رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در جریان قرارداد ویلموتس هستم، قراردادی که از ترکمچای نیز بدتر است و یک بچه هم قراردادی بهتر از این امضا می‌کرد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در جریان قرارداد ویلموتس هستم، قراردادی که از ترکمچای نیز بدتر است و یک بچه هم قراردادی بهتر از این امضا می‌کرد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری حسن عبدالیان‌پور رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه صبح امروز (سه‌شنبه - ۴ بهمن ماه) در ساختمان این مرکز برگزار شد.

در این نشست خبری، حسن عبدالیان‌پور در خصوص برگزاری نخستین المپیاد ورزشی وکلا و کارشناسان مرکز گفت: برگزاری المپیاد صنفی ورزشی از سالیان قبل در بخش کارگری، دانشجویی و دانش آموزی سابقه داشته اما در جامعه حقوقی سابقه نداشته است. المپیادی که با حضور بانوان و آقایان وکیل، کارمندان مرکز و کارمندان قوه قضاییه برای اولین بار برگزار خواهد شد که اتفاق بزرگی است. افراد مرکز و و‌کلا با پرونده‌های سخت سر و کار دارند؛ لذا بر آن شدیم به منظور پر کردن اوقات فراغت و استفاده بهینه خانواده‌ مرکز و شناسایی افراد نخبه این المپیاد را برگزار کنیم که از اهداف مرکز و در ادامه توسعه عدالت و مرام پهلوانی خواهد بود.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تصریح کرد: این المپیاد باعث خواهد شد برای مدتی خود و خانواده آنها از فضای سخت پرونده‌ها دور شوند و هدف آن نیز توسعه دیپلماسی ورزشی است تا از طریق ورزش به اقشار حقوقی نزدیک‌ شویم. در سال ۱۴۰۱ این المپیاد را در سطح وکلا و مشاوران خانواده خود برگزار می‌کنیم و در سال آینده به دنبال برگزاری در سطح ملی و نهادهای حقوقی هستیم. در ادامه نیز به دنبال بین‌المللی شدن این موضوع هستیم تا ورزش باعث نزدیکی کشورها، ملت‌ها و اقوام شود و توسعه دیپلماسی را نیز به همراه داشته باشیم.

عبدالیان‌پور در مورد هزینه‌های برگزاری المپیاد عنوان کرد: هر چه به امر ورزش و سلامتی مردم و وکلا اختصاص بدهیم سرمایه‌گذاری است و هزینه نیست. با توجه به اینکه از امکانات قوه قضاییه و از سالن‌های آستان قدس در مشهد مقدس استفاده می‌کنیم؛ هزینه آنچنانی صرف نمی‌شود. هزینه‌ها در حدی نیست که مشکل‌ساز باشد و با حداقل هزینه به دنبال حداکثر بهره‌برداری هستیم.

وی در مورد اینکه تضمینی برای تداوم فعالیت‌های المپیاد با تغییرات مدیریتی وجود خواهد داشت، گفت: یکی از کارهایی که در دوران‌ توسعه در مرکز اتفاق افتاد، بحث برنامه محوری است. این برنامه‌ها مدیریت محور نیست که با رفتن من دچار اشکال شود. این کار صنفی است که حتماً ادامه خواهد داشت.

عبدالیان‌پور در خصوص تعامل مرکز وکلا با وزارت ورزش به خصوص در زمینه پرونده‌های بین‌المللی گفت: از روزی که مسئولیت را برعهده گرفتم دغدغه‌ام این موضوع بود. در جریان قرارداد ویلموتس هستم، قراردادی که از ترکمچای نیز بدتر است و یک بچه هم قراردادی بهتر از این امضا می‌کرد. قراردادی که ایشان تا زمانی که تیم پیدا می‌کند، ما را مجبور به پرداخت حقوقش کرده است. در این خصوص دغدغه داشتیم و داریم و فردا نیز با وزیر ورزش جلسه خواهم داشت. تعامل ما همیشه خوب بوده و حتی یک رشته وکالت ورزشی را ایجاد کردیم. کار بزرگی که سال آینده اولین فارغ التحصیلان آن پروانه خواهند‌ گرفت و ‌همچنین به دنبال این هستیم که قراردادها خارجی تحت رصد باشد.

وی ادامه داد: هر روز با ‌شکایت بازیکنان خارجی مواجه هستیم و این موضوع فقط در خصوص استقلال و پرسپولیس نیست. باشگاه‌های شهرستانی ما نیز با این پرونده‌ها مواجه هستند. بازیکنان خارجی مبالغ هنگفتی مطالبه و در بیشتر موارد نیز دریافت می‌کنند. به دنبال ایجاد‌ تعامل هستیم تا باشگاه‌های ما وکیل ورزشی به خصوص در زمینه عقد قرارداد بین‌المللی داشته باشند. در حال حاضر نیز استقلال که‌ بزرگترین باشگاه ایران است و من نیز به آن‌علاقمندم (باخنده) با سمیعی که از وکلای مرکز است، همکاری دارد.

در ادامه عباس هادی‌زاده، سرپرست ورزش مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه عنوان کرد: کمیسیون ورزش در مرکز وکلا سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است که در این مدت فقط برگزاری مسابقات فوتبال و فوتسال را داشتیم اما با حضور عبدالیان‌پور توجه بیشتر به ورزش شده است. در این مدت برنامه‌های خود را به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کردیم.

وی در مورد شروع مسابقات و رشته‌های آن عنوان کرد: در پنج رشته فوتسال آقایان و والیبال، شطرنج، تنیس روی میز و دارت در بخش آقایان و بانوان المپیاد برگزار خواهد شد. مسابقات از ۶ بهمن‌ماه در سالن شهید بهشتی اداره کل ورزش و جوانان آغاز می‌شود و با توجه به مصادف بودن با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت علی (ع) و پیروزی انقلاب اسلامی، هم به دنبال کار فرهنگی و هم ورزشی هستیم. از این مسابقات استقبال خوبی شده و ۲۵ استان اعلام آمادگی کرده‌اند. از نکات حائز اهمیت این المپیاد‌ حضور بانوان، خانواده‌های آنها و کارشناسان‌ مرکز در مسابقات است‌ که ۱۵۰ نفر از شرکت کنندگان ما بانوان و ۴۵۰ آقایان در ۵ رشته به رقابت خواهند پرداخت. از سال ۱۴۰۳ مرکز وکلا در بخش بین‌المللی نیز فعالیت خواهد داشت.

وی در خصوص دلایل انتخاب این رشته‌ها یادآور شد: اولین المپیاد است و چون‌ باید از جایی شروع می‌کردیم؛ رشته‌هایی سبک‌تر انتخاب شد که برای ورزش فی‌البداهه مناسب‌تر باشد و‌ چون‌ خانم‌ها و وکلا حضور دارند ورزش‌های سنگین را انتخاب نکردیم. از طرفی برگزاری مسابقات در فصل سرما باعث‌شد، رشته‌هایی را انتخاب کنیم که در سالن برگزار شود. در سال آینده رشته‌های فوتبال، کشتی و ورزش‌های رزمی را نیز برگزار خواهیم‌کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.