مالک جدید باشگاه اینتر اعلام کرد که برنامه‌شان تداوم موفقیت‌های چند سال اخیر این تیم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی ناکامی مالکان چینی باشگاه اینتر (گروه سونینگ) در بازپرداخت وام ۳۷۵ میلیون یورویی که پیش از این از صندوق آمریکایی اوک‌تری دریافت کرده بودند، این صندوق امروز با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد مالکیت این باشگاه ایتالیایی از آن آنها شده است.گروه سونینگ باید تا پایان شب گذشته (سه‌شنبه) این مبلغ را طبق قرارداد طرفین پرداخت می‌کرد که موفق به این کار نشد.

در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه) صندوق اوک‌تری منتشر کرد، آمده است: «صندوق اوک‌تری کپیتال منیجمنت از تاریخ ۲۲ مِی ۲۰۲۴ (۲ خرداد) مالک باشگاه اینتر است. این اتفاق به دنبال عدم بازپرداخت وام سه ساله اعطا شده توسط اوک‌تری به شرکت‌های هلدینگ اینتر (اشاره به سونینگ) رخ داده که سررسیدش در تاریخ ۲۱ مِی ۲۰۲۴ با کل موجودی تقریباً ۳۹۵ میلیون یورویی منقضی شد».

آلخاندرو کانو مدیرعامل استراتژی فرصت‌های جهانی صندوق اوک‌تری هم گفت: به عنوان مالکان جدید، مسئولیت بزرگ خود را در قبال جامعه و میراث تاریخی اینتر می‌دانیم. متعهد به موفقیت بلندمدت نراتزوری هستیم و معتقدیم که جاه‌طلبی‌های ما برای این باشگاه همانند جاه‌طلبی هواداران پرشور اینتر در ایتالیا و سراسر جهان است.

وی افزود: تمرکز اولیه ما ثبات عملیاتی و مالی باشگاه است. برای تیم مدیریت اینتر احترام زیادی قائلیم و مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با آنها برای ارائه رهبری قوی به باشگاه هستیم. کسب ستاره دوم (اشاره به بیستمین قهرمانی اینتر در سری A که این فصل به دست آمد) یک لحظه حیاتی برای باشگاه بود و هدف ما این است که موفقیت‌های به دست آمده را با مسیر رشد و موفقیت بلندمدت ادامه دهیم.

روزنامه «کوریره دلو اسپورت» پیش از این خبر داده بود که اولین حرکت مدیران این صندوق آمریکایی این است که تمام اختیارات در حوزه مدیریتی باشگاه را به جوزپه ماروتا (مدیر اجرایی اینتر) بسپارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.