قهرمانی فوتبال ساحلی ایران و نایب قهرمانی تاریخی واترپلو در آسیا، حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا، برد مقابل کنیا و حواشی بازی با روسیه از مهمترین اتفاقات ورزش ایران در تعطیلات نوروز بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هرچند اخبار ورزش ایران در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۲ بیشتر حول دو بازی تدارکاتی تیم ملی ایران مقابل روسیه و کنیا و حواشی این مسابقه بود اما در همین روزها تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با غلبه بر ژاپن در فینال، به عنوان قهرمانی در قاره کهن دست یافت و سهمیه جام جهانی را از آن خود کرد. تیم واترپلو ایران هم که برای نخستین بار در تاریخ خود به فینال مسابقات قهرمانی آسیا راه یافته بود، در نهایت به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.

غیبت سردار آزمون در بازی‌های تیم ملی، گلایه مدافع برزیلی از باشگاه استقلال، جنجالی شدن نشست خبری امیر قلعه نویی بعد از بازی با روسیه، انتصاب دبیر در دو فدراسیون، عدم پرداخت مطالبات آندره استراماچونی و کنار رفتن استقلال از آسیا از دیگر اتفاقات مهم ورزش در ۱۲ روز ابتدایی سال جدید بوده است.

در این گزارش گزیده‌ای از مهمترین اتفاقات ورزش ایران در سال ۱۴۰۲ آمده است:

۱ فروردین

بازگشت سرمربی تیم ملی تیر و کمان به کره جنوبی

مشکلات مالی که فدراسیون تیروکمان این روزها درگیر آن است اما تنها به لغو حضور در کاپ آسیا منجر نشده است چراکه شرایط ادامه همکاری با مربی کره‌ای را هم تغییر داده است تا آنجا که فدراسیون به وی پیشنهاد ادامه همکاری تا پایان بازی‌های آسیایی – به جای بازی‌های المپیک- را مطرح کرده است. این پیشنهاد خیلی مورد استقبال مربی کره‌ای قرار نگرفته طوری که بدون پاسخ دقیق و شفاف به آن تصمیم به ترک ایران گرفته است. او روز سه شنبه اول فروردین ماه به کره جنوبی بازگشت با این وعده که پیشنهاد جدید فدراسیون ایران را بررسی کرده و نهایت تا دو سه هفته بعد، پاسخ خود را اعلام کند. (لینک خبر)

صعود ۲۳ پله‌ای نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی

فدراسیون جهانی تنیس روی میز رده بندی جدید بازیکنان برتر جهان را اعلام کرد. این رده بندی متأثر از رقابت‌های گرند اسمش و نتایج به دست آمده در این رقابت‌ها است. بر این اساس نوشاد عالمیان که در سنگاپور تا جدول ۳۲ نفره مسابقات پیش رفت ۲۳ پله صعود داشته و رده ۶۴ جهان را در اختیار گرفته است. امیرحسین هدایی دیگر نماینده ایران در گرند اسمش بود که با یک بازی حذف شد. وی در رده بندی جدید فدراسیون جهانی یک پله سقوط داشته است. (لینک خبر)

اردوی تیم ملی با لژیونرها کامل شد

اردوی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین روز سال ١۴٠٢ با اضافه شدن احسان حاجی صفی، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، صادق محرمی و امیرحسین حسین‌زاده تکمیل شد. این پنج بازیکن بامداد روز اول فروردین وارد ایران شده و به سایر بازیکنان حاضر در اردوی تیم ملی اضافه شدند. (لینک خبر)

تمرین تیم ملی در کمپ تیم‌های ملی ایران ۲ فروردین

هشدار جدی فیفا به استقلال

کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال رأی خود در مورد پرونده سرمربی سابق تیم فوتبال استقلال را اعلام کرد که در صورت پرداخت نشدن مطالبات این باشگاه لطمه زیادی خواهد خورد. بر همین اساس به باشگاه استقلال جهت پرداخت مطالبات استراماچونی تا ۱۰ فروردین فرصت داده و تهدید شد در غیر این صورت و طبق حکم فیفا یک پنجره نقل و انتقالات باشگاه بسته می‌شود. (لینک خبر)

عالمیان صاحب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان شد

بر اساس رده بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی تنیس روی میز(ITTF) ، نوشاد عالمیان به واسطه عملکرد قابل توجه در رقابت‌های گرنداسمش سنگاپور، با ۲۳ پله صعود در رده ۶۴ جهان ایستاد. این ملی پوش تنیس روی میز کشورمان با این ارتقا و جایگاه جدیدی که به دست آورده است صاحب سهمیه لازم برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان شده است. ITTF طی ایمیلی به فدراسیون تنیس روی میز ایران، این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرده است. نوشاد عالمیان در حالی به واسطه رنکینگ جهانی صاحب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان شده است که از حضور در رقابت‌های گزینشی نتوانست به این سهمیه دست یابد. (لینک خبر)

