یک رسانه کاتالان فاش کرد که ستاره پیشین بارسلونا از رئیس وقت این باشگاه درخواست تمدید قراردادش را داشته بود که اگر مورد موافقت وی قرار می‌گرفت، ستاره آرژانتینی هنوز در نوکمپ حضور داشت.

یک رسانه کاتالان فاش کرد که ستاره پیشین بارسلونا از رئیس وقت این باشگاه درخواست تمدید قراردادش را داشته بود که اگر مورد موافقت وی قرار می‌گرفت، ستاره آرژانتینی هنوز در نوکمپ حضور داشت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی کاتالونیا در گزارشی از وجود یکسری ایمیل‌های رد و بدل شده میان خورخه مسی، پدر لیونل مسی، وکیل این بازیکن و یک فرد دیگر که مسئول رسیدگی به امور خانوادگی اوست با خوسپ ماریا بارتومئو رئیس سابق باشگاه بارسلونا و اسکار گرائو مدیر اجرایی وقت باشگاه خبر داده است.

مسی تابستان سال گذشته با پایان قراردادش با بارسلونا برخلاف میل باطنی‌اش و به دلیل بحران مالی باشگاه و ناتوانی آن برای پرداخت حقوق این بازیکن، مجبور به ترک نوکمپ و رفتن به پاری‌سن‌ژرمن شد هرچند از آن زمان شایعاتی درباره بازگشتش به بارسلونا وجود داشته است.

با این حال هیچ‌یک از این اتفاقات ممکن بود رخ ندهد اگر بارتومئو درخواست مسی برای تمدید قراردادش را رد نمی‌کرد. موندودپورتیوو مدعی شده که مستنداتی دارد که نشان می‌دهد نه تنها لیونل مسی بلکه قبل از او بازیکنان دیگری مانند نیمار هم ممکن بود با تمدید قراردادهای‌شان در بارسلونا بمانند. در مورد لیونل مسی، نشریه کاتالان اسنادی دارد که نشان می‌دهد روز ۴ می سال ۲۰۲۰ بارتومئو با پدر مسی تماس گرفته و به او پیشنهادی رسمی می‌دهد. بارتومئو در آن زمان خواهان توافق برای تمدید قرارداد یک ساله مسی و پیشنهادش دارای بندی بوده که به موجب آن این قرارداد به صورت خودکار در پایان هر فصل برای یک سال دیگر تمدید شود اگر بازیکن آرژانتینی تا قبل از ۳۰ آوریل درخواستی رسمی برای جدایی ارائه نکند.

موندو به نقل از بارتومئو خطاب به خورخه مسی نوشته است: «ما فکر می‌کنم که این قرارداد برای دو طرف عالی است.»

نشریه کاتالان در ادامه می‌نویسد: خورخه مسی در پاسخ به پیشنهاد بارتومئو، یک محوطه اختصاصی برای خانواده خود در ورزشگاه نوکمپ و یک هواپیمای اختصاصی برای سفر تمام اعضای خانواده مسی به آرژانتین را درخواست می‌کند که باشگاه با کمال میل آن را می‌پذیرد. با این حال در روز ۱۱ ژوئن همه چیز تغییر می‌کند. در آن روز خورخه پکورت وکیل از مؤسسه کواتره‌کاساس امیلی به بارتومئو، اسکار گرائو، رومن گومس پونتی رئیس دپارتمان حقوقی باشگاه بارسلونا ارسال می‌کند که در آن تمام شروط مسی برای تمدید قرارداد ذکر شده است.

طبق اسنادی که موندو در اختیار دارد، شروط مسی برای تمدید قرارداد به شرح زیر بوده است:

۱- تمدید قرارداد تا سال ۲۰۲۳ با امکان تمدید یک‌طرفه آن برای لئو مسی ۲- حقوق ثابت؛ ۲۰ درصد از حقوق ثابت بازیکن در فصل ۲۱-۲۰۲۰ کاهش می‌یابد اما ۱۰ درصد آن در فصل ۲۲-۲۰۲۱ و ۱۰ درصد دیگر در فصل ۲۳-۲۰۲۲ با اضافه شدن سود سالانه به میزان ۳ درصد به این مبالغ به حقوق بازیکن بازخواهد گشت. ۳- پرداخت پاداش‌های وفاداری معوقه همراه با سود تعلق گرفته به آنها به نسبت مدت تأخیر در پرداخت آنها ۴- اختصاص محوطه‌هایی ویژه در نوکمپ برای خانواده مسی و لوئیس سوارس ۵- پروازهای اختصاصی به آرژانتین برای تمام اعضای خانواده لیونل مسی به مناسبت کریسمس ۶- در صورت فسخ قرارداد، تمامی مبالغ معوقه از فصل ۲۱-۲۰۲۰ به علاوه سود آنها ۷- پاداش ۱۰ میلیون یورویی برای تمدید قرارداد (پرداخت در مورخ ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۳) ۸- افزایش پاداش‌ها در صورت افزایش مالیات بردرآمد بازیکن ۹- حذف بند فسخ قرارداد که با تعیین رقم نمادین معادل ۱۰ هزار یورو برای آن (در زمانی که بند فسخ قرارداد ۷۰۰ میلیون یورو بود)

