شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پاسخ صحبت‌های مدیر سابق مجموعه ورزش آزادی را داد.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پاسخ صحبت‌های مدیر سابق مجموعه ورزش آزادی را داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، احمد مددی مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی پس از برکناری از این سمت که روز دوشنبه رخ داد، دو مصاحبه با برنامه فوتبال برتر و همچنین خبرگزاری تسنیم انجام داد (اینجا بخوانید) و در آنها مطالبی را پیرامون مسائل مختلف از جمله شرایط ورزشگاه آزادی، تاخیر در آغاز بازی پرسپولیس و تراکتور و ... مطرح کرد.

به دنیال این صحبت‌ها، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با انتشار بیانیه‌ای، پاسخ این مسائل را داد.

در این بیانیه که بر روی سایت شرکت توسعه منتشر شده، آمده است:

«شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور با توجه به رسالتی که در بازسازی، بهسازی و نگهداری اماکن ورزشی در راستای توسعه و پیشرفت ورزش دارد حساسیت ویژه ای در زمینه خدمت رسانی هر چه بهتر به جامعه ورزش و مردم دارد. حساسیتی که کوچکترین اهمال، کم کاری و سوء مدیریت در آن جایی نخواهد داشت.

این حساسیت به ویژه در مجموعه ورزشی آزادی که یکی از اصلی ترین زیر مجموعه های شرکت توسعه به شمار می رود و میزبانی رقابت های مهم ورزشی از جمله لیگ برتر فوتبال کشور را بر عهده دارد نیز به شکلی جدی تر پیگیری می شود.

از بازسازی و نوسازی سیستم برق گرفته تا مقاوم سازی و ایمن سازی و موارد دیگر در اولویت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بوده است. در این راستا علاوه بر مشاوران مادر، مشاوران متخصص و باتجربه ای در این زمینه استخدام شدند تا با خرد جمعی بهترین تصمیم اتخاذ شود.

طبیعی است که با وجود نظارت دقیق، به علت تعدد وظایف و پیگیری های مربوطه، مسئولیت هر بخش و مجموعه به افرادی سپرده شود که علاوه بر خدمت رسانی وظیفه پاسخ گویی در خصوص هر مشکل احتمالی را داشته باشند. پذیرفته نیست که مدیری در دوران تصدی خود شرایط را بهینه ارزیابی کرده و پس از پایان همکاری با چرخشی ۱۸۰ درجه ای خلاف آن را اعلام کند کما این که ثبات مدیریتی و گفتاری و اعتقادی از مهمترین ویژگی های مدیریت است.

بدون شک پایان همکاری با مدیر یک مجموعه نه تنها در جایگاه اتهام قرار نمی گیرد، بلکه واکنشی واجب و قابل انتظار در برابر اهمال و یا کوتاهی و یا تداوم مشکلات است. علاوه بر این پایان همکاری نتیجه جمع بندی از مجموعه فعالیت ها و عملکرد است و نه صرفاً در پی یک اتفاق و یک اهمال. طبیعی است که شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بر خود واجب می داند پاسخگوی افکار عمومی و حافظ امنیت، زمان و رضایت عمومی مردم باشد.

همانطور که مبرهن است سیستم برق مجموعه ورزشی آزادی قدمت زیادی دارد و از ابتدای ساخت تا امروز بازسازی نشده است، واضح است همانطور که بارها اشاره شده کابل ها و سیستم برق قدیمی مورد استفاده در این مجموعه مشکلاتی دارد که همگی توسط کارشناسان متخصص بررسی و شناسایی شده است.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی هم در راستای وظایف خود در این زمینه اهتمام شبانه روزی لازم را به خرج داد و سعی کرد که اعتبار مناسب برای این کار را جلب کرده و مناقصه ای انجام بدهد که نتیجه آن انتخاب پیمانکار بازسازی برق بعد از حدود نیم قرن بود تا کار بازسازی و نوسازی آغاز شود. البته طبیعی است که فرآیند تشریفات و اقدامات لازم در این خصوص زمان بر بوده اما این اقدام با بیشترین سرعت ممکن بعد از حدود ۵۰ سال در این دوره صورت گرفته است.

از آنجایی که حفظ امنیت ورزشکاران، هواداران و عموم مردم خط قرمز مجموعه به شمار می رود مقاوم سازی و ایمن سازی مجموعه یکصد هزار نفری آزادی یکی از مهمترین اولویت های شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است.

مطالعات و کارهای تحقیقاتی متعددی در این زمینه با حضور مشاور مادر و جذب مشاور مقاوم ساز بنام که تخصص و تجربه ویژه در بحث مقاوم سازی دارد جهت افزایش طول عمر سازه انجام شد. نظریه ای که متفق القول بر آن باور داشتند این بود که سازه استادیوم آزادی مشکلی ندارد و فقط بار روی سازه اصلی دچار مشکل شده و هیچ گونه ناپایداری در وضعیت سازه مشاهده نشده است. عملیات بازسازی و بهسازی پس از بررسی های دقیق کارشناسی با توجه به اولویت بندی برنامه ریزی شد و ۱۵ زون از سکوهای تماشاگران استادیوم آزادی با هدف بهسازی، مقاوم سازی و سبک سازی به مرحله مناقصه گذاشته شد.

وضعیت چمن ورزشگاه آزادی نیز به صورت منظم و دوره‌ای بررسی شده و خواهد شد و طبق نظر کارشناسان متخصص و با در نظر گرفتن اولویت های موجود در خصوص آن تصمیم گیری می شود. کما این که در حال حاضر چمن استادیوم یکصد هزار نفری مشکلی نداشته و آماده میزبانی از مسابقات لیگ برتر است.

اظهار نظرات خلاف واقع و مغایر با گذشته نه تنها کمکی به ورزش کشور نمی کند بلکه علامت سوال بزرگی ایجاد می کند که آیا اظهار نظرات گذشته گوینده مبنی بر وجود شرایط مطلوب، صحت نداشته است یا در صورت پاسخ منفی به این سوال آیا مجموعه ورزشی آزادی یک شبه مشکل‌دار شد؟! تنها در همین مورد خاص دیدار دو تیم فوتبال پرسپولیس و تراکتور سازی باید طبق پروتکل های استاندارد موجود یک ساعت قبل از بازی تمام موارد مورد بررسی دقیق قرار می گرفت که طبق شواهد متاسفانه این کار انجام نشده است. حتی گزارش های فنی حراست مجموعه ورزشی آزادی نیز این مورد را تایید می کند که مانور و بررسی کامل قبل از بازی صورت نگرفته است که جای تعجب دارد.

بدون شک هدفی جز خدمت رسانی هرچه بهتر به مجموعه ورزش و مردم عزیز و گرانقدر وجود ندارد، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نیز به عنوان خادم مردم و جامعه ورزش در ماراتن «معرفی مقصر“ حضور ندارد، بلکه اهتمام اصلی در راستای حل مشکلات موجود و خدمت رسانی هر چه بهتر است. این شرکت در این راستا تامین بودجه می کند، منابع انسانی را مدیریت می کند، بازرسی و بررسی موشکافانه دارد، از خرد جمعی متخصصان و کارشناسان و انتقادات سازنده منتقدان بهره می برد و همه عوامل باید پاسخگوی وظیفه ای که بر عهده آنها گذاشته شده باشند و هر تغییری در راستای بهبود شرایط غیر قابل اجتناب است.»

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.