پیروزی تیم ملی واترپلو ایران مقابل هنگ کنگ

تیم ملی واترپلو ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) مقابل تیم هنگ کنگ به آب زدند. واترپلوئیست های ایران موفق شدند در گام نخست این مسابقات در یک بازی یکطرفه تیم هنگ کنگ را با نتیجه ۱۶ بر ۲ از پیش رو بردارند. (لینک خبر)

معرفی آندرانیک تیموریان به عنوان دستیار جدید قلعه نویی

پس از کنار گذاشتن رحمان رضایی از کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران و با اعلام فدراسیون فوتبال، آندرانیک تیموریان به عنوان یکی از مربیان تیم ملی انتخاب شد. تیموریان پیش از شروع تمرین روز دوم فروردین از سوی سرمربی تیم ملی به بازیکنان معرفی شد و کار خود را به عنوان یکی از مربیان تیم ملی آغاز کرد. (لینک خبر)

قطعی شدن صعود تیم ملی فوتبال ساحلی به جام جهانی

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران روز چهارشنبه ۲ فروردین در مرحله یک چهارم نهایی رقابتهای قهرمانی آسیا به مصاف بحرین رفت و با پیروزی برابر این حریف راهی نیمه نهایی شد. ملی پوشان ایران در این دیدار که به میزبانی تایلند برگزار می‌شد، حریف خود را ۱۰ بر صفر شکست دادند و علاوه بر صعود به مرحله نیمه نهایی، مجوز حضور در جام جهانی را نیز به دست آوردند. (لینک خبر)

پیروزی تیم بسکتبال شهرداری گرگان برابر نفت عراق

در چارچوب مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا روز چهارشنبه تیم شهرداری گرگان در عراق به مصاف تیم نفت این کشور رفت. نماینده ایران در این مسابقه با نتیجه ۱۰۱ بر ۹۱ به پیروزی رسید تا سال جدید را با برد استارت بزند. (لینک خبر)

معارفه تیموریان در تمرین تیم ملی ایران ۳ فروردین

تساوی تیم ملی ایران مقابل روسیه

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در سال ۱۴۰۲ و با سرمربیگری امیر قلعه نویی روز سوم فروردین در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم روسیه رفت. این بازی با نتیجه تساوی ۱ - ۱ به پایان رسید. مهدی طارمی گل تساوی ایران را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه روسیه کرد. قلعه نویی در ابتدای این مسابقه از ترکیب علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، سعید عزت‌اللهی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی طارمی، شهریار مغانلو، محمدحسین کنعانی‌زادگان، علی قلی‌زاده، محمد محبی، احمد نورالهی و رامین رضائیان برای این مسابقه استفاده کرد. (لینک خبر)

نشست خبری قلعه نویی جنجالی شد

امیر قلعه نویی پس از پیروزی مقابل روسیه در نشست خبری حاضر شد اما در همان ابتدای نشست یکی از خبرنگاران از او درباره منتقدان و مخالفان سرمربی تیم ملی سوال کرد. قلعه نویی که انتظار چنین سوالی نداشت، گفت: دلیل مخالفت شما چیست؟ اینکه هزار و خرده‌ای امتیاز گرفتیم را می‌توانید بشمارید. شما ابتدا تا هزار بشمارید تا من پاسخ سوالات بعدی را بدهم. (لینک خبر)

واکنش دبیر کل فدراسیون فوتبال به غیبت آزمون و احتمال برکناری اش

دبیرکل فدراسیون فوتبال در حاشیه دیدار تیم‌های ملی ایران و روسیه در واکنش به نامه سازمان بازرسی بابت دو شغله بودن و منع فعالیتش گفت: چیزی به دست من نرسیده است. نگران من نباشید و در خدمت شما هستم و ماندنی ام.

