باشگاه بارسلونا در نظر دارد در پایان فصل جاری به ورزشگاه اصلی خود که در حال بازسازی است، بازگردد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال بارسلونا که در ماه مِی سال ۲۰۲۳ آخرین بازی خود را در ورزشگاه نوکمپ انجام داد و سپس به طور موقت به ورزشگاه مونتجویک نقل مکان کرد تا ورزشگاه‌ افسانه‌ای کاتالان‌ها بازسازی شود، به نظر می‌رسد زودتر از چیزی که در ابتدا پیش‌بینی شده بوده به خانه اصلی خود بازخواهد گشت.

روزنامه «موندو دپورتیوو» چاپ کاتالونیا در این خصوص گزارش داد؛ باشگاه بارسلونا امیدوار است در ماه دسامبر ۲۰۲۴ (پایان سال جاری میلادی) جهت میزبانی از بازی‌های خود به ورزشگاه اسپاتیفای نوکمپ بازگردد و در ابتدا با ظرفیت ۶۵ هزار نفری میزبان هوادارانش خواهد بود. پیش از این گفته شده بود که فرایند بازسازی نوکمپ تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت.

پروژه بازسازی این ورزشگاه خاطره‌انگیز هزینه‌ای در حدود ۱.۶ میلیارد دلار در برخواهد داشت و ظرفیت سکوهای آن از ۹۹ هزار و ۳۵۴ نفر به ۱۰۶ هزار نفر افزایش خواهد یافت. همچنین سقف جمع شونده‌ای تمام جایگاه‌ها را پوشش می‌دهد و صفحات متحرک پلی‌‌کربنات و شیشه نیز در بخش‌های مختلف آن نصب خواهند شد که به تماشاگران این امکان را خواهد داد تا جلوه‌های نوری پیچیده‌‌ای را تجربه کنند.

نوکمپ که از سال ۱۹۵۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفته، در این سال‌ها دو بار بازسازی شده است. در سال ۱۹۸۱ گنجایش این ورزشگاه ابتدا به ۱۲۰ هزار صندلی افزایش یافت، اما در سال ۱۹۹۸ به دلیل قوانین جدید یوفا مکان‌های ایستاده باید حذف می‌شد که در نتیجه گنجایش آن به ۹۸ هزار و ۹۳۴ صندلی کاهش یافت.

خبر دیگر از بارسلونا این است که کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اسپانیا فرجام‌خواهی باشگاه بارسلونا درباره محرومیت دو جلسه‌ای ژاوی هرناندس را رد کرد و محرومیت این مربی ۴۴ ساله پابرجا ماند. به این ترتیب ژاوی به دلیل اعتراض‌های پرخاشگرانه‌اش به سانچس مارتینس داور دیدار اتلتیکومادرید - بارسلونا در ورزشگاه متروپولیتانو، در بازی با تیم‌های لاس‌پالماس و کادیس در رقابت‌های لالیگا روی نیمکت کاتالان‌ها نخواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.