کارشناس فوتبال گفت: با توجه به تغییراتی که در تیم ملی به وجود آمده انتظارات از امیر قلعه نویی برای قهرمانی در ملت های آسیا بالا رفته است.

منصور رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص شرایط تیم ملی ایران و دیدار این تیم برابر روسیه گفت: پس از گذشت سال‌ها بالاخره هدایت تیم ملی ایران به یک مربی ایرانی سپرده شد. قلعه نویی بازیکنان و فوتبال ایران را به خوبی می‌شناسد. با فوتبال کشور کاملاً آشناست و می‌داند مشکلات زیادی بر سر راه او وجود دارد که باید همه آنها را پشت سر گذاشته و با آرامش کارش را ادامه دهد.

وی در خصوص انتقاداتی که از سرمربی جدید تیم ملی به خاطر عدم انتخاب برخی بازیکنان به اردوی تیم ملی می شود، گفت: هر مربی تیمش را بر اساس تفکرات و سلایقش انتخاب می کند. در دوران کی‌روش بودند بازیکنانی که در لیگ بازی نمی کردند اما به اردو دعوت می شدند. سرمربی انتخابش سلیقه ای است، بازیکنانی که دعوت می کند باید به تفکراتش نزدیک باشند، بنابراین باید به او اجازه دهیم و از انتخابش حمایت کنیم. بعدها اگر نتوانست نتیجه بگیرد آن موقع می توانیم او را مورد انتقاد قرار دهیم بنابراین نباید هیچ اتفاقی نیفتاده شروع به انتقادهای مخرب کرده و به نوعی تیم را به حاشیه ببریم.

رشیدی در پاسخ به این پرسش که آیا تیم ملی می تواند در جام ملت های آسیا موفق باشد یا خیر، گفت: سالهاست که نتوانسته ایم در جام ملت ها به قهرمانی برسیم. آخرین قهرمانی ما به قبل از سال ۵۷ می رسد و بعد از آن تنها یک یا دو مقام سومی کسب کردیم، با کارلوس کی‌روش هم که هشت سال در فوتبال ایران بود، نتوانستیم مقامی شایسته کسب کنیم. حالا باید اجازه دهیم قلعه نویی کارش را انجام دهد. با توجه به اینکه او یکی از معدود مربیانی است که قهرمانی های زیادی در لیگ برتر فوتبال ایران آورده انتظارات از او بالاست. باید او را حمایت کنیم به او رآمش دهیم حاشیه ها را از او، کادر فنی وبازیکنانش دور کنیم تا بتواند تیم را به آنچه که مورد نظرش است برساند.

وی در خصوص دو دیدار ایران برابر روسیه و کنیا هم گفت: بازی های تدارکاتی همیشه بهترین اتفاق برای فوتبال ملی خواهد بود. نتیجه آن مهم نیست اما کادر فنی می تواند محک خوبی از بازیکنان دعوت شده داشته باشد و شاید حتی نفراتی را کنار گذاشته و افراد دیگر را دعوت کند. این بازی ها تیم را به هماهنگی تیمی، تاکتیکی و آمادگی کامل می رساند امیدوارم تا قبل از جام ملت های آسیا چندین دیدار تدارکاتی دیگر را هم فدراسیون فوتبال آماده کند تا فوتبال ما بتواند با قدرت راهی جام ملت های آسیا شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.