عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال از مسئولان وزارت ورزش خواست به موضوع پرداخت بدهی آندره آ استراماچونی ملی نگاه شود تا این باشگاه بتواند بحران پیش رو را پشت سر بگذارد.

عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال از مسئولان وزارت ورزش خواست به موضوع پرداخت بدهی آندره آ استراماچونی ملی نگاه شود تا این باشگاه بتواند بحران پیش رو را پشت سر بگذارد. محمد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال، مشکلات مالی این باشگاه و دیگر مسائل مربوط به آبی‌پوشان صحبت‌هایی را انجام داد که در زیر می‌خوانید:

* تسنیم: آخرین جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال چه زمانی برگزار شد؟

این جلسه یکشنبه برگزار شد و محور آن درآمدزایی برای باشگاه بود. علی فتح‌الله‌زاده روش‌های درآمدزایی و تأمین منابع را شرح و هیئت مدیره نیز به او مجوزهای لازم را داد تا بتواند از این ظرفیت استفاده کند.

* تسنیم: با صحبت‌هایی که فتح‌الله‌زاده درباره مسائل مالی باشگاه می‌‌کند، به نظر می‌رسد وضعیت خوب نیست.

اینکه وضعیت خوب نیست به این دلیل است که درآمد پایداری نداریم. وقتی درآمدی پایدار داشته باشیم آن وقت می‌توانیم درآمدزایی کنیم. طبق گزارش مالی که به هیئت مدیره رسید، هزینه‌های صورت گرفته خرج باشگاه شده است، نه اشخاص. البته می‌شد بهتر از این از منابع مالی استفاده شود. مدیرعامل وقت (مصطفی آجورلو) اختیاراتی داشته و استفاده کرده است. وقتی تیمی قهرمان می‌شود، انتظارات از آن تیم بیشتر می‌شود و باید اینها را در نظر گرفت. پولی در باشگاه گم نشده است و همه براساس چیزی که مدیرمالی گفت، قانع شدند که هزینه‌ها به چه صورت بوده است.

* تسنیم: این سؤال برای هیئت مدیره مطرح نشد که چرا باید قرارداد فردی مثل اجلال نصیری که معاون اجرایی باشگاه استقلال بود، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود؟

این مسئله در حیطه اختیارات مدیرعامل بود و من نمی‌توانستم سؤالی بپرسم. شاید فتح‌الله‌زاده هم بخواهد چنین تصمیمی بگیرد. می‌توانستیم بپرسم چرا و ایشان (مدیرعامل قبلی) هم جواب می‌داد. تشخیص او این بود که چنین اتفاقی بیفتد. اینکه نصیری پول گرفته یا فلانی گرفته است، به درد ما نمی‌خورد. الان باید دنبال این باشیم که چه کار کنیم برای استقلال تأمین منابع کرده و مشکلات را حل کنیم. اینکه برگردیم و ببینیم در گذشته چه شده است، زمان از دست می‌رود. در حال کمک به فتح‌الله‌زاده هستیم تا منابع مالی پایدار را جست‌وجو و مشکلات را حل کنیم. مملکت حساب و کتاب دارد و کسانی هستند که به قضایا رسیدگی کنند.

* تسنیم: خبرهایی منتشر شد که شما به همراه برخی از اعضای هیئت مدیره و دیگر مدیران استقلال در زمان مدیریت آجورلو حواله خودروی شاسی بلند دیگنیتی گرفته بودید...

به ما مفت ندادند و پولش را قانوناً و شرعاً پرداخت کرده و از هیچ رانتی استفاده نکردیم یا به کسی فشاری نیاوردیم. اگر پولش را نمی‌دادیم حق انتقاد وجود داشت. آن زمان پول بیشتری پرداخت کردیم در صورتی که الان قیمت آن خودرو پایین آمده است. به فتح‌الله‌زاده گفتم با دلار ۳۲ هزار تومانی خریداری کردیم و اگر همان پول را به من بدهید، خودرو را پس می‌دهم. اگر قرار بود مشکل باشگاه حل شود خودروی خود را می‌دادم!

* تسنیم: از این مسئله بگذریم، ماجرای طلب استراماچونی بیخ پیدا کرده است و خطر کسر امتیاز استقلال را تهدید می‌کند. برای این مشکل چه کار کرده‌اید؟

موضوع استراماچونی یک بحث ملی است نه باشگاهی. حمید سجادی به‌عنوان متولی وزیر ورزش و جوانان باید کمک کند. اینطور نیست که بگوییم تمام طلب را ما پرداخت خواهیم کرد. ۵۲ میلیارد تومان پول کمی نیست. همانطوری که به باشگاه‌های دیگر کمک شد، به ما هم کمک کنند تا قضیه حل و فصل شود و سپس بتوانیم بدهی را پرداخت کنیم. اگر بدهی داخلی باشد کم کم می‌توانیم پرداخت کنیم، اما پرونده خارجی است و باید همه کمک کنیم تا استقلال صدمه نبیند. همه دنبال آرامش جامعه هستند و ما هم بخشی از این جامعه هستیم. هواداران انتظار دارند. نمی‌گوییم بلاعوض کمک کنند، ولی زمان بدهند از عهده‌اش برمی‌آییم. الان نمی‌توانیم از عهده پرداخت بدهی استراماچونی بربیاییم.

* تسنیم: ماجرای انتقال پول محمد محبی به کجا رسید؟

فکر کنم فضاسازی شده است. اگر موردی بود فتح‌الله‌زاده در جلسه هیئت مدیره عنوان می‌کرد. فکر کنم مسائل مطرح شده دیگر حاشیه‌ای است.

* تسنیم: آیا شما در مصاحبه‌ای مدعی شده بودید علیرضا بیرانوند باید جای سیدحسین حسینی در بازی با آمریکا بازی می‌کرد؟

من سؤال کردم آیا بیرانوند بهتر از حسینی بود که در بازی با آمریکا درون دروازه ایستاد؟ من سؤال کردم اما به جای علامت سوال، نقطه گذاشتند. این کار شیطنت بود. اتفاقاً بر این نظر بودم که اگر حسینی مقابل آمریکا بازی می‌کرد، آن گل را نمی‌خوردیم. بیرانوند از فیزیکی به خاطر بینی‌اش دچار مشکل شده بود و از نظر ذهنی مشکل داشت و شاید به فکر بینی‌اش بود. محوطه شش قدم برای گلر است و باید قبل از گل آمریکا بیرانوند توپ را جمع می‌کرد. اگر بالا می‌رفتیم آن موقع کی‌روش تصمیم می‌گرفت که با توجه به بهبودی بیرانوند، او گزینه مناسبی برای قرار گرفتن درون دروازه است یا حسینی.

* تسنیم: آیا از شکایت میلیچ از استقلال به دلیل جعل اسناد خبر دارید؟

در این مورد چیزی نمی‌دانم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.