وی در خصوص عدم حضور سردار آزمون در اردوی تیم ملی هم گفت: لطفاً از این سؤال‌ها از من نپرسید! (لینک خبر)

پیروزی تیم ملی واترپلو مقابل قزاقستان

تیم ملی واترپلو ایران روز ۳ فروردین در دومین و حساس‌ترین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) به مصاف تیم قدرتمند قزاقستان رفت. دو تیم در پایان چهار وقت قانونی بازی در امتیاز ۱۰ به تساوی رسیدند. ملی پوشان ایران در نهایت در ضربات پنالتی موفق شدند با اختلاف یک گل ۵ بر ۴ قزاقستان را از پیش رو بردارند و در مجموع با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ امتیاز کامل این بازی را به نام خود ثبت کنند. (لینک خبر)

شادی گل طارمی بعد از گلزنی به روسیه ۴ فروردین

مدافع برزیلی: به استقلال شماره حساب دادم اما پولی برای پرداخت ندارند

لئوناردو پادوانی مدافع برزیلی و سابق استقلال که در این تیم دچار ضایعه نخاعی شد و برای پیگیری مطالباتش به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت کرد، گفت: استقلال باید ۱۰۰ هزار دلار به من پرداخت کند. من حتی شماره حسابم را به باشگاه اعلام کردم اما آنها پولی نداده‌اند. حتی فیفا هم به استقلال تاکید کرده است پول را به حسابم بریزد اما آنها می‌گویند پولی ندارند! (لینک خبر)

شکست تیم بسکتبال ذوب آهن مقابل نماینده اردن

تیم بسکتبال ذوب آهن اصفهان در دیدار برابر ارتدوکس اردن در هفته ششم سوپر لیگ غرب آسیا با نتیجه نزدیک ۸۶ به ۸۲ بازی را واگذار کرد. (لینک خبر)

تیم واترپلو ایران صدرنشین شد

تیم ملی واترپلو ایران پس از پیروزی برابر قزاقستان، روز جمعه ۴ فروردین در سومین و آخرین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) مقابل تیم فیلیپین به آب زد و با نتیجه ۲۵ بر ۵ پیروز شد. ایران با این برد به عنوان صدرنشین گروه خود به مرحله بعد صعود کرد. (لینک خبر)

تأیید حضور تیم بسکتبال دختران ایران در مسابقات قهرمانی آسیا

فیبا آسیا حضور تیم بسکتبال دختران زیر ۱۶ سال ایران را در مسابقات قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا به میزبانی اردن و در قالب دیویژن B تأیید کرد. مسابقات زیر ۱۶ سال قهرمانی آسیا از ۱۹ تا ۲۵ تیرماه در اردن برگزار می‌شود. (لینک خبر)

تیم بسکتبال ذوب آهن ۵ فروردین

آماده شدن قرارداد جدید فرهاد مجیدی

محمد مطر الزعابی نایب رئیس باشگاه کلبا امارات تاکید کرد که توافق با فرهاد مجیدی برای تمدید قراردادش در فصل بعد و ادامه کار او صورت گرفته است. به گفته الزعابی، مجیدی حمایت کامل مدیران باشگاه اتحاد را دارد. (لینک خبر)

ابتلای مهاجم تیم ملی ایران به یک ویروس جدید!

مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران و باشگاه پورتو روز ۵ فروردین روی جلد روزنامه اوجوگو پرتغال رفت. این روزنامه با تیتر «ویروس جام جهانی» عملکرد بازیکنان پورتو که در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور داشتند را زیر ذره بین برده و ثابت کرده است که این رقابت‌ها برای پورتو چیزی جز ضرر و آسیب به همراه نداشته است از جمله مهدی طارمی که آمار گلزنی او تفاوت فاحشی قبل و بعد از جام جهانی داشته است. (لینک خبر)

ارسال یک پیام ویژه از انگلیس برای امیر قلعه نویی

اللهیار صیادمنش مهاجم ایرانی تیم فوتبال هال سیتی در مصاحبه‌ای به تشریح آخرین شرایطش پرداخت. این بازیکن که بعد از پشت سر گذاشتن دو دوره مصدومیت طولانی شرایط تمرین و بازی را پیدا کرده است، جایی در لیست امیر قلعه نویی و تیم ملی ایران برای بازی‌های دوستانه مقابل روسیه و کنیا نداشت. با این حال صیادمنش در این مصاحبه برای بازگشت به تیم ملی اعلام آمادگی کرد. او گفت: فکر می‌کنم اگر همه چیز خوب باشد، می‌توانم در دو یا سه جام جهانی دیگر بازی کنم، اما در حال حاضر، وقت آن است که تمام تمرکزم روی باشگاهم باشد. هر زمان که آنها مرا برای بازی در تیم ملی دعوت کنند، آماده هستم. (لینک خبر)

معرفی سرمربیان پایه تیم‌های ملی جودو

پس از نشست آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و مصطفی کریمی مدیر سازمان تیم‌های ملی، امیر قاسمی نژاد به عنوان سرمربی تیم نوجوانان و محمد جناب زاده به عنوان سرمربی تیم نونهالان جودو ایران انتخاب شدند. (لینک خبر)

