صنعت نفت در چند فصل اخیر و به ویژه در لیگ بیست و دوم دوری باطل را تجربه کرده و تغییرات هیچ اثر مثبتی در عملکرد این باشگاه نداشته است.

صنعت نفت در چند فصل اخیر و به ویژه در لیگ بیست و دوم دوری باطل را تجربه کرده و تغییرات هیچ اثر مثبتی در عملکرد این باشگاه نداشته است. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، وزارت نفت از ابتدای فصل ۹۸-۹۹ در راستای اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع دولت از هرگونه هزینه در ورزش حرفه‌ای، ابلاغیه‌ای صادر کرد که دیگر قادر نیست طبق قانون، به تیم‌های نفتی پول دهد. این سرآغازی بود برای مشکلات ۳ تیم صنعت نفت، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی جم که در سراشیبی سقوط قرار بگیرند و صنعت نفت آبادان هم به عنوان یکی از این ۳ ضلع با چالش‌های فراوان مالی روبه‌رو شد.

نماینده شهر آبادان در ۳ فصل گذشته با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرد و شرایط برای این باشگاه به گونه‌ای بود که هواداران این تیم هیچ امیدی به آینده صنعت نفت نداشتند. مشکلات مالی در چند فصل گذشته باعث شد صنعت نفت به یکی از بی‌ثبات‌ترین باشگاه‌های لیگ برتر تبدیل شود. در ۳ فصل گذشته ۴ مدیرعامل و ۹ سرمربی به صنعت نفت آمدند و رفتند و هر کدام به نوعی بحران مالی و عدم حمایت را دلیل اصلی نتیجه‌ نگرفتن خود اعلام کردند.

صنعت نفت آبادان در حالی لیگ بیست و دوم را شروع کرد که مثل فصول گذشته به دلیل عدم مدیریت صحیح، دیرتر از سایر تیم‌های لیگ برتری بسته شد و تمریناتش را در فاصله کمی تا آغاز لیگ شروع کرد. دغدغه‌ها و مسائلی که مدیران این باشگاه از ابتدای فصل با آن روبه‌رو بودند نشان می‌داد آبادانی‌ها روزگار خوشی در این فصل نخواهند داشت. جهانگیر کی‌شمس سرپرست مدیرعاملی صنعت نفت در ابتدای فصل با ابراز گلایه از عدم حمایت این باشگاه، اعلام کرد که پول تهیه آب‌ معدنی را هم ندارند تا بیش از پیش عمق فاجعه برای هواداران آبادانی مشخص شود.

برزیلی‌های آبادان فصل را با سرمربیگری رضا پرکاس و هزینه‌ای حداقلی شروع کردند، اما مدیران این باشگاه بیشتر از ۶ هفته به او فرصت ندادند و پرکاس با ۴ شکست در ۶ بازی ابتدایی، برکنار شد و جایش را به فیروز کریمی داد. کریمی ما هم مثل پرکاس خیلی در آبادان دوام نیاورد و پس از ۴ شکست و یک تساوی، استعفایش از سوی مدیران باشگاه قبول شد تا کمتر از ۵ ماه، ادسون تاوارس برزیلی به عنوان سومین سرمربی روی نیمکت زردپوشان آبادانی بنشیند اما او هم نتوانست تاثیری در مسیر حرکتی صنعت نفت ایجاد کند و بعد از ۱۱ بازی تنها ۶ امتیاز برای آبادانی‌ها به ارمغان آورد.

تاوراس پس از توافق با مدیران این باشگاه از صنعت نفت جدا شد تا عبدالله ویسی به عنوان چهارمین سرمربی فصل این تیم معرفی شود. او مثل سایر مربیان قبلی با وعده و وعید و حفظ سهمیه لیگ برتری آبادان کارش را شروع کرد. باید دید آیا ویسی می‌تواند صنعت نفت را به ساحل نجات برساند و در لیگ برتر حفظ کند یا خیر.

نکته‌ مهمی که درباره شرایط صنعت نفت آبادان وجود دارد این است که علاج درد این باشگاه جابه‌جایی افراد نبود. همه نام‌هایی که در بالا به عنوان مدیرعامل و سرمربی صنعت نفت برده شد با هدف تغییر و تحول به صنعت نفت آمدند اما شرایط صنعت نفت و قرار گرفتن این تیم در رده شانزدهم نشان می‌دهد که این باشگاه راه را اشتباه رفته و با وجود رکوردشکنی در جابه‌جایی و بی‌ثباتی، تغییر افراد هیچ نتیجه مثبتی نداشته است. صنعت نفت در چند فصل اخیر و به ویژه در لیگ بیست و دوم دور باطل داشته و باید برای برون‌رفت از این بحران تصمیم بهتری گرفته شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.