پیشکسوت فوتبال ایران بر این عقیده است که تیم ملی ایران مثل هر تیمی روز خوب و بد دارد و انتقادها نباید باعث ناراحتی بازیکنان و مربیان تیم ملی شود.

غلامحسین پیروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد تیم ملی بعد از انجام چهار بازی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ در قاره آسیا گفت: ما در چهار بازی ۱۰ امتیاز گرفتیم و در حال حاضر صدرنشین گروه‌مان هستیم، البته در گذشته هم گفتم که تیم ملی راحت به جام جهانی صعود می‌کند و مهم این است که ما در جام جهانی نتایج خوب و متفاوتی نسبت به گذشته بگیریم. در این چند بازی هم در بعضی از مسابقات نمایش خوبی از لحاظ فنی نداشتیم و در بعضی بازی‌ها نیز خوب کار کردیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با تیم جوان‌تری به جام جهانی برویم، تأکید کرد: در جام جهانی برخی از این بازیکنان دیگر نمی‌توانند تیم ملی را همراهی کنند و باید از همین حالا به بازیکنان جوان میدان بدهیم تا آنها در میدان‌های حساس محک بخورند و خودشان را نشان دهند. وقتی از الان به آنها میدان بدهیم، تجربه این بازیکنان بیشتر می‌شود و در جام جهانی می‌توانیم از توانایی‌شان استفاده کنیم.

پیروانی در مورد اینکه چرا برخی بازیکنان تیم ملی تصمیم به خداحافظی نمی‌گیرند، خاطر نشان کرد: اگر خودشان خداحافظی کنند خیلی بهتر از این است که دیگر دعوت نشوند، در ضمن این کار بر عهده کادر فنی است که به جوان‌ها میدان بدهد. وقتی بازیکنی به انتهای فوتبالش نزدیک می‌شود، جسارت خود را از دست می‌دهد. در واقع جسارت یکی از ویژگی‌های جوانی است و وقتی جوانی را از دست می‌دهید دیگر جسارت گذشته را هم نخواهید داشت، خصوصاً اگر در پُست هافبک یا حمله بازی می‌کنید، چون بازی در این دو پُست جسارت می‌خواهد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال امید کشورمان در مورد ناراحتی بازیکنان و کادر فنی بابت برخی انتقادها که از تیم ملی صورت گرفته است، یادآور شد: دوست به شما می‌گوید «گفتم» ولی دشمن می‌‌گوید بعداً حرفم را می‌زنم. وقتی تیم بد بازی می‌کند طبیعی است که انتقاد می‌شود، وقتی هم خوب بازی کند همه تعریف می‌کنند. کادر فنی و بازیکنان باید برابر انتقادها تحمل‌شان را بالا ببرند و نباید از این مسئله ناراحت شوند. وقتی ضعف یا مشکلی وجود دارد باید به صورت سازنده انتقاد کنیم.

وی راجع به بازی‌های لیگ برتر و اینکه شانس کدام تیم را برای قهرمانی بیشتر می‌داند، اظهار داشت: هنوز بازی‌ها شکل نگرفته و باید منتظر زمان باشیم. چهار پنج تیم شانس قهرمانی دارند ولی از حالا نمی‌شود گفت شانس کدام تیم بیشتر است.

Iran News Hub
نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )