دروازه‌بان تیم فوتبال بایرن مونیخ مصاحبه‌ای جنجالی با یک نشریه انگلیسی انجام داده که به نظر می‌رسد این مصاحبه عواقبی برای او خواهد داشت.

دروازه‌بان تیم فوتبال بایرن مونیخ مصاحبه‌ای جنجالی با یک نشریه انگلیسی انجام داده که به نظر می‌رسد این مصاحبه عواقبی برای او خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مانوئل نویر که اخیراً در تعطیلات زمستانی به هنگام اسکی کردن دچار شکستگی از ناحیه پا شد و فصل برای او تمام شد، در یک گفت‌وگوی مفصل و جنجالی با نشریه انگلیسی «اتلتیک»، درباره این مصدومیتش که در ادامه به جراحی ختم شد، گفت: وقتی دچار شکستگی پا در تعطیلات شدم عکسی از مصدومیتم را در گروه واتس‌اپی تیم گذاشتم و عذرخواهی کردم. همچنین با مسؤلان باشگاه تماس گرفتم و از آنها بابت این موضوع عذرخواهی کردم و گفتم متأسفم. سران باشگاه در شوک بودند و هیچکس در ابتدا نمی‌توانست چیزی بگوید. شاید به همین دلیل بود که آنها کمی نسبت به من محتاط بودند و من می‌توانستم این را درک کنم.

وی همچنین با اشاره به اقدام باشگاه بایرن به جذب یان زومر از بوروسیا مونشن‌گلادباخ در پی مصدومیت او اظهار داشت: هنگامی که باشگاه یان زومر را به خدمت گرفت، به رؤسای باشگاه گفتم که با این کار مشکلی ندارم. فکر می‌کنم خوب است که دو دروازه‌بان بزرگ داریم. من یکی از اعضای تیم هستم و برایم مهم است که در بایرن چه اتفاقی می‌افتد. من بخش مهمی از تیم و همچنین بخش مهمی از باشگاه هستم و می‌خواهم باشگاه و تیم تا حد امکان موفق باشند. این مهمترین چیز برای من است.

دروازه‌بان ۳۶ ساله باواریایی‌ها همچنین درباره اخراج شدن تونی تاپالوویچ مربی دروازه‌بان‌های بایرن مونیخ که رابطه خیلی خوبی با او داشت، خاطرنشان کرد: اخراج تاپالوویچ به شدت به من ضربه زد. مسؤلان باشگاه به من این موضوع را اطلاع دادند. معلوم نیست این تصمیم از کجا گرفته شد. برای من و تونی این تصمیم اصلاً قابل درک نبود. این تصمیم واقعاً من را زمین زد. تونی همیشه در کنار ما بود و مثل یک بازیکن تیم بود و همه این را دیدند. او یازده سال و نیم برای من کار نمی‌کرد، بلکه برای کل دروازه‌بان‌ها، برای کادر مربیگری و برای باشگاه کار می‌کرد. ما همیشه قادر به تفکیک کار حرفه‌ای و زندگی خصوصی‌مان بودیم.

نویر تصریح کرد: اخراج تاپالوویچ ضربه بدی به من وارد کرد، آن هم زمانی که به خاطر مصدومیت زمین‌گیر شده بودم. احساس می‌کردم قلبم دارد از جایش کنده می‌شود. این وحشیانه‌ترین چیزی بود که در دوران حرفه‌ای‌ام تجربه کردم. من چیزهای زیادی را تاکنون تجربه کرده‌ام. من پوست کلفت هستم، اما اتفاقی که افتاد (اخراج تاپالوویچ) در سطحی کاملاً متفاوت بود. قلب همه دروازه‌بانان بایرن بابت این تصمیم باشگاه تکه‌تکه شد و همه ما گریه کردیم. فکر می‌کنم این خود گویای همه چیز است. ما دروازه‌بانان یک تیم هستیم، اما تونی در میان کل اعضای تیم محبوب بود.

