برانکو ایوانکوویچ سرمربی پرسپولیس مهمان برنامه نود این هفته بود.

بهگزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ برانكو ایوانكوویچ كه امسال توانسته پرسپولیس را قهرمانزودهنگام لیگ برتر كند، مهمان برنامه نود بود و به سوالات عادل فردوسی پور پاسخداد.

*پارسالیك مقطعی آخر جدول بودید. ولی آخر فصل در كورس قهرمانی بودید و قهرمانی را از دستدادید. فكر می كردید امسال این قدر راحت قهرمان شوید؟

ما درابتدای شروع فصل هم اهداف را اعلام كردیم و تیم را با بازیكنان جدید بستیم. ماهینیو سید جلال و بیرانوند. هدف اصلی برای قهرمانی بود. بعد از مدت زیادی پرسپولیسقهرمان شد. ما می دانیم كه فشاری روی خودمان قرار داده بودیم با این هدف و ازابتدا هم اهداف را پنهان نكرده بودیم.

*مقطعطلایی پرسپولیس شما زمانی بود كه تحت فشار قرار گرفتید و باشگاه خوب ایستاد پشتشما و حمایت كرد از شما. مدیریت هم نقش داشت در قهرمانی شما.

بله منتشكر می كنم از طاهری. موافقم با نظر شما كه در ابتدای فصل پارسال وضعیت سختیداشتیم و ۶ هفته اول ته جدول بودیم. طاهری هم مجبور بود فشارها و حملات را تحملكند. او اعتقاد به كار ما و فلسفه ما داشت. پرسپولیس قدرت خودش را نشان داد.

*كیبه این باور رسیدید كه می تواند قهرمان شود؟

ما ازابتدا اهداف را مشخص كردیم. تسلطی داشتیم از ابتدا بر تیم های دیگر. من و بقیهبازیكنان تحت فشار بودیم. آن ها به بهترین نحو عمل كردند. از هفته اول بهبازیكنانم اعتماد داشتند. زمان هم كه پیش رفت وضعیت بهبود پیدا كرد. فقط احتمالتصادف می توانست جلوگیری از قهرمانی ما باشد.

*درسه كشور متفاوت قهرمان شده اید. كدام لذت بخش تر بود؟

بهنتایجی كه گرفته ام افتخار می كنم. بعد از رفتن من از ایران بعد از جام جهانی، تیمدینامو زاگرب را در اختیار گرفتم و سال اول هم لیگ هم جام حذفی را قهرمان شدیم. با۲۰ امتیاز اختلاف امتیاز در مقابل تیم دوم جدول. این قهرمانی همیشه در خاطرم خواهدماند. در چین هم سال اول قهرمان شدم و ۱۳ امتیاز از تیم دوم بالاتر بودیم. الان هماینجا قهرمان شدیم. اما این قهرمانی برای من اهمیت خاصی دارد و عزیز است. بعد از ۹سال پرسپولیس قهرمان شده آن هم با قاطعیت.

*بهترنیست محسن مسلمان درباره مدل موی خودش تجدید نظر كند؟

مو وظاهر، مسائل شخصی بازیكنان است و باید به آن ها حق داد. همه جای دنیا همین طوریاست. مهم این است كه خوب بازی كنند. ما باید سه بازی آخر را خوب بازی كنیم در غیراین صورت خوب جلوه نخواهد كرد.

*رابطهنزدیكی با فرشاد دارید؟

من باهمه ارتباط خوبی دارم. بازیكنانی مثل فرشاد را دوست دارم. همه بازیكنانی كه یكفضای خوش بینی در تیم ایجاد می كنند را دوست دارم. این ها جوان هستند. تمرین دركنار جدیتش باید رضایتمندی هم ایجاد كند. اما قبل از هر چیزی آن ها را دوست دارمچون در تمرینات تلاش می كنند.

*بهترینبازیكن فصل پرسپولیس؟

من یكمسئله را عرض می كنم. ما تیم هستیم. با هم می بریم. با هم می بازیم و با هم مساویمی كنیم. هرگز فرد را در نظر نمی گیرم. به جز جلسات درونی كه مسائل را مطرح میكنیم. بازیكنان برای من مهم ترین مسئله هستند. اما به جز مدیریت و مدیرعامل خوب وعالی مثل طاهری و هیات مدیره، بدون این ها نمی شود كار كرد اما بازیكنان از همهمهم تر هستند.

