هفته اول از بیست و دومین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر در حالی آغاز می‌شود که در روز اول این مسابقات جدال حساس استقلال و سپاهان بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد!

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید از رقابتهای لیگ برتر در حالی از امروز آغاز می‌شود که در اولین روز این رقابت‌ها ۵ بازی برگزار می‌شود که در حساس‌ترین آنها استقلال مدافع عنوان قهرمانی از سپاهان تیم سوم فصل گذشته پذیرایی می‌کند تا آغاز لیگ با اوج هیجان همراه باشد.

این دیدارها در شرایطی برگزار می شود که با بهانه عجیب و مشکوک سازمان لیگ حضور تماشاگران ممنوع شد تا هیجان مسابقات در همین هفته اول در نطفه خفه شود و بازی حساس استقلال و سپاهان بدون حضور آنها برگزار شود.

در سایر دیدارهای امروز پیکان از تیم تازه به لیگ برتر بازگشته ملوان پذیرایی می‌کند، هوادار و آلومینیوم در اراک با هم دیدار می‌کنند، نفت در مسجد سلیمان میزبان دیگر تیم تازه لیگ برتری شده یعنی مس کرمان است و دو تیم نساجی و مس رفسنجان هم به میزبانی تیم مازندرانی به میدان می‌روند.

اوج هیجان در اولین روز

بی تردید اولین دیدار استقلال و سپاهان در این فصل که دیداری رو در رو هست را می‌توان حساس‌ترین و جذاب ترین بازی از هفته اول دانست. جایی که دو سرمربی جدید و پرتغالی این تیم باید در اولین تجربه شان در لیگ برتر پنجه در پنجه هم انداخته تا به باشگاه‌های خود ثابت کنند انتخاب خوبی انجام داده‌اند.

حتی اگر استقلال و سپاهان قهرمان و تیم سوم فصل گذشته هم نبودند، باز هم دیدار این تیم می‌توانست به حساس‌ترین بازی هفته بدل شود.

در ترکیب امروز دو تیم کم نیستند بازیکنانی که سابقه بر تن کردن پیراهن تیم مقابل را داشته و تقابل شان با تیم سابق می‌تواند بر حساسیت‌های این بازی بیفزاید. شاخص ترین این نفرات محمد دانشگر، امید نورافکن، میلاد زکی پور و مسعود ریگی در سپاهان هستند و البته در استقلال هم قطعاً بازیکنانی مثل سجاد شهباززاده، رضا میرزایی و حتی محمد محبی (که سومی به این بازی نمی‌رسد) از شاخص ترین استقلالی‌هایی هستند که سابقه برتن کردن پیراهن سپاهان را دارند.

محکی تازه برای دو تازه وارد

امروز هر دو تیم تازه لیگ برتری شده مس و ملوان پس از سال‌ها دوری از سطح اول فوتبال ایران به میدان می‌روند و هر دو تیم باید خارج از خانه با حریفان خود دیدار نمایند.

ملوان امروز میهمان پیکان است و با اینکه دیدار استقلال و سپاهان به عنوان بازی افتتاحیه فصل اعلام شده، اما از نظر ساعت برگزاری این دیدار نیم ساعت زودتر از بازی افتتاحیه آغاز می‌شود. مس کرمان هم در اولین بازی خود در لیگ برتر میهمان نفت مسجد سلیمان است که در سال‌ها اخیر دوران خوبی نداشته و معمولاً برای بقا جنگیده است.

هیچیک از ۴ تیم ملوان، مس، پیکان و نفت مسجد سلیمان نسبت به انتهای فصل گذشته تغییری در کادر فنی شان نداشته‌اند و ۳ تیم ملوان، مس و پیکان از ابتدای فصل گذشته تا کنون تغییری نداشته‌اند.

برنامه بازی‌های هفته اول از رقابتهای لیگ برتر به شرح زیر است؛

جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱

* نساجی مازندران و مس رفسنجان

داوران: حمید حاج ملک، عسگر محمدی، عباس پورحیدری، علی بای ناظر: فریدون اصفهانیان

* پیکان تهران و ملوان بندرانزلی

داوران: امیرسامان سلطانی، علیرضا مرادی، حمیدرضا افشون، فرهاد امینی ناظر: حاتم بک پور

* استقلال و سپاهان

داوران: بیژن حیدری، علیرضا ایلدروم، مهدی عالیقدر، یاسر همرنگ ناظر: محمدرضا فلاح

* آلومینیوم اراک و هوادار تهران

داوران: سیدوحید کاظمی، دانیال باشنده، اسماعیل احمدی، مهرداد خسروی ناظر: اسماعیل صفیری

* نفت مسجد سلیمان و مس کرمان

داوران: حسین زیاری، هادی طوسی، مرتضی سلمان نژاد، امیر ایار ناظر: ایرج نظری

شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

* ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس

داوران: موعود بنیادی فرد، آرمان اسعدی، قهرمان نجفی، وحید زمانی ناظر: محمود رفیعی

* گل گهر سیرجان و تراکتور تبریز

داوران: کوپال ناظمی، محمد عطایی، بهمن عبدالهی، ایمان کهیش ناظر: حیدرشکور

* فولاد خوزستان و صنعت نفت آبادان

داوران: امیر عرب براقی، محمد جواد فلاح، وحید سیفی، عباس راکی ناظر: البرز حاجی پور

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.