سرمربی تیم ملی فوتبال روسیه از برگزاری دیدار تیمش برابر تیم ملی ایران ابراز رضایت کرد و گفت: ایران موقعیت های زیادی ایجاد کرد اما نتوانست از آنها استفاده کند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال روسیه شامگاه پنجشنبه سوم فروردین در دیداری تدارکاتی به میزبانی ورزشگاه آزادی برابر ایران به تساوی یک به یک رسید.

والری کارپین سرمربی روسیه بعد از این دیدار گفت: مسلما تیم ما مدت ها بود تمرین خاصی نداشت. هماهنگی کاملی که می خواستیم نبود از نظر نتیجه بد نبودیم. وقتی گل زدیم خوشحال شدم ولی وقتی گل خوردیم متاسفانه بازی خوبی نکردیم. متاسفانه بیشتر حملات از سوی ایران بود و ایران نتوانست گلزنی کند.

او درباره میزبانی ایران و اتمسفر ورزشگاه آزادی افزود: حضور هواداران خیلی به گرمی بازی کمک کرد من خودم تصور نمی کردم چنین تماشاگران پرشوری بیایند. آنها آمدند تا فوتبال خوبی را هر دو تیم ارائه کنند. پتانسیل تیم ایران خیلی خوب است و می تواند خیلی بهتر از اینها هم بازی کند.

کارپین درباره اینکه آیا این تیم روسیه در راستای جوانگرایی تغییراتی داشته است اظهار داشت: ما یکسری بازیکنان دیگر داشتیم که لژیونر بوددن و دجار آسیب دیدگی شدند. باید نسل بازیکنان فوتبال روسیه را تغییر داد. باید به بازیکنانی اعتماد کنیم که می توانند تیم فوتبال روسیه را تغییر دهند.

او درباره تغییر استراتژی تیم ملی ایران با حضور امیر قلعه نویی نسبت به گذشته اش با مربیانی همچون کی روش یادآور شد: کسی که ۱۰ روز است سرمربی جدید شده است را نمی توانستیم آنالیز کنیم. ما نتوانستیم آنالیز دقیقی از این تیم کنیم‌ دوران کی روش سبک بازی متفاوتی بود و الان هم متفاوت است.

کارپین درباره تفاوت تاکتیک های روسیه با ایران و امیدواری برای حضور در قاره آسیا با توجه به تحریم های ورزشی روسیه از سوی اروپا تصریح کرد: فوتبالی که بین دو کشور است تفاوت آنچنانی ندارند. مخصوصا الان که می توانیم با آسیایی ها بازی کنیم. می خواهیم با عراق هم بازی کنیم. باید ترکیب جدید خودمان را شناسایی کنیم تا با این تیم ها بازی کنیم.

سرمربی تیم ملی روسیه درباره شایعات پیرامون پیوستن این تیم به قاره آسیا تاکید کرد: من اطلاعاتی در این زمینه ندارم. به تصمیم فدراسیون فوتبال روسیه بستگی دارد.

کارپین درباره احتمال انتقادات از او به خاطر شیوه نمایشی امروز روسیه از سوی رسانه های این کشور یادآور شد: وقتی بازیکنان جدید را برای ترکیبی جدید رونمایی می کنیم که خیلی وقت است بازی هم نکرده اند بد بازی نکردند. آنها تیمی متفاوت هستند گه نیاز به حمایت دارند. صمد اینکه جند بازیکن جوان و مصدوم هم داشتیم. در مجموع تصور نمی کنم در مقابل تیمی قدرتمند مثل ایران بد بازی کردند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.