کارشناس فوتبال با بیان این که تیم ملی فرصت کمی برای حضور در جام جهانی دارد گفت: آماده سازی تیم در این فرصت کوتاه کار سختی است.

عبدالعلی چنگیز در گفتگو با خبرنگار مهر و در خصوص وضعیت تیم ملی گفت: کی روش یک قرارداد کوتاه مدت با تیم ملی دارد و تمام تمرکزش را باید بر روی حضور در جام جهانی بگذارد. حالا باید ببینیم او که ۸ سال در ایران بود اما نتوانست به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست پیدا کند می‌تواند در این دو ماه و در جام جهانی عملکرد موفقی داشته باشد.

چنگیز افزود: شناخت کی روش از فوتبال ما می‌تواند به او کمک کند. فوتبال ما هم بعد از رفتن او دچار تغییراتی شده است. برخی بازیکنان بازنشسته شده اند و برخی هم جوان هستند و به تازگی به تیم ملی پیوسته اند. بنابراین کی روش باید با تلفیقی از با تجربه‌ها و جوانان به مصاف تیم‌هایی برود که هر کدامشان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

کارشناس فوتبال در مورد انتخاب بازیکنان تیم ملی و انتقادهایی که وجود دارد تصریح کرد: انتخاب بازیکن فقط با نظر سرمربی است او انتخاب می‌کند و اگر نتیجه نگرفت باید پاسخگو باشد. البته کی روش زمان زیادی تا جام جهانی ندارد و اعتقاد خاصی هم به لژیونرها دارد. او فکر می‌کند چون لژیونرها در اروپا بازی می‌کنند حرفه‌ای و با تجربه تر هستند. بنابراین نگاه ویژه ای به آنان خواهد داشت و کمتر بازیکنان لیگ داخلی نظر او را جلب می‌کنند.

چنگیز در مورد اینکه گفته می‌شود بعد از جام جهانی، نکونام هدایت فوتبال ملی را برعهده خواهد گرفت گفت: اگر این اتفاق رخ بدهد فوتبال ما یک پوست اندازی خوب خواهد داشت. نکونام یک مربی جوان اما با تجربه است. او سال‌ها در تیم ملی حضور داشته و با مربیان بزرگ کار کرده است و حالا هم سرمربی فولاد است و اعتقاد دارم از هر لحاظ به پختگی کامل رسیده است البته باید به گونه‌ای با او برخورد کنیم که او بتواند موفق باشد.

وی افزود: اگر قرار است جواد نکونام سرمربی آینده تیم ملی باشد باید برای حضور موفق او و تیم ملی در جام ملت‌های آسیا برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم؛ جامی که سال‌هاست به آن نرسیده ایم اما این بار می‌توانیم با یک مربی جوان ایرانی که از لحاظ پختگی در شرایط ایده آلی قرار دارد دست پیدا کنیم.

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در پایان و در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توانیم در جام جهانی موفق باشیم گفت: کار سختی برابر تیم‌هایی چون انگلیس، ولز و آمریکا داریم. صعودمان به دور بعد رویاپردازانه خواهد بود اما امکان آن هست ولی خیلی کم. اما فوتبال ما می‌تواند در جام جهانی نمایش قابل قبولی داشته باشد که همین مسئله باعث خواهد شد که شاهد حضور چند بازیکن دیگر در فوتبال اروپا باشیم.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۴ )