گلایه‌های بازیکن تیم ملی روسیه پس از بازی با ایران

«نیکلای کوملیچنکو» مهاجم تیم ملی روسیه در گفت و گو با وب سایت «ایزوستیا» از شرایطی که این تیم در تهران داشته است از جمله وضعیت غذا و اینترنت گلایه کرد: «صادقانه بگویم، همه چیز در سطح بسیار پایینی بود. آخرین بازی خود را مقابل ازبکستان در تاشکند انجام داده بودیم. آنجا سطح راحتی بالاتری وجود داشت اما در تهران، به نوعی در هتل به طور کلی مشکلاتی وجود داشت به ویژه غذا.» (لینک خبر)

صعود تیم ملی واترپلو به مرحله نیمه نهایی

در چهارمین روز از مسابقات واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ تیم ایران که به عنوان تیم نخست گروه B راهی مرحله حذفی این مسابقات شده بود، برابر ازبکستان تیم چهارم گروه A صف آرایی کرد و این تیم را با نتیجه ۱۸ بر ۸ از پیش رو برداشت. به این ترتیب ایران راهی مرحله نیمه نهایی شد. (لینک خبر)

فوتبال ساحلی ایران با شکست عمان فینالیست شد

در یکی از دیدارهای مرحله نیمه نهایی فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا که به میزبانی تایلند برگزار شد، تیم ملی ایران به مصاف عمان رفت و با نتیجه ۶ بر ۳ ‏‬به پیروزی رسید. ایران که پیش از این سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کرده بود، با این برد فینالیست شد. (لینک خبر)

تنیس روی میز ایران صاحب ۶ مدال شد

در پایان مسابقات آزاد جهانی (کانتندر) جوانان ترکیه، پینگ پنگ بازان کشورمان در چهار رده سنی صاحب ۶ مدال رنگارنگ شدند. (لینک خبر)

اللهیار صیادمنش در تمرین هال سیتی ۶ فروردین

درخشش کاپیتان تیم ملی ایران در اسپانیا

در ادامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتسال اسپانیا تیم رده دومی پالما در سالن سون مویس میزبان تیم نویا آپوستولی بود که این مسابقه با نتیجه پرگل ۵ بر ۱ به سود پالما به پایان رسید. حسین طیبی کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران که برای پالما در این مسابقه به میدان رفت، یکی از نفرات تأثیرگذار بود و موفق شد دو بار دروازه نویا را باز کند و یک پاس گل بدهد؛ در حالی که مسلم اولادقباد دیگر بازیکن ایرانی تیم پالما برای چهارمین بازی متوالی به دلیل مصدومیت غایب بود. (لینک خبر)

افشای نحوه عجیب انتقال سردار آزمون به لورکوزن

«تیم استایدتن» با عنوان مدیر برنامه ریز و استعدادیاب چند سال در باشگاه بایر لورکوزن فعالیت کرد و از این باشگاه جدا شد. او در آخرین مصاحبه خود به نحوه جذب سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران از باشگاه زنیت روسیه هم اشاره کرد و گفت: من همیشه می‌خواستم سردار را به وردربرمن ببرم اما او خیلی گران بود. انتقال به بایر اما نتیجه داد. برای سردار آزمون مجبور شدم نیمی از اروپا را طی کنم و با مالک باشگاه زنیت در کشتی تفریحی اش ملاقات داشته باشم. این خیلی خاص بود و متأسفانه داستان باید همینجا تمام شود.(لینک خبر)

تیم ملی ایران نه، سرمربی روسیه باشگاه گل گهر را آنالیز کرد!

والری کارپین سرمربی تیم ملی روسیه پس از انجام بازی تدارکاتی با ایران و بازگشت به روسیه به نکته جالبی اشاره کرد. او گفت: ما شناخت و اطلاعاتی از ایران نداشتیم چون آنها به تازگی سرمربی خود (امیر قلعه نویی) را تعیین کردند. حتی در مورد ترکیب و ضربات ایستگاهی هم چیزی از ایران نمی‌دانستیم. فقط بازی‌های آن مربی (قلعه نویی) را در باشگاهش (گل گهر) تماشا کرده بودیم. (لینک خبر)

