هندبال ایران برای اولین بار در تاریخ جهانی شد.

Disclaimer: This content is provided and hosted from a 3rd party server (YouTube.com). Footballitarin is not responsible for the content, its quality, and its accuracy. (DMCA Compliance)
سرانجام نسل طلایی و بی ادعای هندبال ایران مزد زحمت‌های خود را گرفت و در سایه هدایت رافائل کاستلوی اسپانیای توانست برای نخستین بار جواز حضور در جام‌جهانی هندبال را که سال ۲۰۱۵ در قطر برگزار خواهد شد را کسب کند. این اتفاق درست در ثانیه های پایانی بازی ایران و بحرین و در دقایقی نفس‌گیر که دو تیم شانه به شانه هم حرکت می‌کردند رخ داد.
در نیمه نخست بازی اگرچه ایران در مقطعی حتی با اختلاف چهار گل از بحرین پیش بود اما سرانجام این بحرینی‌ها بودند که با نتیجه ۱۷-۱۴ نیمه را با برتری به پایان بردند. اما در نیمه دوم بازیکنان ایران اجازه نفس کشیدن به بحرینی‌ها در خانه خود را هم ندادند و با یک بازی پایاپای توانستند سرانجام با نتیجه تساوی ۳۰-۳۰ جشن صعود را در منامه برپا کنند.
درخشش سعید برخورداری، دروازه بان ایران در کسب این موفقیت انکار ناشدنی بود و از آن زیباتر واکنش‌های احساسی کاستلو در کنار زمین بود که هر لحظه بیشتر بازیکنانش را برای کسب موفقیت تهییج می‌کرد.
با توجه به ۶ امتیازی بودن تیم ایران تا پیش از بازی با بحرین و تفاضل گل به مراتب بالاتری که نسبت به کره جنوبی ۷ امتیازی داشت، تیم ایران توانست با کسب تساوی مقابل بحرین ۷ امتیازی شده و به عنوان تیم دوم گروه خود، بالاتر از کره جنوبی رکورد دار در قهرمانی آسیا، به رقابت های جهانی ۲۰۱۵ قطر راه پیدا کند.
تبریک به تمامی هموطنان و دوستان عزیز فوتبالیترین.
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱۳ )