تعدادی از بازیکنان ایرانی که در لیگ‌های خارجی شاغل هستند، در هفته اخیر برای تیم خود مثمر ثمر بوده‌اند و هفته درخشانی برای لژیونرهای کشورمان رقم زدند.

تعدادی از بازیکنان ایرانی که در لیگ‌های خارجی شاغل هستند، در هفته اخیر برای تیم خود مثمر ثمر بوده‌اند و هفته درخشانی برای لژیونرهای کشورمان رقم زدند. به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ لژیونرهای فوتبال ایران در هفته اخیر لیگ‌های خارجی عملکرد درخشانی از خود ثبت کردند و توجه بسیاری از رسانه‌های دنیا معطوف ستاره‌های کشورمان شد.

چشمگیرترین درخشش ملی‌پوشان ایران به علیرضا جهانبخش مربوط می‌شد که در حضور ۳۸ دقیقه‌ای خود، فاینورد را از شکستی دو گله نجات داد. کاپیتان تیم ملی ایران در دقایق ۸۱ و ۶+۹۰ دروازه پی‌اس‌وی آیندهوون را گشود تا فاینورد با این یک امتیاز، صدر جدول اردویژه را حفظ کند.

در صورتی که آیندهوون در این مسابقه پیروز می‌شد، با ۴۱ امتیاز جای فاینورد را در صدر جدول می‌گرفت که ستاره تیم ملی از این اتفاق جلوگیری کرد. جهانبخش در بازی‌های اخیر، از ترکیب اصلی تیم آرنه اسلوت دور شده بود و با دبل خود در این مسابقه، اعتماد کادر فنی فاینورد را جلب خواهد کرد.

مهرداد محمدی هم با هت‌تریک خود، نام خود را پس از چندین هفته بر سر زبان‌ها انداخت. محمدی که این فصل پس از مصدومیتی طولانی‌مدت به میادین بازگشته، در دیدار یکشنبه شب السیلیه ظرف ۱۵ دقیقه توانست سه بار گلزنی کند و تیمش به نجات از سقوط امیدوار شود. محمدی که تا پایان فصل به‌صورت قرضی به السیلیه منتقل شده، تاکنون هفت گل با پیراهن این تیم به ثمر رسانده است.

ستاره ایرانی پورتو نیز این هفته پس از ۳۶۲ دقیقه برای مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر پرتغال گلزنی کرد. مهدی طارمی در دقیقه ۸۶ دیدار با ویزلا، گل دوم پورتو را وارد دروازه میهمان کرد تا با ۱۱ گل زده، به تنهایی در رتبه دوم جدول برترین گلزنان رقابت‌ها بایستد. طارمی از سایت معتبر «WhoScored» نمره ۷.۵۴ (از ۱۰ نمره) گرفت و از این حیث، دومین بازیکن برتر پورتو در زمین به شمار می‌رفت.

امیر عابدزاده، دیگر بازیکن کشورمان بود که نمایش قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت. وی در دیدار پونفرادینا برابر راسینگ سانتاندر به میدان رفت و با اینکه یک گل از این تیم دریافت کرد، واکنش‌های زیبایی در این مسابقه نشان داد.

البته عملکرد هفته اخیر ایرانیان شاغل در لیگ‌های خارجی، نیمه نسبتاً تاریکی هم داشت. شاگردان فرهاد مجیدی در تیم اتحاد کلبا با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب الوحده شدند و امیرحسین حسین‌زاده در تساوی ۲-۲ شارلوا مقابل میشلن، نمره ۶.۵۲ را دریافت کرد. علی قلی‌زاده برای اولین بار در ترکیب کاسیم پاشا به میدان رفت که مانع شکست این تیم برابر حیات‌اسپور نشد. امید ابراهیمی نیز پس از سه ماه برای الوکره بازی کرد و شاهد شکست ۴ بر صفر تیمش مقابل الغرافه بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.