مدیرعامل پیشین باشگاه پیکان گفت: همه تیم‌ها را در حد قهرمانی بستیم اما در فوتبال بزرگسالان دست‌مان بسته بود؛ هرچند حسینی تیمی قدرتمند را با جوانان درست کرد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پیکان گفت: همه تیم‌ها را در حد قهرمانی بستیم اما در فوتبال بزرگسالان دست‌مان بسته بود؛ هرچند حسینی تیمی قدرتمند را با جوانان درست کرد. امیر عطابخش در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره اینکه مدیران پیکان اعلام کرده‌اند، پرافتخارترین باشگاه ایران در سال ۱۴۰۱ بوده‌اند، اظهار داشت: آمار دقیقی در این خصوص ندارم، اما فکر می‌کنم پیکان می‌توانست پرافتخارترین باشگاه ایران در سالی که گذشت باشد!

مدیرعامل پیشین پیکان ادامه داد: باشگاه پیکان در سال ۱۴۰۱ افتخارات زیادی را به دست آورد. در اوایل سال که ما حضور داشتیم سعی کردیم کارهای مهمی را انجام دهیم. رالی را به مجموعه ایران خودرو بعد از چند سال برگرداندیم و حالا قهرمان ایران است. در بحث والیبال سعی داشتیم این تیم که چند سال از سطح اول آسیا دور شده بود را بازگردانیم و در نهایت با گرفتن میزبانی جام باشگاه‌های آسیا بهترین‌های دنیا را جذب کردیم و به هشتمین ستاره آسیایی دست یافتیم.

عطابخش عنوان کرد: جام باشگاه‌های آسیا را با جذب حامیان مالی و بدون هیچ هزینه دولتی میزبانی کردیم و ریالی از بودجه باشگاه و ایران‌ خودرو هزینه نشد. برنامه‌مان این بود که والیبال پیکان بار دیگر عنوان قهرمانی ایران را به دست بیاورد. حتی در نظر داشتیم در رقابت‌های جام باشگاه های جهان طوری تیم را ببندیم و اعزام کنیم که حداقل روی سکوی جهانی برود اما متأسفانه این مسئله نیز از برنامه‌های کاری باشگاه خارج شد و در نهایت با دو باخت تلخ مسابقات را ترک کردند.

مدیرعامل پیشین باشگاه پیکان در پاسخ به این پرسش که ماجرای توافق با امیر غفور و پیوستن او به شهداب یزد چیست، گفت: در راستای تقویت تیم والیبال پیکان برای کسب عنوان قهرمانی در سوپرلیگ و قرار گرفتن روی سکوی جهانی با بازیکنان بزرگی صحبت کردیم. امیر غفور هم یکی از آنها بود. با غفور قرارداد هم بستم اما بعد از جدایی ما از مجموعه پیکان اتفاقات طوری پیش رفت که این قرارداد اجرایی نشود. با یک بازیکن خارجی بزرگ هم توافق کرده بودیم. طبق توافق نامه همکاری‌مان با باشگاه میلانوی ایتالیا قرار بود اردویی رایگان در این کشور برگزار کنیم. با همه این اقدامات کسب سکوی جهانی در دسترس بود اما شرایط طوری پیش رفت که چنین اتفاقی نیفتد.

وی افزود: در سایر حوزه‌ها اقدامات موثری انجام شد. در ورزش بانوان آقای اکبر محمدی زحمات زیادی کشیده بود و ما سعی کردیم همان راه را با تقویت تیم‌ها ادامه دهیم. والیبال زنان را از ابتدای فصل قدرتمند بستیم، فوتسال بانوان را پرستاره و بالانس کردیم و خوشحالم دست اندرکاران اهدافی که ما تعیین و برنامه‌هایی که تدوین کرده بودیم را با تمام توان‌شان ادامه دادند و این افتخارات مهم برای مجموعه ایران خودرو و پیکان به دست آمد. فوتوالی را هم تشکیل دادیم و قهرمانی کسب کردیم.

مدیرعامل پیشین باشگاه پیکان تصریح کرد: جا دارد از آقایان اینانلو، شیعی و نیک فر اعضای هیئت مدیره باشگاه پیکان تشکر کنم که با حمایت‌های‌شان باعث شدند تیم‌های خود را در حد قهرمانی ببندیم. تنها جایی که نتوانستیم بودجه مناسبی در نظر بگیریم، تیم فوتبال بزرگسالان بود. محدودیت‌هایی در این بخش داشتیم و آنطور که باید نتوانستیم هزینه کنیم و دست‌مان بسته بود. کم‌هزینه‌ترین تیم لیگ برتر را بستیم اما با درایت کادرفنی خوب و جوان و در رأس آن آقای مجتبی حسینی تیم خوبی تکمیل شد. جوان‌ترین تیم لیگ برتر با تلاش‌های شبانه روزی آقای حسینی و همکارانشان اما با وجود محدودیت‌ها عملکرد خوبی داشتند و تا همین جا نیز به جمع ۸ تیم برتر حذفی رسیده و در لیگ هم بقای خود را قطعی کرده‌اند. هرچند برخی مدیران باشگاه با وجود این عملکرد خوب در تلاش بودند که دوستان خود را جایگزین کادرفنی فعلی کنند!

عطابخش گفت: از کارمندان باشگاه پیکان و همه کسانی که در مدت فعالیت‌مان همراه ما بودند، تشکر می‌کنم. راهکارهایی که داشتیم و برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم سعی کردیم برند پیکان را ارتقا دهیم. در بخش مسئولیت‌های اجتماعی نیز کارهای مهمی انجام دادیم که نمونه بارز آن میزبانی از جام باشگاه‌های والیبال آسیا و قهرمانی در این تورنمنت بود که شور و نشاط اجتماعی خوبی را در جامعه ایجاد کرد. از کارگران زحمتکش ایران خودرو هم تشکر می‌کنم که نقش ویژه‌ای در موفقیت‌های پیکان دارند. تجربه نشان داده هر وقت موفقیت‌های ورزشی نصیب پیکان شده، راندمان تولید در کارخانه هم بالاتر رفته است. البته که می توانست اتفاق بهتری در مجموعه پیکان رخ بدهد و افتخارات بیشتری به دست بیاید اما به هر حال تا همین جا هم اتفاقات مثبتی رخ داده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.