بازیکن تیم ملی فوتسال به کمبود تعداد دیدارهای دوستانه ایران در ماه‌های منتهی به جام جهانی ۲۰۲۴ اشاره کرد و این مسئله را اتفاقی تأثیرگذار در حذف تیم دانست.

سالار آقاپور درباره عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی ۲۰۲۴ و حذف در مرحله یک‌هشتم نهایی، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: همه دوست دارند در جام جهانی بازی کنند و تیم‌ها با قدرت در این رقابت‌ها ظاهر شدند. تیم‌هایی که تصور می‌شد ضعیف هستند، اسپانیا و پرتغال را حذف کردند. ما هم با بدشانسی از جام جهانی حذف شدیم.

ونزوئلا و گواتمالا را با اختلاف بردیم وی با تمجید از عملکرد ایران عنوان کرد: عملکرد خوبی در مرحله گروهی داشتیم و با ۹ امتیاز صعود کردیم. مسابقه نخست برای همه تیم‌ها دشوار است و بیشتر بازیکنان مقابل ونزوئلا و گواتمالا بازی نکرده بودند، اما با تمرکز بالایی به میدان رفتیم و هر دو تیم را با اختلاف شکست دادیم. در نیمه اول دیدار با گواتمالا تمرکز کافی نداشتیم، اما بازی خوبی در نیمه دوم ارائه کردیم و به برتری رسیدیم.

برای بازی با فرانسه ۲ محروم، یک مصدوم و ۴ سرماخورده داشتیم ستاره تیم ملی فوتسال در مورد دیدار بحث‌برانگیز با فرانسه و حاشیه‌های این مسابقه گفت: ایران با تساوی هم به‌عنوان صدرنشین صعود می‌کرد و این بازی برای ما کاملاً تشریفاتی بود. دو بازیکن ما محروم بودند و یک بازیکن هم دچار مصدومیت شد. مسلم اولادقباد نیز که هم‌اتاقی من بود، مانند سه بازیکن دیگر تیم ملی سرما خورده بود و اتاق ما از هم جدا شد.

آرژانتین هم مسیر راحت‌تر را انتخاب کرد آقاپور با دفاع از تصمیم کادر فنی تیم ملی فوتسال کشورمان یادآور شد: می‌دانستیم فرانسه از ابتدا برای گلزنی نمی‌آ‌ید. تیمی از مراحل بعدی نمی‌ترسد، اما آرژانتین هم در سال ۲۰۲۱ می‌خواست به مسیر ساده‌تری برود که وقتی دیدند با تساوی هم اول می‌شوند، تا فینال همه را شکست داد. آرژانتین هم می‌خواست مسیر راحت‌تر را انتخاب کند.

مقابل فرانسه کار غیرمنطقی نکردیم وی خاطرنشان کرد: اگر در نیمه اول گل می‌زدیم، فرانسه هم محکم بازی می‌کرد و بازیکنانی که دچار سرماخوردگی بودند، از لحاظ بدنی افت می‌کردند. وقتی نیمه دوم شروع شد، محکم بازی کردیم و چهار گل زدیم. در این مسابقه کار غیرمنطقی انجام ندادیم.

دوست داشتم عملکرد من با کسب مقام همراه می‌شد ملی‌پوش فوتسال کشورمان که با شش گل زده دومین گلزن برتر مرحله گروهی بود، درباره این آمار خود و اینکه در دو مسابقه عنوان بهترین بازیکن زمین را کسب کرد، اظهار داشت: بازیکنان تیم ملی همه آماده بودند و خوب بازی می‌کردند که بازیِ من به چشم می‌آمد. نمی‌توان با تلاش تک‌نفره شش گل زد یا بهترین بازیکن زمین شد. دوست داشتم این عملکرد با کسب مقام به پایان می‌رسید.

گل‌های بچگانه‌ای که از مراکش خوردیم، کمر تیم را شکست آقاپور در مورد شکست تلخ برابر مراکش به تسنیم گفت: آغاز خوبی داشتیم و به گل رسیدیم، اما پس از آن گل‌های بچگانه‌ای خوردیم که کمر تیم را شکست؛ به‌ویژه گل چهارم. با این حال این‌قدر تمرکز داشتیم که دو گل در ۱.۵ دقیقه زدیم. در آخرین ثانیه هم صاحب پنالتی نقطه دوم شدیم که یوسف‌خواه ضربه پُرقدرت و دقیقی به توپ زد که دروازه‌بان مراکش را میخکوب کرد، اما توپ با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

مراکش ۱۳ بازی دوستانه داشت، ایران دو بازی وی درباره تدارک تیم ملی پیش از جام جهانی ۲۰۲۴ تصریح کرد: این باخت را توجیه نمی‌کنم. می‌خواستیم به فینال صعود کنیم، اما بدشانس بودیم و شرمنده مردم شدیم که به مقامی دست نیافتیم. با همین شرایط هم می‌توانستیم مقام کسب کنیم، اما شما وضعیت رقبا را بررسی کنید؛ مراکش بعد از دیدار با ایران در تورنمنت ویتنام ۱۳ بازی با تیم‌های بزرگ داشت، ایران دو بازی! بازیکنان در مسابقات تدارکاتی با بازیکنان بزرگ جهان تنه به تنه می‌شوند.

در فیفادی بعدی هیچ خبری از تیم ملی ایران نیست ملی‌پوش فوتسال با انتقاد از آماده‌سازی تیم ملی در آستانه جام جهانی گفت: تنها کار انجام شده این بود که لیگ را زودتر آغاز کردند. شرایط سایر تیم‌ها با این امکانات از ما بهتر است. در فیفادی بعدی هیچ خبری از تیم ملی ایران نیست؛ فدراسیون باید کاری کند. توانایی بالایی در فوتسال داریم و بازیکن باتجربه‌ای چون طیبی که بدنش ۱۲ سال شلاق خورده، می‌تواند در جام جهانی بعدی هم بدرخشد. با این حال اگر می‌خواهیم در فوتسال پیشرفت کنیم، باید با تیم‌های قدرتمند جهان بازی کنیم.

قهوه‌خانه مش‌مراد
← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.