افشای مذاکرات محرمانه باشگاه سوئدی با بازیکن ایران

وب سایت Fotbollskanalen سوئد گزارش داد که مالمو در حال کار برای جذب قدوس از برنتفورد است. در بخشی از این گزارش آمده بود: «مالمو فصل گذشته در لیگ سوئد هفتم شد و حالا آنها سخت کار کرده‌اند تا امسال بهتر شوند. هنریک رایدستروم مربی جدید تیم است و باشگاه چندین بازیکن جدید مانند استفانو وکیا، طاها علی، درک کورنلیوس و گابریل بوسانلو را نیز به خدمت گرفته است. به گفته چندین منبع، آنها اکنون در تلاش برای جذب سامان قدوس از برنتفورد هستند.» (لینک خبر)

انتقاد هافبک اسپانیایی از سطح داوری در لیگ ایران

«روبرتو تورس» هافبک اسپانیایی تیم فولاد خوزستان که در تعطیلات نوروز به کشورش بازگشته بود، در مصاحبه‌ای به مشکل اصلی لیگ ایران هم اشاره کرد و گفت: اینجا VAR (کمک داور ویدئویی) وجود ندارد و حقیقت این است که جایش خالی است چون سطح داوری‌ها چندان خوب نیست. (لینک خبر)

تیم ملی کنیا با بدرقه یک ایرانی به تهران سفر کرد!

تیم ملی فوتبال کنیا در ساعات ابتدایی بامداد روز یکشنبه از طریق فرودگاه نایروبی به تهران سفر کرد تا آماده بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران بشود. تیم کنیا در حالی نایروبی را ترک کرد که جعفر برمکی سفیر ایران در کنیا در فرودگاه حاضر شد و اعضای تیم حریف ایران را بدرقه کرد. (لینک خبر)

اعلام برنامه مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال

سازمان لیگ بسکتبال برنامه مسابقات در مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال مردان را اعلام کرد که مسابقات این مرحله از ۱۷ فروردین آغاز می‌شود. (لینک خبر)

حضور هادی ساعی در اردوی تیم ملی تکواندو

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو در آستانه اعزام به رقابتهای گرنداسلم، با کادر فنی و اعضای تیم‌های ملی تکواندو دیدار و گفت و گو کرد. (لینک خبر)

تیم ملی ایران به مراکز خیریه رفت

اعضای تیم ملی فوتبال ایران پس از بازی با روسیه با حضور در دو مرکز خیریه، با کودکان و نوجوانان حاضر در این مراکز دیدار کردند و روز متفاوتی را پشت سر گذاشتند. این اقدام قبل از دیدار با کنیا انجام شد. (لینک خبر)

صعود تیم ملی واترپلو به فینال قهرمانی آسیا

تیم ملی واترپلو ایران در مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه ۲۰ بر ۹ از سد تایلند گذشت و با راهیابی به فینال این مسابقات تاریخ ساز شد. (لینک خبر)

قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با شکست ژاپن

دیدار فینال مسابقات فوتبال ساحلی قهرمانی آسیا روز یکشنبه ۶ فروردین بین دو تیم ملی ایران و ژاپن به میزبانی تایلند برگزار شد که در نهایت تیم ایران با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد. (لینک خبر)

پیروزی پرسپولیس در دیداری تدارکاتی

تیم فوتبال پرسپولیس که خود را برای حضور در ادامه رقابتهای لیگ برتر آماده می‌کرد، در دیداری تدارکاتی در ورزشگاه کاظمی به مصاف پیکان رفت و ۲ بر ۱ به پیروزی رسید. (لینک خبر)

قهرمانی فوتبال ساحلی ایران در آسیا ۷ فروردین

نایب قهرمانی تاریخی تیم واترپلو ایران در آسیا

تیم ملی واترپلو ایران در دیدار فینال مسابقات قهرمانی آسیا به مصاف چین رفت و با نتیجه ۱۱ بر ۸ شکست خورد. با این نتیجه، تیم ایران به عنوان نایب قهرمانی آسیا دست یافت و طلسم ۲۸ ساله در کسب مدال در این رقابتها را شکست. ایران در گذشته تنها دو بار صاحب مدال برنز شده بود. (لینک خبر)

بازگشت بازیکن تاجیکستانی به تمرینات پرسپولیس

تمرین تیم فوتبال پرسپولیس روز هفتم فروردین و پس از بازی تدارکاتی با پیکان به ریکاوری اختصاص داشت. در این تمرین، وحدت هنانوف ملی پوش تاجیکستانی پرسپولیس پس از بازگشت از کشورش حضور یافت. (لینک خبر)

تیم ملی واترپلو ایران ۸ فروردین

معرفی سرپرست دبیر کلی فدراسیون تکواندو

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو، طی حکمی اصغر رحیمی مدیرفنی تیم‌های ملی در بخش کیورگی را با حفظ سمت به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون منصوب کرد. (لینک خبر)

تغییر در ترکیب تیم ملی کشتی آزاد

رحمان عموزاد به عنوان نماینده کشورمان در وزن ۶۵ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا در قزاقستان به میدان می‌رود. پیش از این قرار بود پیمان بیابانی قهرمان کشور در این وزن به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود که به دلیل مصدومیت از ناحیه دنده، عموزاد جایگزین وی شد. (لینک خبر)

واکنش به اتهام تبانی در بازی ایران و روسیه

پس از تساوی تیم‌های ملی فوتبال ایران و روسیه، خبرنگاری از ایران در گفتگو با یکی از رسانه‌های روسیه ادعای عجیبی را مطرح و اعلام کرد نتیجه این مسابقه از قبل تعیین شده بوده است. این ادعا که در واقع اتهام تیم‌های روسیه و ایران به تبانی برای کسب نتیجه تساوی بوده، در روسیه بازتاب گسترده‌ای یافت. «آن دری کانچلسکیس» هافبک سابق تیم ملی روسیه به این اتهام واکنش نشان داد و تاکید کرد که چنین چیزی غیر ممکن است. کانچلسکیس گفت: وقتی نتیجه ۱ بر ۱ است، هرگز نمی‌توان در مورد بازی مذاکره کرد. من این را به عنوان فردی به شما می گویم که بازی و مربیگری کرده است و می‌داند که چنین چیزی نیست. این صحبتها هم مزخرف است! (لینک خبر)

اعلام برنامه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

سازمان لیگ فوتبال ایران برنامه مسابقات مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی را اعلام کرد که بر این اساس دیدار استقلال تهران با پارس جنوبی روز شنبه نهم اردیبهشت و دیدار پرسپولیس با گل گهر یکشنبه دهم اردیبهشت برگزار می‌شود. (لینک خبر)

زنگ خطر حذف استقلال از آسیا بلندتر شد!

استقلال نوروز امسال شرایط سختی داشت تا جایی که برای حل مشکلات مالی و بستن پرونده‌های سنگین برای جلوگیری از حذف از لیگ قهرمانان آسیا و گرفتن مجوز حرفه‌ای ساعات دلهره آوری را پشت سر گذاشت. (لینک خبر)

دعوت ۲۲ بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال، اسامی ۲۲ بازیکن دعوت شده به اردو را اعلام کرد: علی اکرمی، علیرضا جوان، سعید مؤمنی، علیرضا رفیعی پور، محمد حسین درخشانی، مهدی کریمی، باقر محمدی، سعید ممبینی، بهمن جعفری، سالار آقاپور، مجتبی پارساپور، حمزه کدخدا، محمد حسین بازیار، مهدی رستمی‌ها، بهروز عظیمی، بهداد شیخ احمدی، کیانوش شیرپور، مهدی اسدشیر، سینا پرکاس، مهدی دهقان نژاد، حسین طیبی، سعید احمد عباسی. (لینک خبر)

انتصاب دبیر فدراسیون دوچرخه سواری

با پیشنهاد اعضای هیأت رییسه فدراسیون دوچرخه سواری و با حکم رسول اسدی، حمید عطاءاللهی به عنوان دبیرکل فدراسیون دوچرخه سواری منصوب شد. (لینک خبر)

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل کنیا

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار تدارکاتی خود در سال ۱۴۰۲ از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه روز سه شنبه به مصاف کنیا رفت و با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد. در این بازی که در ورزشگاه آزادی و با حضور حدود ۲۵ هزار تماشاگر برگزار شد، مایکل اولونگا (۵۱) برای تیم ملی کنیا و محمد محبی (۷۶) و رامین رضائیان (۸۴) برای تیم ملی ایران گل زدند. (لینک خبر)

شادی گل محمد محبی و رامین رضائیان بعد از گلزنی به کنیا ۹ فروردین

کاپیتان ایران در تیم منتخب لیگ اسپانیا

حسین طیبی بازیکن ایرانی تیم پالما در تیم منتخب هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول فوتسال اسپانیا قرار گرفت. (لینک خبر)

انتقال قدوس به لیگ سوئد منتفی شد

«آندرئاس گئورگسون» مدیر فنی باشگاه مالمو سوئد ضمن تأیید علاقه این تیم به سامان قدوس بازیکن ایرانی تیم برنتفورد، از منتفی شدن انتقال این بازیکن به سوئد خبر داد. (لینک خبر)

زمان دربی برگشت مشخص شد

سازمان لیگ فوتبال ایران برنامه چهار هفته پایانی مسابقات لیگ برتر را اعلام کرد که بر این اساس دربی تهران بین استقلال و پرسپولیس روز ۳ اردیبهشت برگزار می‌شود. همچنین رقابت‌های این فصل روز ۲۸ اردیبهشت به پایان می‌رسد. (لینک خبر)

