خبر نجات یافتن مهاجم غنایی تیم فونبال حاتای اسپور از زیرآوار زلزله روز گذشته ترکیه تکذیب شد.

خبر نجات یافتن مهاجم غنایی تیم فونبال حاتای اسپور از زیرآوار زلزله روز گذشته ترکیه تکذیب شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های ترکیه‌ای و انگلیسی روز گذشته (دوشنبه) بود که خبر دادند؛ کریستین آتسو مهاجم غنایی تیم فوتبال حاتای اسپور براثر زلزله مهیب ترکیه زیرآور گرفتار و جان خود را از دست داده است. روزنامه پرتغالی «A BOLA» اما در ادامه مدعی شد که مهاجم پیشین چلسی پس از جراحات وارده به پای راست و مشکلات تنفسی از زیر آوار نجات یافته و به بیمارستان منتقل شده اما یکی از اعضای باشگاه حاتای اسپور این خبر را تکذیب کرد.

مصطفی اوزات نایب رئیس باشگاه حاتای اسپور با تکذیب این خبر گفت: «گزارش یک روزنامه پرتغالی مبنی بر پیدا شدن آتسو دقیق نیست. متأسفانه او و تانر ساووت (مدیر ورزشی تیم فوتبال حاتای اسپور) هنوز زیر آوار هستند. اگر بتوانیم آنها را پیدا کنیم دنیا مال ما خواهد بود. جایی که آنها گرفتار شدند،دسترسی‌اش خیلی سخت است. شهر حاتای در حال حاضر به بیشترین کمک نیاز دارد. در مناطق زلزله زده همه به کمک نیاز دارند اما حاتای نیاز به کمک زیادی دارد».

رسانه‌های ترکیه‌ای خبر داده‌اند؛ هم‌تیمی‌های آتسو یعنی اونور ارگون، بوراک اوکسوز، برتوگ ییلدریم و کریم آلیجی زنده از زیر آوار پیدا شده‌اند. کریم آلیجی مدافع راست حاتای اسپور با اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی جایی که آتسو و ساووت زیر آوار گرفتار شده‌اند در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» از نیروهای امدادی و مردم خواست تا آنها را نجات دهند.

همچین برخی منابع ترکیه‌ای خبر درگذشت احمد ایوپ تورک‌آسلان دروازه‌بان تیم ینی مالاتیا اسپور را تکذیب کرده‌اند و خبر داده‌اند جستجوها برای یافتن و نجات او همچنان ادامه دارد. این باشگاه ترکیه‌ای هم اعلام کرد: «تلاش‌های نیروهای امدادی برای نجات این دروازه‌بان ۲۸ ساله ادامه دارد اما هنوز خبری از او نیست. لطفاً دعا کنید».

کاکا اسطوره فوتبال برزیل و مهاجم پیشین تیم‌های رئال مادرید و میلان با انتشار پیامی نوشت: «امروز خبر غم‌انگیزی از ترکیه و سوریه به گوش می‌رسد. قلب و فکر من با همه زلزله‌زده‌ها است، دعای من با همه کسانی است که در امدادرسانی مشارکت دارند».

باشگاه اتلتیکومادرید به خاطر همدردی با مردم زلزله‌دیده ترکیه و جان‌باختگان این حادثه و به خاطر درگذشت خوسه چرکولس بازیکن سابق خود، پرچم خود مقابل ورزشگاه متروپولیتانو را به حالت نیمه‌افراشته درآورد.

چهره‌های ورزشی مختلف با زلزله‌زدگان ترکیه و سوریه ابراز همدردی کرده‌اند و پیام‌هایی منتشر کرده‌اند.

زلزله‌ای به‌قدرت ۷.۴ ریشتر صبح روز گذشته (دوشنبه) در شهر کاهرامان ماراش واقع در جنوب کشور ترکیه به وقوع پیوست و در شهرهای جنوبی این کشور از جمله قازیان‌تپ، مالاتیا، دیاربکیر، آدانا، عثمانیه و حاتای نیز احساس شد و خرابی‌های زیادی به بار آورد. در ادامه پس‌لرزه‌هایی هم رخ داد تا اینکه ساعت ۱۴ امروز دومین زلزله مهیب شهر کاهرامان ماراش را با قدرت ۷.۶ ریشتر لرزاند تا اوضاع پیچیده‌تر از قبل شود.

طبق گزارش‌ رسانه‌های ترکیه‌‌ای این دو زلزله شدید در ترکیه تاکنون باعث جان باختن ۲ هزار و ۹۲۱ نفر از شهروندان این کشور و زخمی شدن ۷ هزار و ۸۴۰ نفر شده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.