال که به قهرمانی در نیم فصل امید دارید، گفت: نمی‌توانیم قهرمانی را تضمین کنیم. ما تلاش می‌کنیم تا بهترین رتبه را کسب کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.