وی ادامه داد: هیچ دلیلی وجود نداشت که بتوانم در ماجرای اخراج تونی آن را درک کنم. چیزهایی گفته شد که من با آنها موافق نیستم. آیا الکساندر نوبل (دروازه‌بان بایرن که قرضی در موناکو است) یکی از دلایل اخراج تاپالوویچ بود؟ نمی‌توانم چنین چیزی را تصور کنم. تونی مسئول انتقال نوبل به بایرن در سال ۲۰۲۰ بود. او الکساندر را در حالی که هیچ باشگاهی نظرش معطوف به او نشده بود را در شالکه دید و بلافاصله جذب او را به باشگاه بایرن مونیخ توصیه کرد. اینکه شایعه شده تاپالوویچ حرف‌های خصوصی کادرفنی تیم را به من و بازیکنان دیگر تیم انتقال می‌داده، اصلاً صحت ندارد. صد درصد چنین چیزی نبوده است. تونی هرگز و در دوره هیچ مربی‌ این کار را نکرد.

دروازه‌بان بایرن مونیخ همچنین درباره آینده حرفه‌ای‌اش در تیم ملی فوتبال آلمان اظهار داشت: هانسی فلیک (سرمربی آلمان) با من تماس گرفت. من همچنین با آندریاس کروننبرگ مربی‌ام در تیم ملی صحبت می‌کنم. هانسی مطمئناً تصور می‌کند که من بازخواهم گشت و من برای تحقق این موضوع همه کار خواهم کرد. از این بابت مطمئن هستم و می‌توانم آن را انجام دهم. رقابت با تراشتگن و تراپ در تیم ملی؟ هر کسی که بهترین باشد، بازی خواهد کرد. اگر من می‌خواهم بازی کنم، باید بهترین باشم و همیشه همینطور بوده است.

الیور کان مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ در واکنش به مصاحبه جنجالی نویر به خبرگزاری «دی‌پی‌اِی» آلمان گفت: آنچه مانوئل در بخش‌هایی از این مصاحبه در رابطه با پایان همکاری با تونی تاپالوویچ گفته، عدالت را در مورد خودش به عنوان کاپیتان یا ارزش‌های باشگاه بایرن مونیخ رعایت نکرد! علاوه بر این اظهارات او در زمان نامناسبی عنوان شده چون ما بازی‌های بسیار مهمی در پیش داریم. مانوئل شخصاً تحت‌تاثیر قرار گرفته است، ما باید تا حدودی این را درک کنیم. ما همچنین از این موضوع آگاه بودیم و به همین خاطر به نویر توضیح دادیم که این تصمیم، که تصمیم آسانی نبود، بهترین تصمیم برای تیم در آن لحظه بود.وی افزود: من در سال ۲۰۰۴ با وضعیت مشابهی در تیم ملی روبه‌رو شدم. سپ مایر مربی دروازه‌بانان ما احساس بدی داشت و راه خود با فدراسیون فوتبال آلمان را از هم جدا کردند. من سال‌ها با سپ کار کرده بودم و رابطه دوستانه و قابل اعتمادی با هم داشتیم. در آن زمان من هم ناامید بودم و از فدراسیون فوتبال آلمان بابت پایان همکاری با سپ مایر عصبانی بودم، اما اهداف مشترک برای من مهم‌تر از احساسات شخصی‌ام بودند و به همین دلیل در آن زمان تصمیم گرفتم تمرکزم روی کار خودم باشد. مانوئل حالا برعکس عمل کرده است. ما با او در این مورد خیلی واضح صحبت خواهیم کرد.

نشریه آلمانی «بیلد» گزارش داد؛ سران باشگاه بایرن مونیخ بابت اظهارات مانوئل نویر در مصاحبه‌ای که با «اتلیتک» داشته، غافلگیر شده‌اند. از نظر باشگاه نویر مجاز به انجام چنین مصاحبه‌ای نبوده است. طبق این گزارش؛ این مصاحبه برای دروازه‌بان ملی‌پوش بایرن عواقبی در پی خواهد داشت که حداقل جریمه نقدی برای او لحاظ خواهد شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.