*ایناواخر احساس نكردید دست شما در تیم بسته است؟

الانبازیكنان جوان زیادی داریم كه تجربه كافی ندارند. نشستن آن ها روی نیمكت می تواندبرایشان آموزش تلقی شود. بعضی مواقع بازیكنی نداشتیم كه بتواند تغییر قابل توجهیایجاد كند و تیم را بالا بكشد.

*اگربرگردیم به اول فصل، آن اوكراینی ها را جذب می كردید؟

رادوشوویچدروازه بان ما هموطن من هم هست. اما او را نمی شناختم. شما نمی دانید كدام بازیكنجواب خواهد داد. بازیكنی كه از استرالیا آوردیم با تیمش قهرمان شده بود. فكر میكردیم جواب ما را خواهد داد. اوكراینی ها هم همین طور. فكر می كردیم بهتر ازبازیكنانی هستند كه در اختیار داریم. ۷ روز قبل از شروع لیگ آمدند. آماده نبودند.در چنین موقعیتی وقتی تیم برنده می شود به سختی می توان بازیكن را تغییر داد. روینیمكت ما بودند و این خودش یك كیفیت مضاعف ما بود كه فقط با بازیكنان ایرانیقهرمان شدیم به جز رادوشوویچ. تنها تیم ایرانی هستیم كه بدون بازیكن خارجی بازیكردیم و قاطعانه قهرمان شدیم.

*پالتوكرم رنگی كه می پوشید برایتان شانس می آورد؟

قبل ازهر چیزی چون گرم است می پوشم. اما خب شانس هم می آورد. چیزی كه شانس می آورد راعوض نمی كنم.

*واقعابه چنین چیزهایی فكر می كنید؟

دو سهتا داشتم. یك بارانی هم بود. یك مشكی هم داشتم. بله در فصل زمستان معمولا این رامی پوشیدم. وقتی خیلی سرد می شد آن مشكی رنگ را می پوشیدم.

*خیلیهم نتیجه بخواهید این كرم رنگ را می پوشید؟

بله.الان این را در دمای ۴۰ درجه مسقط هم قرار است بپوشم. (می خندد)

*اگرواقعا می برید بپوشید.

اگرلازم باشد برای برد دو تا روی هم می پوشم.

*بازیبا الهلال را دارید...

الهلالبهترین تیم عربستان است. ما نشان دادیم كه آن ها بهتر از ما نیستند. سوال اینجاستكه ما چقدر موفق می شویم بچه ها را شاداب تر كنیم و آن آخرین قطرات انرژی را چطوراز آن ها بگیرند. بچه ها مقابل الریان از نظر فیزیكی و ذهنی تخلیه شده بودند.قهرمانی كه الان به دست آورده ایم، بچه ها را به نوع خودش خالی كرده است. امامقابل الهلال بازی خوبی خواهیم داشت.

*بعداز بازی با الریان گفتید كه نمی گذارم طارمی پنالتی بزند اما چند روز بعد مقابلماشین سازی پنالتی زد.

مقابلماشین سازی سید جلال باید پنالتی می زد. او كاپیتان تیم و دست راست بنده در زمیناست. او حق دارد تصمیم را تغییر بدهد. معمولا دو نفر پنالتی زن تعیین می شود. درآن لحظه تصمیم گرفته می شود كه چه كسی بزند. او خواست كه به مهدی اعتماد به نفسدوباره بدهد و من هم قبول كردم.

*بعداز پنالتی طارمی و رضاییان نگفتید این چه وضع پنالتی زدن است؟

منانتقاد كردم با اینكه گل شد. من موافق این پنالتی ها نیستم. دوست دارم جوانمردانهباشد. خیلی بازیكنان هستند كه پنالتی را گل نمی زنند. پنالتی های حساس را بایدخیلی دقت كرد.

*دربیرا باختید...

آنجایك جوی بچه ها را گرفت. شانس های زیادی راهدر دادیم و به تیر دروازه زدیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )