اتحادیه فوتبال اروپا به یک شرط حاضر است به یوونتوس برای پشت سر گذاشتن بحران به وجود آمده در این باشگاه کمک کند.

اتحادیه فوتبال اروپا به یک شرط حاضر است به یوونتوس برای پشت سر گذاشتن بحران به وجود آمده در این باشگاه کمک کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم‌، اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) آماده است تا به یوونتوس در تحقیقات مالی در سطح اروپا کمک کند، اما به شرطی که مدیران جدید این باشگاه پروژه سوپرلیگ اروپا را کنار بگذارند. آندره‌آ آنیلی رئیس پیشین باشگاه یوونتوس تقریباً دو سال پیش، در کنار غول‌های فوتبال اسپانیا یعنی دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا و در میان معماران اصلی سوپرلیگ اروپا حضور داشت. این سه باشگاه تنها باشگاه‌هایی هستند که هنوز به‌صورت رسمی در این پروژه مشارکت دارند و دنبال احیای آن هستند.

بر اساس گزارش روزنامه ایتالیایی «گاتزتا دلو اسپوت»، یوفا انتظار دارد پس از استعفای آنیلی، مدیران جدید این باشگاه از پروژه سوپرلیگ اروپا عقب‌نشینی کند. اتحادیه فوتبال اروپا اسنادی را از دادستان تورین به دست آورده و همچنین در حال بررسی امور مالی یوونتوس است که می‌تواند منجر به محرومیت این تیم ایتالیایی از حضور در رقابت‌های اروپایی شود.

طبق این گزارش؛ الکساندر چفرین رئیس یوفا ظاهراً آماده است تا در صورتی که آنها به‌صورت رسمی و علنی پروژه سوپرلیگ را کنار بگذارند و دو باشگاه رئال مادرید و بارسلونا را تنها بگذارند، به یوونتوس کمک کند. باشگاه‌های سوپرلیگی معتقدند یوفا یک انحصار غیرقانونی است و دیوان عالی اروپا قرار است امسال رأی خود را در این خصوص پروژه سوپرلیگ اروپا صادر کند. یوفا انتظار دارد یوونتوس قبل از تصمیم دیوان عالی اروپا علیه این پروژه موضع‌گیری کند.

دادستان دیوان عالی اروپا در ماه دسامبر اعلام کرد که سازمان‌دهندگان سوپرلیگ آزاد هستند تا یک رقابت مستقل جدید راه‌اندازی کنند، اگرچه آنها نمی‌توانند همزمان با ایجاد چنین رقابتی، به شرکت در مسابقات فوتبال سازماندهی شده توسط فیفا و یوفا بدون مجوز قبلی از فدراسیون‌های مربوطه خود ادامه دهند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )