ملی پوشان فوتسال بانوان ایران از آرزوی خود برای بازی در نخستین دوره مسابقات جام جهانی صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین تصمیم شورای المپیک آسیا، مسابقات قهرمانی داخل سالن قرار است از ۲۰ نوامبر ۲۰۲۴ تا ۲ دسامبر ۲۰۲۴ (۳۰ آبان تا ۱۲ آذر ۱۴۰۳) به میزبانی مشترک شهرهای بانکوک و چونبوری تایلند برگزار شود. تیم ملی فوتسال بانوان ایران نیز بعد از حدود ۷ سال دوری از میادین بین‌المللی و بازی در یک تورنمنت رسمی قرار است در رقابت‌های قهرمانی داخل سالن آسیا به میدان برود.

فاطمه حسینی، عضو تیم ملی فوتسال بانوان در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص شرایط اردوهای تیم ملی برای حضور در مسابقات پیش رو اظهار داشت: تمرینات تیم ملی از ۲۴ اردیبهشت آغاز شده و تا پایان ماه ادامه خواهد داشت. خوشبختانه اردوها خیلی جدی در حال پیگیری است که اگر همین روند ادامه یابد اتفاق های خوبی را در تیم ملی شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اعزام تیم به بازی‌های داخل سالن آسیا گفت: خیلی خوشحالیم که بعد از مدت‌ها قرار است تیم ملی ایران هم در یک رویداد رسمی شرکت کند. امیدواریم به همین شکل پر قدرت ادامه دهیم و با دست پر از این رقابتها برگردیم.

عضو تیم ملی فوتسال افزود: تیم دچار تغییرات شده و کمی جوانگرایی در آن انجام شده است. طبیعی است که این تیم برای نتیجه گرفتن نیازمند زمان باشد؛ بنابراین باید به همه بازیکنان و کادر فنی در این خصوص فرصت کافی داده شود. تلاش ما این است که مجددا بتوانیم در آسیا مقام اول را کسب کنیم.

حسینی ادامه داد: هم سال سختی داریم و هم کار سختی، مدتهاست که به غیر از جام کافا در هیچ رویداد دیگری شرکت نکردیم به همین دلیل مانند ادوار گذشته نمی‌توانیم به راحتی رقبا را آنالیز کنیم. بازی‌های داخل سالن آسیا فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم مجددا خودمان را مقابل تیم‌های شرق آسیا بسنجیم و به امید خدا با دست پر راهی جام ملت‌ها شویم.

این بازیکن فوتسال در پایان با اشاره به برگزاری مسابقات جام جهانی گفت: وقتی فیلیپین از سوی فیفا به عنوان میزبان نخستین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال بانوان معرفی شد دیگر می‌توان با خیال آسوده در مورد این رقابتها صحبت کرد. قطعا بازی در جام جهانی برای هر تیم و بازیکنی بسیار جذاب و هیجان انگیز است و بشخصه دوست دارم فوتسال بانوان ایران موفقیت‌های خود را در سطح جهانی نیز ادامه دهد.

الهام عنافچه دیگر بازیکن تیم ملی فوتسال در مورد آخرین روند اردوهای تیم ملی به خبرنگار مهر گفت: اتفاق خوبی است که اردوهای تیم ملی به صورت مرتب برگزار می‌شود. چند تورنمنت مهم را در پیش رو داریم که باید تلاش کنیم با آمادگی صد درصد در آنها حضور پیدا کنیم.

وی افزود: خیلی وقت است که با تیم‌های شرق آسیا بازی نکردیم اما با این حال انگیزه بسیار بالایی داریم تا بتوانیم مانند سالهای ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ مجددا قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

عنافچه اضافه کرد: شرایط تیم فعلی با تیمی که در دو دوره قبلی قهرمان شده خیلی تغییر کرده است. تیم ملی حال حاضر بازی‌های تدارکاتی زیادی نداشته و یا اصلا به غیر از جام کافا در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکرده است. این درحالی است که ما قبلا با تیم هایی مانند تایلند و روسیه در تهران بازی کردیم که همین بازیها به تنهایی در روند آماده سازی تیم بسیار موثر است.

او در پایان تاکید کرد: مهمترین درخواستی که ما از فدراسیون داریم تدارک بازی‌های دوستانه با تیم‌های مناسب است تا بتوانیم خودمان را به آمادگی مطلوب برسانیم. جام جهانی برای اولین بار قرار است برگزار شود و قطعا فرصت طلایی برای همه است تا بتوانند در این مسابقه جهانی حضور داشته باشد. ملی پوشان ایران هم تلاش می‌کنند و امیدوارنند پایان همه این مسابقات با صعودمان به جام جهانی و درخشش در آن همراه باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.