علاوه بر شروط فوق، مسی قبل از موافقت با تمدید قراردادش دو شرط دیگر هم داشته که اولی تمدید قرارداد پپه کاستا به عنوان محافظ شخصی مسی (بادیگارد) تا زمانی که بازیکن آرژانتین در نوکمپ حضور داشته باشد و دومی امضای یک تعهدنامه از سوی باشگاه برای پرداخت تمام بدهی‌‌هایش به رودریگو مسی (برادر بزرگ مسی) به عنوان حق کمیسیون عقد قرارداد بوده است.

باشگاه بارسلونا در واکنش به شروط مسی برای تمدید قرارداد اعلام می‌کند که کاهش حقوق پایه او (بند ۲) با توجه به کاهش درآمدهای باشگاه در نتیجه پاندمی کرونا باید ۳۰ درصد باشد و این کاهش سالانه ۱۰ درصد و طی سه سال جبران خواهد شد و پاسخ وکیل خانوادگی مسی به این درخواست باشگاه اینگونه بوده است: «همان‌طور که استحضار دارید، اقدام صورت گرفته از سوی خانواده مسی بسیار فوق‌العاده بوده چرا که فصل آینده درآمدهای آنها کاهشی قابل توجه خواهد داشت. با این حال لیونل و خورخه به خاطر حفظ منافع باشگاه با این درخواست موافقت می‌کنند.»

با وجود موافقت صورت گرفته میان دو طرف، در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۲۰۲، بارتومئو ناگهان تغییر موضع می‌دهد و از پذیرش بند کاهش حقوق پایه بازیکن در سال نخست قرارداد جدید و پرداخت ۱۰ میلیون یورو به عنوان پاداش تمدید قرارداد امتناع می‌کند. به زعم رئیس وقت باشگاه، حذف بند فسخ قرارداد مسی ممکن بود به معنای باز شدن درهای خروجی باشگاه به روی مسی باشد ضمن اینکه پرداخت پاداش تمدید قرارداد به بازیکن به خاطر بحران اقتصادی باشگاه غیرممکن بوده است. بارتومئو همچنین به خانواده مسی و سایر اعضای باشگاه اعلام می‌کند که ادامه پرداخت حقوق به آنها به میزانی که قبل از پاندمی دریافت می‌کردند، برای او و همکارانش مشکل‌ساز خواهد شد. به همین دلیل، او از به مسی توصیه می‌کند که برای هرگونه افزایشی در حقوقش باید منتظر ورود سرمایه‌ای جدید به خزانه باشگاه به میزان یک هزار و ۱۰۰ میلیون یورو باشد. خانواده مسی اما این شرط را نمی‌پذیرند و مذاکرات میان طرفین در این مقطع پایان می‌یابد. اینگونه می‌شود که مسی با پایان فصل در ماه آگوست با ارسال یک فکس به باشگاه بارسلونا درخواستش برای جدایی را به صورت رسمی اعلام می‌کند. به دلیل شیوع کرونا و وقفه دو سه ماهه‌ای که در مسابقات به وجود آمد، لالیگا دیرتر به پایان رسید اما بارتومئو این موضوع را در توافقی که با ستاره آرژانتینی انجام داده بود لحاظ نکرد. او در آخرین قراردادی که با مسی بست بندی را در قراردادش گنجاند که به موجب آن مسی می‌توانست قبل از پایان ماه می به صورت رسمی درخواست جدایی بدهد و از تمدید خودکار قراردادش جلوگیری کند.

استعفای بارتومئو و روی کار آمدن خوان لاپورتا امید مسی برای توافقی جدید و ماندن در نوکمپ را زنده کرد و به نظر می‌رسید که بازگشت ستاره آرژانتینی از تعطیلات تابستانی با تمدید قراردادش همراه شود اما در میان بهت و ناباوری لاپورتا اعلام کرد که نمی‌تواند حقوق مسی را بپردازد و به این ترتیب کاپیتان تیم ملی آرژانتین در مراسمی احساسی و با چشمانی گریان از بارسلونا جدا شد و کمتر از یک دو هفته بعد به پاری‌سن‌ژرمن پیوست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.