طلبکار باشگاه اینتر در صورت تصاحب نراتزوری به سرعت آن را تحویل مالک جدیدی می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری « Il Sole ۲۴ Ore» مدعی شد که مؤسسه مالی «اوک‌تری» به باشگاه اینتر جهت پرداخت بدهی ۳۹۵ میلیون یورویی‌اش مهلت دیگری نخواهد داد و اگر هلدینگ سونینگ به عنوان مالک نراتزوری تا فردا نتواند این بدهی را تسویه کند، باشگاه را به فروش خواهد گذاشت تا بدهی خود را از رقم فروش آن وصول کند.

سررسید وام دریافتی سونینگ فردا (دوشنبه ۳۱ خرداد) است اما به دلیل تعطیلی سراسری لوکزامبورگ در این روز و بانک‌های این کشور، فرایند تصاحب باشگاه، سه‌شنبه قانونی خواهد شد. پیشتر مبالغ اخذ وام و وثایق مربوطه در بانکی در لوکزامبورگ انجام شده و در نتیجه سایر فرایندهای قانونی مربوطه نیز باید از همین طریق انجام شود.

خانواده ژانگ مالک هلدینگ سونینگ تا فردا (دوشنبه) وقت دارد که اصل وامی که از اوک‌تری گرفته (۲۷۵میلیون یورو) به علاوه سود ۱۲ درصدی آن را تسویه کند؛ وگرنه طرف آمریکایی می‌تواند نسبت به فروش باشگاه اقدام کند.

سونینگ امیدوار بود که با گرفتن یک وام دیگر از مؤسسه مالی «پیمکو»ی آمریکا - با وجود بالاتر بودن بهره آن - بدهی‌اش به اوک‌تری را بپردازد و برای خودش جهت تسویه بدهی جدید، زمان بخرد اما توافق صورت گرفته میان اینتری‌ها و پیمکو به دلایلی نامشخص لغو شد و به این ترتیب خانواده ژانگ بیش از پیش برای حفظ مالکیتش بر اینتر در تنگنا قرار گرفته است. طبق گزارشی که اخیراً توسط نشریه فایننشال تایمز آمریکا منتشر شده؛ اوک‌تری برخلاف مؤسسه مالی الیوت که به دلیل عدم وصول طلبش از سوی باشگاه میلان، مالک این باشگاه شد، قصد تیمداری ندارد و هدفش فروش هرچه سریع‌تر باشگاه است.

در این بین «سوله ۲۴ اوره» نوشته است که اوک‌تری برای فروش باشگاه مشتری دست به نقد هم دارد. در سه سال اخیر، اینتر مشتریان مختلفی داشت که مهمترین آنها از عربستان سعودی بود اما سونینگ اطمینان داشت که می‌تواند مالک بماند. این رسانه اما نگرانی گروه زیادی از هواداران اینتر را هم برطرف و اعلام کرد که انتقال مالکیت باشگاه اینتر به مشتری جدید توافق‌های صورت گرفته برای خرید بازیکنان جدید و حتی تمدید قرارداد بازیکنان فعلی را تحت تأثیر قرار نخواهد داد. یکی از این توافق‌ها با مهدی طارمی، بازیکن ایرانی پورتو است که قرار است در پایان فصل به عنوان بازیکن آزاد به نراتزوری بپیوندد.

اینتر یک مشتری پروپاقرص دیگر هم به نام توماس زیلیاکوس سرمایه‌گذار فنلاندی داشت که با وجود ناکامی در تلاش اولش برای تصاحب باشگاه با مشاهده وضعیت فعلی نراتزوری دوباره وسوسه شده که برای خرید آن اقدام کند. او ساعاتی پس از انتشار بیانیه باشگاه اینتر، پیامی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی منتشر و به شیوه‌ای غیرمستقیم برای خرید این باشگاه ابراز تمایل کرد.

زیلیاکوس نوشت: «اینکه سونینگ نمی‌تواند وامش را پس بدهد، تقصیر اوک‌تری است؟ اینتر به ثبات و دوام نیاز دارد، نه مالکانی که بالا و پایین شدن دارایی‌های‌شان به باشگاه و هوادارانش ضربه بزند. زمان آن است که یک ساختار مالکیتی جدید و ثروتمند پیاده شود.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.