گویا قرار نیست فوتبال ایران روز خوش به خود ببیند. بعد از پایان غائله سیاه اسدی - کی‌روش و ورود جدی فدراسیون فوتبال به این درگیری، این بار داستان تکراری اما تازه‌ای ایجاد شده تا فوتبال ایران باردیگر سوار بر موج حاشیه شود.

به گزارش ایسنا، طعم تلخ درگیری‌های لفظی سرمربی پرتغالی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال زیر زبان فوتبال ایران هنوز باقی است، درگیری که با ورود جدی علی کفاشیان هر چند دیر اما سرانجام ختم به خیر شد. بعد از آن جلسه معروف کفاشیان با کی‌روش بود که دیگر تلاش برخی برای به حرف در آوردن کی‌روش و اسدی علیه یکدیگر بی نتیجه باقی ماند و سرمربی تیم ملی و دبیرکل فدراسیون فوتبال دریافتند، این بار اخطار رییس برای "جریمه" یا "اخراج" جدی است.

کفاشیان بعد از جدال کلامی کی‌روش و اسدی اعلام کرد که هر یک از "کارمندان فدراسیون فوتبال" بخواهند از خطوط قرمز عبور کنند، جریمه یا حتی اخراج خواهند شد و این اولتیماتومی جدی به کی‌روش و اسدی بود که با توجه به مسوولیت‌هایشان "کارمند" فدراسیون به حساب می‌آمدند. پس از آن دیگر اسدی همواره در مصاحبه‌هایش با احترام از تیم ملی حرف زد و دیگر کلامی درباره کی‌روش نگفت و از آن طرف سرمربی پرتغالی تیم ملی هم دیگر وارد حاشیه نشد و فقط درباره مسائل فنی صحبت کرد.

این تمام داستان درگیری‌های لفظی کی‌روش و اسدی بود که به هر حال به نظر می‌رسد تا اینجا به انتهای خود رسید اما این بار صحبت‌های عضو دیگر فدراسیون فوتبال و عضو کادرفنی تیم ملی امید علیه ارکان فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که شاید باید کفاشیان دوباره دست به کار شود و حکمی جدید و جدی دیگری صادر کند تا این بار هم حاشیه‌ها دست از سر فوتبال ملی ایران بردارد.

حبیب کاشانی در ابتدای انتخاب محمد مایلی‌کهن به عنوان مدیر فنی تیم المپیک قول داد که مرد همیشه مخالف را ساکت کند اما احتمالا خود کاشانی هم همان موقع می‌دانست که این وعده‌اش رنگ واقعیت به خود نمی‌گیرد و حالا بعد از حدود یک سال تعدد مصاحبه‌های انتقادی مدیر فنی تیم المپیک علیه ارکان فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که مدیر بالاسری مایلی‌کهن تا چه حد در این موضوع ناکام بوده است.

البته علی کفاشیان هم به صورت رسمی هم به صورت پنهانی در جلساتی که با کادرفنی تیم ملی امید داشته تذکر داده که هیچ کس نمی‌تواند مصاحبه‌ای علیه ارکان فدراسیون فوتبال انجام دهد و به نوعی خودزنی کند، او هشدار داده که این رفتار‌ها را تحمل نخواهد کرد اما به نظر می‌رسد برخی این هشدارها را جدی نگرفته‌اند و سیاست یک بام و دو هوای حاشیه‌های فوتبال ایران قرار نیست یک بار برای همیشه خاتمه یابد.

کفاشیان یک بار در مناظره معروفش با مایلی کهن به این موضوع اشاره کرد و حتی یک بار هم به یکی از اعضای کادر فنی تیم المپیک به خاطر دخالت و مصاحبه‌اش در موضوع دعوت یکی از بازیکنان به تیم ملی تذکری جدی داد اما گویا این تذکر شنیده نشده است. شاید نیاز است که اخطار رییس همیشه خندان هم‌چنان که کی‌روش را به سکوت کشاند سایر افراد مرتبط بافوتبال ملی را نیز وادار به سکوت کند. سکوتی که حتما منافعش برای فوتبال ملی خواهد بود و بس.

باید دید که واکنش کفاشیان و مجموعه فدراسیون فوتبال این بار و در معرکه‌ی حاشیه‌ای جدید فوتبال ملی چیست و آیا عمل و گفتار فدراسیون نشین‌ها این بار نیز حسن ختام حاشیه‌های فوتبال ملی خواهد بود یا خیر؟

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )