مدیر برنامه‌های بال ایرانی فاینورد تأکید کرد علیرضا جهانبخش دنبال ماندن در این تیم و بازی در لیگ قهرمانان است.

مدیر برنامه‌های بال ایرانی فاینورد تأکید کرد علیرضا جهانبخش دنبال ماندن در این تیم و بازی در لیگ قهرمانان است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، علیرضا جهانبخش که حدود سه هفته پیش با تیم فاینورد به قهرمانی زودهنگام در مسابقات اردویژه هلند رسید، در حالی به فصل پایانی قراردادش با این باشگاه هلندی نزدیک می‌شود که خود او روی ماندن در این تیم و بازی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی یعنی لیگ قهرمانان اروپا تأکید دارد. علیرضا که سابقه سه دوره متوالی حضور در جام جهانی (۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲) را با تیم ملی فوتبال ایران دارد، در رده باشگاهی مدارج ترقی را خیلی زود سپری کرد و در سن ۲۰ سالگی با پیوستن به تیم اِن‌ای‌سی نایمخن وارد فوتبال اروپا شد و پس از دو فصل حضوری موفق در این تیم راهی AZ آلکمار شد و سه فصل خوب را هم در آنجا سپری کرد و در سومین و آخرین فصل حضورش در این تیم با ۲۱ گل زده، تبدیل به اولین فوتبالیست آسیایی شد که عنوان آقای گلی اردویژه را از آن خود می‌کند.

در پایان همان فصل و در تابستان ۲۰۱۸ جهانبخش تصمیم گرفت تا به رؤیای خود یعنی بازی در لیگ برتر انگلیس جامه عمل بپوشاند و در حالی که از باشگاه لسترسیتی هم پیشنهاد داشت، با عقد قراردادی پنج ساله به برایتون پیوست و در انتقالی ۱۷ میلیون پوندی در آن مقطع تبدیل به گرانقیمت‌ترین خرید تاریخ این باشگاه انگلیسی شد. علیرضا اما در این تیم نتوانست شایستگی‌های خود را به معرض نمایش بگذارد و عدم اعتماد کافی گراهام پاتر (سرمربی وقت برایتون) به او در نهایت منجر به آن شد که تابستان ۲۰۲۱ تصمیم به جدایی از این تیم بگیرد و به هلند بازگردد.

بال تیم ملی کشورمان در بازگشت به فوتبال باشگاهی هلند، در بین پیشنهادهایی که داشت تصمیم گرفت تا پیراهن فاینورد را به تن کند و در این تیم توانست دوباره خودی نشان دهد و حالا در این تیم جایگاه تقریباً خوبی دارد. او در مصاحبه جدیدی که با نشریه هلندی «تلگراف» انجام داده، از علاقه‌اش برای ماندن در فاینورد صحبت کرده است، موردی که مدیر برنامه‌های این بازیکن ۲۹ ساله در گفت‌‌وگو با «تسنیم» آن را تأیید کرد.

امیر هاشمی مقدم در این مورد به تسنیم گفت: تنها مسابقاتی که علیرضا هنوز آن را تجربه نکرده، بازی در لیگ قهرمانان اروپاست. در هر صورت در حال حاضر ذهنیت او ماندن در فاینورد و تجربه بازی کردن در سطحی بالاتر است. جهانبخش یک سال دیگر از قراردادش با فاینورد باقی مانده است و بند تمدید یک ساله نیز در قراردادش وجود دارد.

وی افزود: من ‌احتمالاً چند روز دیگر صحبتی با مدیران باشگاه فاینورد خواهم داشت تا جمع‌بندی کامل از برنامه‌های آنها داشته باشیم. در هر صورت فوتبال غیرقابل پیش‌بینی است. اگر علیرضا قرار بر رفتن داشته باشد،‌ باید پیشنهادی استثنایی با شرایط فوتبالی خوب، کیفیت بالا، محیط سالم، جزئیات فرهنگی مناسب و در نهایت پیشنهاد مالی خوب باشد.

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان و مربی و مدرس فوتبال در کشور هلند تصریح کرد: باشگاه فاینورد از مدیر فنی گرفته تا مربیان فاینورد اعتماد و اعتقاد زیادی به علیرضا دارند و مورد مهم دیگر اینکه طرفداران فاینورد علاقه بسیار زیادی به علیرضا هم از لحاظ فنی و هم از نظر اخلاقی دارند و یکی از موارد بسیار مهمتر رابطه خوب و نزدیک علیرضا با هم‌تیمی‌هایش است. علیرضا از بودن در فاینورد احساس خیلی خوب دارد و در نهایت این یکی از فاکتورهای مهم برای یک ورزشکار حرفه‌ای به شمار می‌رود.

علیرضا جهانبخش تاکنون در ۸۳ بازی فاینورد را در رقابت‌های مختلف همراهی کرده و در این بین موفق شده است ۱۶ گل به ثمر برساند و ۱۴ پاس گل هم برای هم‌تیمی‌هایش بسازد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.