پیروزی تیم بسکتبال سه نفره ایران مقابل برونئی

تیم ملی بسکتبال سه نفره پسران ایران در اولین بازی خود در کاپ آسیا مقابل برونئی به پیروزی ۲۱ بر ۷ رسید. (لینک خبر)

حمله منصوریان به بازیکن تیم ملی روسیه

علیرضا منصوریان سرمربی فولاد خوزستان در نشست خبری پیش از بازی با پیکان ضمن حمایت از امیر قلعه نویی در تیم ملی، از بازیکن تیم ملی روسیه و یکی از مربیان باشگاهی در این کشور به دلیل اظهارنظر علیه ایران شدیداً انتقاد کرد. (لینک خبر)

پیروزی تیم بسکتبال ذوب آهن مقابل نفت عراق

تیم‌های ذوب آهن اصفهان و نفت عراق در اولین بازی خود درمرحله پلی آف سوپر لیگ غرب آسیا در سالن بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران به مصاف هم رفتند که در پایان برتری ۱۰۹ بر ۱۰۲ ذوب آهن رقم خورد. (لینک خبر)

تیم بسکتبال سه نفره ایران در کاپ آسیا ۱۰ فروردین

تکرار ادعای بازیکنان روس؛ در ایران معذب بودم!

«کنستانتین تیوکاوین» مهاجم تیم ملی روسیه و باشگاه دینامو مسکو در گفتگو با اسپورت ۲۴ گفت: راستش را بخواهید تمام مدتی که در ایران گذراندیم به نوعی ناراحت و معذب بودم. هوا هم عجیب و همیشه مه آلود بود. علاوه بر آن، اینترنت کار نمی‌کرد. من با دیتای تلفن همراه خودم کار می‌کردم چون هیچ چیز از طریق وای فای محلی لود نمی‌شد. البته اینترنت موبایل هم مشکلاتی داشت. در واقع ما سه روز را بدون اینترنت سپری کردیم! (لینک خبر)

اعلام سیدبندی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا

سیدبندی مسابقات جام ملت‌های فوتبال آسیا مشخص شد که بر این اساس تیم ملی فوتبال ایران در سید اول و در کنار پنج قدرت دیگر قاره آسیا یعنی ژاپن، کره جنوبی، عربستان، استرالیا و قطر قرار دارد. (لینک خبر)

حریفان تیم فوتبال نوجوانان ایران مشخص شدند

با برگزاری قرعه‌کشی مسابقات فوتبال زیر ۱۷ سال قهرمانی آسیا، نوجوانان کشورمان در گروه دوم مسابقات قرار گرفتند و در مرحله گروهی باید به مصاف تیم‌های ملی کره‌جنوبی، افغانستان و قطر بروند. (لینک خبر)

پیروزی تیم ملی بسکتبال سه نفره

تیم ملی بسکتبال سه نفره پسران ایران در رقابت‌های کاپ آسیا در مصاف با مالزی به پیروزی ۲۱-۱۹ رسید. ایران سپس در مصاف با هنگ‌کنگ هم به برتری ۲۱ بر ۵ رسید و به‌عنوان صدرنشین گروهش به جدول اصلی کاپ آسیا صعود کرد. (لینک خبر)

آغاز گرنداسلم تکواندو با کسب چهار مدال ایرانی‌ها

رقابت‌های انتخابی گرنداسلم روز پنجشنبه دهم فروردین ماه با برگزاری مبارزات اوزان ۴۹- و ۶۷- کیلوگرم زنان، ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم مردان آغاز شد که نمایندگان کشورمان موفق به کسب ۴ عنوان ارزشمند طلا، نقره و برنز شدند. (لینک خبر)

نتایج روز نخست از هفته ۲۴ لیگ برتر

روز نخست از هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال برگزار شد و این نتایج رقم خورد:

* مس کرمان ۱ - آلومینیوم اراک ۱

* نفت مسجد سلیمان ۱ - تراکتور ۵

* ملوان انزلی ۱ - هوادار تهران ۲

* پیکان تهران ۰ - فولاد خوزستان ۲

مسابقات گرنداسلم تکواندو در چین ۱۱ فروردین

پیام تبریک فدراسیون عربستان به ایران

«یاسر المسحل» رئیس فدراسیون فوتبال عربستان با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال قهرمانی تیم ملی فوتبال ساحلی را در مسابقات جام ملت‌های فوتبال ساحلی آسیا ۲۰۲۳- تایلند را تبریک گفت. (لینک خبر)

