تیم ملی فوتبال آلمان در حالی وداعی زودهنگام با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت که بنا بر گزارش‌ها؛ اتحاد و انسجام لازم ذر اردوی این تیم وجود نداشته است.

تیم ملی فوتبال آلمان در حالی وداعی زودهنگام با جام جهانی ۲۰۲۲ قطر داشت که بنا بر گزارش‌ها؛ اتحاد و انسجام لازم ذر اردوی این تیم وجود نداشته است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی فوتبال آلمان در حالی با کسب ۴ امتیاز نتوانست از گروه E جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کند که حالا خبر می‌رسد که دو دستگی و شکاف بین بازیکنان این تیم از همان بازی اول موج می‌زده است. بر اساس گزارش نشریه آلمانی «بیلد»؛ تیم ملی فوتبال آلمان در این تورنمنت به دو دسته تقسیم شده بودکه یک دسته ملی‌پوشان بایرنی و دسته دوم ملی‌پوشان غیربایرنی بوده‌اند. هانسی فلیک به دلیل رابطه خاصش با بازیکنان بایرن متهم به تعصب داشتن روی این گروه شده بود که همین باعث ایجاد شکاف در تیم شده بود. فلیک در نهایت نتوانست اعتماد تمامی اعضای تیمش را به دست بیاورد.

مشکلات پیش از بازی اول مانشافت در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، یعنی بازی پیش از بازی با ژاپن شروع شد. بحث در مورد استفاده از بازوبند با مفاهیم خاص در آستانه بازی با ژاپن توسط مانوئل نویر و لئون گورتسکا آغاز شد که اصرار داشتند باید این حرکت نمادین انجام شود اما سایر بازیکنان آلمان نمی‌خواستند در هیچ بیانیه سیاسی شرکت کنند.

در جریان بازی ژاپن، دیداری که آلمان با نتیجه ۲ بر یک مغلوب نماینده آسیا شد، بسیاری تصمیم فلیک برای فرستادن گورتسکا به جای گوندوگان به زمین بازی را درک نکردند؛ که در نهایت منجر به از دست دادن کنترل بازی و تعادل تیم شد. در اردوی تیم ملی آلمان، فلیک به خاطر این تعویض که به نظر برای راضی نگه داشتن گورتسکا بوده، مورد انتقاداتی قرار گرفت و خود گوندوگان هم از این اقدام هانسی فلیک عصبانی بوده است.

بازیکنانی مانند مارک آندره تِراِشتگن و کای هاورتس هم از نشستن روی نیمکت ناامید شده بودند؛ به خصوص تِراِشتگن که با وجود عملکرد خوبش در بارسلونا شانسی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی مانشافت پیدا نکرد. در سوی دیگر نیکلاس زوله با وجود عملکرد ضعیفش در بازی اول مقابل ژاپن همچنان بخشی از برنامه‌های اصلی هانسی فلیک برای بازی‌های بعدی بود، این در حالی بود که نیکو شلاتربک کنار گذاشته شد و ماتیاس گینتر هم فرصتی برای بازی پیدا نکرد.

به گزارش بیلد؛ اتهام سوگیری فلیک نسبت به بازیکنان بایرن مونیخ می‌تواند در آینده حرفه‌ای او مشکل‌ساز شود. در حال حاضر احتمال کنار گذاشته شدن این مربی آلمانی از سمت سرمربیگری مانشافت و یا احتمال استعفای او وجود دارد. از توماس توخل به عنوان اصلی‌ترین گزینه جانشین فلیک یاد شده است، در صورتی که این مربی ۵۷ ساله از سرمربیگری آلمان کنار برود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.