مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: کمیته دستگاه دیپلماسی ورزش کشور است و امیدوارم اعضای مجمع به گونه‌ای رای بدهند که بهترین اتفاقات برای ورزش رقم بخورد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: کمیته دستگاه دیپلماسی ورزش کشور است و امیدوارم اعضای مجمع به گونه‌ای رای بدهند که بهترین اتفاقات برای ورزش رقم بخورد. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن رنگرز پس از ثبت‌نام به عنوان نماینده باشگاه نساجی در پست نایب رئیسی انتخابات کمیته ملی المپیک اظهار داشت: به عنوان فرزند ورزش کشور و یکی از اصحاب جامعه ورزش از باب انجام وظیفه و ادای دین آمدم. انشالله شرایط در انتخابات با اجماع همه عزیزان به گونه‌ای باشد بهترین شرایط برای چهار سال آینده رقم بخورد.

رنگرز در مورد کاندیداتوری برای پست نایب رئیسی کمیته ملی المپیک گفت: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش در ۱۴ سال گذشته توفیق داشتم که مقطعی در کشتی نایب رئیس باشم و نایب رئیس کنفدراسیون آسیا بودم. در وزارت ورزش مسئولیت‌های مختلف داشتم و در کمیته ملی المپیک نزدیک به یک سال در موزه ورزش انجام وظیفه کردم و الان هم در استان مازندران سمت دارم. به نظرم رسید با شناخت حداقلی که از فضای مدیریتی حاکم بر ورزش ایران دارم، ورود کنم. من تجربه حضور در المپیک ۲ دوره به عنوان ورزشکار ۳ دوره به عنوان مسئول را دارم. از طرفی اهمیت این نهاد در توسعه ورزش قهرمانی را می‌دانم و احساس کردم به عنوان عضو کوچک ورزش، تکلیف اخلاقی است در این عرصه ورود کنم. اگر توفیق خدمت گذاری فراهم شود مثل سرباز انجام وظیفه می‌کنم. من با اطمینان خاطر در این عرصه ورود کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند کشتی نماینده‌ای در دوره بعد کمیته ملی المپیک داشته باشد و چرا از خود کشتی کسی ورود نکرد و نصیرزاده ثبت نام کرد؟ تصریح کرد: این پاسخ را قطعا عزیزانی که متولی هستند، باید بدهند. به نظرم می‌رسد انتخابات ممتاز و منظمی را شاهد باشیم. یکی از ویژگی انتخابات حضور ورزشی‌ها است. ورزش از درون خود، یکی از مدیران صاحب نام را به عنوان رئیس انتخاب می‌کند. شرایط و انتخابات در فضای بسته و با حضور مدیران ورزشی برگزار می‌شود. این که چه نتیجه‌ای حاصل می شود، در روز انتخابات مشخص می‌شود و به هر حال انتخابات پیچیدگی‌های خودش را دارد. آنچه مهم است در چهار سال گذشته اتفاقات خوشایندی رخ داد و استمرار این اتفاقات، طبیعتا ظرفیت منحصر به فردی می‌خواهد. کمیته ملی المپیک دستگاه دیپلماسی کشور است و امیدوارم اعضای مجمع که خواص جامعه ورزش هستند، به گونه‌ای رای بدهند که بهترین اتفاقات برای ورزش رقم بخورد.

وی در مورد اینکه لیگ فوتبال از این هفته آغاز می‌شود اما ورزشگاه وطنی همچنان برای میزبانی تیم نساجی آماده نشده است، تاکید کرد: از حمایت‌های سجادی، وزیر ورزش و حسینی‌پور، استاندار قدردانی می‌کنم. بعد از سفر اسفند ماه رئیس جمهور از این پروژه حمایت شد. استادیوم آماده افتتاح است. آنچه محل بحث است کیفیت چمن است. بنا داریم استادیوم را در اختیار نساجی بگذاریم و بعد از آن نگهداری چمن بر عهده باشگاه است. مقرر شد با نظر کارشناسی اخذ شده و دغدغه باشگاه میزبانی با تاخیر انجام شود تا چمن آماده شود. به سبب حفظ و حراست از این پروژه ملی این تصمیم گرفته شد وگرنه الان چمن این آمادگی را دارد که مسابقات در آن برگزار‌ شود. به نظر می‌رسد از هفته سوم و بازی با ملوان می‌توانیم میزبان باشیم. مقرر شده بود فقط چمن تعویض شود اما یک سری عملیات با توجه به نیاز ها و آسیایی شدن باشگاه باعث شد مکلف شویم عملیات در بحث‌های مختلف از جمله سیستم صوت و لوکس ورزشگاه به سازی VIP و پیست تارتان هم اضافه شود و به همین دلیل کار به درازا کشیده شد. بعد از ۷۰ میلیارد هزینه به روزهای پایانی خود نزدیک شده و هفته سوم آماده افتتاح خواهد بود.

رنگرز در خصوص روند برگزاری مسابقات انتخابی در کشتی فرنگی گفت: خادم اتفاقات قشنگی را در زمان مدیریت خود رقم زد و دبیر با نگاه دیگری وارد شد. در زمان مسئولیت دبیر در زیر ساخت‌ها اتفاقات بی نظیری رخ داد و مرمت، تجهیز و احداث مجموعه جدید انجام شد و فعالیت‌های سخت افزاری در زمان او منحصر به فرد بود. در مباحث فنی چون زمانی کوتاه مربی‌گری کردم، معتقدم از آنجا که مسئولیت بر عهده سرمربی است و پاسخگویی باید از سمت او باشد، باید این اختیار را به او بدهیم که فضای فنی خود و اعضا را انتخاب کند.

وی در ادامه افزود: می‌بینم در کشتی آزاد و فرنگی در کلیت در انتخاب‌ها متر و معیار و ملاک برای انتخاب ملی پوشان رعایت شده آنچه مهم است این است که کشتی ما در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد. نسخه‌ای که در جای دیگر در دنیا انجام می‌شود را نمی‌توان تمام و کمال پذیرفت. مولفه‌های حاکم بر فضای فنی ما متفاوت و ویژه است. در قیاس تطبیقی هر رشته با رشته دیگر متفاوت است لذا اینکه چارچوب کلی برای ملی پوش شدن طراحی شده باشد، اتفاق مثبتی بود که وجود دارد. در کشتی فرنگی یک سرمایه بی نظیر به نام بنا داریم و همه باید کمک کنیم تا با فراغ کامل تیم را برای المپیک پاریش آماده کند. عمده افتخارات المپیک را با بنا تجربه کردیم و در رقابت‌های حساس نسان داده کاملا مشرف به کار است و کاملا با تجربه و دلسوز است. در کشتی آزاد هم پژمان درستکار و حسن کاوه شناخته شده هستند. در مباحث فنی و مدیریتی نشان دادند هوشیارانه عمل می‌کنند و نتایج درخشانی کسب کردند.

مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در مورد اینکه محمد علی گرایی مصدوم بود اما برای قهرمانی جهان انتخاب شد، گفت: چون در اردو نیستم و شدت و کیفیت مصدومیت را نمی‌دانم، نمی‌توانم قضاوت کنم. کسی که در ارتباط مستمر با کشتی گیران است باید اظهار نظر کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.