آب پاکی فدراسیون روی دست استقلال و باشگاه‌های بدهکار

فدراسیون فوتبال ایران تاکید کرد که مهلت تعیین تکلیف مدارک و مستندات بدهی‌ها امروز به پایان می‌رسد و قابل تمدید هم نیست. (لینک خبر)

برانکو پیشنهاد عربستان را تکذیب کرد

از برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی ایران و باشگاه پرسپولیس که در حال حاضر هدایت تیم عمان را بر عهده دارد، به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی عربستان نام برده شد. برانکو در گفتگو با رسانه‌های ایران تاکید کرد که پیشنهادی از فدراسیون عربستان نداشته است.

دو حریف تیم ملی زنان ایران انصراف دادند!

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، بنگلادش و مالدیو از مرحله اول مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۴ فوتبال بانوان آسیا انصراف دادند. (لینک خبر)

صعود تیم بسکتبال سه نفره ایران در کاپ آسیا

تیم بسکتبال سه نفره ایران در جدول اصلی مسابقات کاپ آسیا برابر فیلیپین با نتیجه ۱۴-۱۱ پیروز شد. ملی پوشان کشورمان در ادامه قطر را در یک بازی نزدیک و با نتیجه ۲۱- ۱۹ مغلوب کردند و به عنوان تیم صدرنشین به مرحله یک چهارم راه یافتند. (لینک خبر)

بسته شدن پرونده تکواندو ایران در انتخابی گرنداسلم

پرونده تکواندوکاران ایران در رقابت‌های انتخابی گرنداسلم با کسب ۲ مدال طلا، ۵ نقره و یک برنز بسته شد. (لینک خبر)

تمدید قرارداد فرهاد مجیدی

باشگاه اتحاد کلبا امارات اعلام کرد که قرارداد فرهاد مجیدی سرمربی ایرانی خود را یک فصل دیگر تمدید کرده است. (لینک خبر)

پیروزی پرسپولیس، استقلال و سپاهان

در ادامه مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر پرسپولیس با یک گل مس رفسنجان را شکست داد. سپاهان با همین نتیجه صنعت نفت را از پیش رو برداشت و استقلال دو گل به ذوب آهن زد. گل گهر هم در نخستین بازی بعد از جدایی امیر قلعه نویی ۲ بر ۱ از سد نساجی گذشت.

تمرین تیم ملی بانوان که دو حریفش در مسابقات قهرمانی آسیا انصراف دادند ۱۲ فروردین

دعوت رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به ایران

پس از چند سال قطع روابط ایران و عربستان، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه‌ای به همتای عربستانی خود از او برای حضور در ایران دعوت کرد. (لینک خبر)

واکنش باشگاه تراکتور به درگیری بازیکن و مربی خارجی

باشگاه تراکتور خبر داد جلسه رسیدگی به موضوع ریکاردو آلوز بازیکن پرتغالی این تیم روز شنبه با حضور هوشنگ نصیرزاده مدیرعامل باشگاه و پاکو خِمز سرمربی تراکتور برگزار می‌شود. هافبک پرتغالی تراکتور با انتشار پیامی در اینستاگرام خود مدعی شده بود غیبتش در بازی با نفت مسجد سلیمان به دلیل درگیری فیزیکی با خمز بوده است. (لینک خبر)

استقلال پول استراماچونی را پرداخت نکرد

باشگاه استقلال در پایان مهلت تعیین شده برای ارائه اسناد و مدارک کسب مجوز حرفه‌ای موفق به پرداخت مطالبات آندره استراماچونی نشد و باید این تیم را از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده دانست. (لینک خبر)

مدیرعامل استقلال استعفا کرد

پس از آنکه باشگاه استقلال شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به واسطه عدم پرداخت بدهی سنگین آندره استراماچونی از دست داد، علی فتح الله زاده مدیرعامل این باشگاه از سمت خود استعفا کرد. (لینک خبر) شکست تیم بسکتبال سه نفره دختران

تیم بسکتبال سه نفره دختران ایران که در جدول اصلی مسابقات کاپ آسیا در گروه A با چین و فیلیپین همگروه است، در اولین رویارویی با فیلیپین با نتیجه ۱۶ - ۱۴ بازی را واگذار کرد. (لینک خبر)

گلزنی کاپیتان ایران مقابل بارسلونا

تیم فوتسال پالما در روز گلزنی حسین طیبی بازیکن ایرانی خود برابر بارسلونا ۵ بر ۱ شکست خورد و به فینال کوپادل‌ری نرسید. (لینک خبر)

علی فتح الله زاده

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.