بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است کادرفنی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران معتقد است کادرفنی تیم ملی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد ضعیفی داشته و نتوانسته انتظارات را برآورده کند. اسماعیل حلالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره ارزیابی‌اش از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: اکنون مشخص می‌شود تغییرات ما قبل از جام جهانی و آمدن کی‌روش و رفتن اسکوچیچ خوب نبود و بابت هزینه‌ای که کردیم چیزی گیرمان نیامد. یک ماه مانده به جام جهانی سرمربی را تغییر دادیم تا به نتیجه برسیم؛ اما نتیجه نگرفتیم و فقط پُزش را دادیم که سرمربی‌مان کی‌روش است! اتفاقات بدی هم برای‌مان افتاد؛ تا الان شش گل نخورده بودیم که مقابل انگلیس خوردیم و مطمئن باشید مقابل ولز هم بچه‌ها فقط برای دفاع از حیثیت خودشان بازی کردند. شک نکنید اگر برابر انگلیس آنطور نمی‌باختیم، در بازی با ولز آنقدر قوی ظاهر نمی‌شدیم.

وی ادامه داد: قطعاً ایران می‌توانست از گروهش بالا برود. سرمربی ما شاید به لحاظ اسمی بزرگ باشد، ولی از نظر فنی خیلی پایین‌تر از تیم ما بود. کادرفنی به لحاظ فنی عملکرد قابل قبولی نداشت. وقتی مربی بترسد بازیکن اصلاً نمی‌تواند بازی کند. بازی با آمریکا فقط ایستادیم و آنها بازی کردند. آمریکا که کشور اروپایی نبود و خیلی هم به لحاظ اسمی و بازیکنی بالاتر از ما قرار نداشت ولی بازی را کاملاً به آنها دادیم و نتوانستیم به بازی برگردیم.

بازیکن پیشین تیم ملی در خصوص نظرات متفاوت کارشناسان درباره ادامه همکاری فدراسیون فوتبال با کارلوس کی‌روش برای جام ملت‌های آسیا گفت: شما در همه این سال‌ها جز یک پلن از کی‌روش چه دیده‌اید؟ کی‌روش در همان سال‌های اول هر چه بار فنی داشت به تیم ایران داد و بعد از ۹ سال دیگر چیزی ندارد. یک بار ندیدم او یک تفاوت در جریان بازی ایجاد کند؛ مثلاً نیمه اول یک بر صفر ببازد و در نیمه دوم بازی را ببرد. وقتی از آمریکا هم عقب افتادیم هیچ پلنی نداشتیم؛ مثلاً آزمون را بیرون کشیدیم و قدوس را به زمین آوردیم! حتی چیدمان کی‌روش در بازی اول با انگلیس هم اشتباه بود. برخلاف بازی‌های دوستانه به یک‌باره سه هافبک دفاعی را داخل زمین گذاشت و خط دفاعی را تغییر داد.

حلالی درباره عدم استفاده از شجاع خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان در جام جهانی عنوان کرد: فکر می‌کردم این دو بازیکن بازی کنند. از شواهد هم اینطور برمی‌آمد. کی‌روش چرا صادق محرمی را دو بازی بیرون گذاشت؟ ما در جام جهانی خیلی اشتباهات فنی داشتیم. مثلاً ابوالفضل جلالی عالی کار کرد، چرا اصرار به استفاده از میلاد محمدی داشت؟ محمدی اصلاً در حمله هیچ چیزی نداشت. چرا مهاجم با خودمان به جام جهانی نبردیم؟ چرا چهار دروازه‌بان بردند؟ با این کار عملاً ۲۴ بازیکن به جام جهانی بردیم؛ یک جای خالی داشتیم و چهار دروازه‌بان، به جای این کارها نمی‌توانستیم مهاجم ببریم تا با کمبود بازیکن مواجه نشویم؟ کلاً سه مهاجم برده بودیم. الان شما همین سؤالات را بپرسید می‌شوید بدترین آدم جهان!

حلالی گفت: رگه‌های نیمه جانی از تیم ملی مانده که می‌خواهند آن را هم در جام ملت‌ها بگیرند و تمام! با این سبک بازی در جام ملت‌ها هیچ چیز نمی‌شویم. کره، ژاپن، استرالیا و عربستان را دیدید. قطر هم اولین دوره‌اش در جام جهانی بود، ببینید همین تیم در جام ملت‌ها چه بلایی سر تیم ما می‌آورد. آنها برنامه ریزی دارند. دو جام جهانی دیگر قطر را ببینید. آنها برنامه‌ریزی دارند و اگر قرار است سرمربی هم عوض کنند یک آدم قوی‌تر می‌آورند، ولی ما سه سال به عقب برمی‌گردیم و کی‌روش را انتخاب می‌کنیم؛ چون او ارتباط دارد و بلد است دوباره برگردد. اگر قرار است به این افراد پُست داده شود، خودمان در کشورمان کسانی را داریم که اگر به آنها فرصت دهیم بهتر از امثال کی‌روش خواهند شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۵ )