سرمربی سابق بارسلونا دیگر هدایت ماتادورها را برعهده نخواهد داشت.

سرمربی سابق بارسلونا دیگر هدایت ماتادورها را برعهده نخواهد داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پی ناکامی تیم ملی اسپانیا برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ با قبول شکست مقابل مراکش، لوئیس انریکه از هدایت ماتادورها کنار گذاشته شد.

فدارسیون فوتبال اسپانیا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قدردانی از زحمات انریکه در اعلام کرد که لوئیس روبیالس و خوسه فرانسیسکو مولینا مدیرفنی تیم ملی اسپانیا به انریکه اعلام کرده‌اند که از این پس هدایت ماتادورها را برعهده نخواهد داشت.

انریکه در دو مقطع هدایت ماتادورها را برعهده داشت (۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ و ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲) که حادثه تلخ درگذشت فرزندش باعث شد او بین این دو دوره به صورت موقت دست از هدایت لاروخا بکشد و آن را به روبرتو مورنو بسپارد.

در این بازه زمانی، اسپانیا به نیمه نهایی سه رویداد (دو دوره لیگ ملت‌ها و یورو ۲۰۲۰) راه یافت اما در نهایت انریکه نتوانست انتظارت مدیران خود برای برگرداندن قهرمان جام جهانی ۲۰۱۰ و یورو ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به قله فوتبال دنیا را برآورده کند.

اسپانیا در حالی در قطر با قبول شکست ۳ بر صفر برابر مراکش از صعود به جمع هشت تیم برتر بازماند که چهار سال قبل هم در همین مرحله از رقابت‌ها و به همین شیوه از گردونه رقابت‌ها حذف شده بود البته با هدایت فرناندو ایه‌رو.

از روبرتو مارتینس، سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک، مارسلینو سرمربی فصل گذشته اتلتیک بیلبائو ، و لوئیس دلا فوئنته سرمربی حال حاضر تیم زیر ۲۱ ساله‌های اسپانیا به عنوان اصلی‌ترین گزینه‌های جانشینی انریکه در تیم ملی اسپانیا نام برده می‌شود. انریکه تا پایان سال جاری با اسپانیا قرارداد داشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.