تیم‌های لیگ یکی امسال هم سنت بلاتکلیفی را ترک نکرده‌اند و حضوری قطعی در مسابقات امسال ندارند.

تیم‌های لیگ یکی امسال هم سنت بلاتکلیفی را ترک نکرده‌اند و حضوری قطعی در مسابقات امسال ندارند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بسیاری از تیم‌های حاضر در رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ظرف سالیان گذشته در فاصله چند هفته تا شروع مسابقات، در چالش مرگ یا زندگی قرار می‌گرفتند و مشخص نبود که در رقابت‌ها شرکت می‌کنند یا خیر.

این سنت برای فصل جدید لیگ یک همچنان پابرجاست، اما امسال شرایط برای ۱۴ باشگاه متفاوت بوده و تمرینات بیشتر از ۷۰ درصد تیم‌ها در هفته‌های گذشته آغاز شده است. تیم‌های پارس جنوبی، شهرداری همدان، فجر سپاسی شیراز، خیبر خرم‌آباد، استقلال خوزستان، چوکای تالش، ون پارس نقش جهان، مس شهر بابک، رایکای بابل، شمس آذر قزوین، سایپا، آرمان گهر سیرجان و شهرداری آستارا تاکنون فعالیت‌های خود را در نقل‌وانتقالات استارت زده‌اند.

در این میان، باشگاه تازه‌وارد شاهین بندرعامری اعلام کرده است که سهمیه لیگ یکی خود را واگذار می‌کند. مجتبی ناصری مالک باشگاه شاهین در گفت‌وگو با تسنیم در این باره اظهار داشت: با چند گزینه خارج از بوشهر برای واگذاری تیم مذاکره کرده‌ایم و مشغول انجام کارهای خروج از استان هستیم. تیم‌داری واقعاً در توان ما نیست. مگر بخش خصوصی چقدر می‌تواند خرج کند؟

خوشه طلایی ساوه دیگر تیمی است که هر سال در آستانه شروع لیگ دسته اول دچار سرگیجه می‌شود. این باشگاه طی سالیان گذشته به دلیل مسائل مالی، برای شرکت در لیگ یک تردید داشت و زمزمه‌های زیادی درباره واگذاری امتیاز استان مرکزی به گوش می‌رسید. امسال مشکلات زیرساختی هم به مصائب خوشه طلایی اضافه شده است و کشمکش‌هایی میان مدیران ورزشی استان و مسئولان خوشه طلایی برای استفاده تیم از ورزشگاه خانگی و زمین تمرین وجود دارد.

حسین پرویزی مالک باشگاه خوشه طلایی در این باره به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: ورزشگاه ما متعلق به اداره کل ورزش و جوانان است و هر بار وعده می‌دهند شرایط را امسال مشخص می‌کنیم. اگر بازیکن بگیریم و زمین نداشته باشیم، باید چه کنیم؟ اعلام کردند مشکل با سفر رئیس جمهور حل می‌شود، اما تاکنون حرکتی ندیده‌ایم. شرایط مانند سه سال گذشته است و باید ببینیم مسئولان استان چه می‌کنند.

باشگاه قشقایی که سال ۹۷ با خرید امتیاز برق جدید شیراز وارد لیگ یک شد، در سال‌های اخیر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد و بازیکنان این تیم سال گذشته حتی در پارک شهر شیراز تمرین کردند (لینک خبر)! البته مالک قشقایی این اتفاق را به کیفیت پایین زمین‌های شیراز ربط داد و تیم را به اردویی تدارکاتی در مازندران فرستاد.

مشکلات، مدیران قشقایی را در نهایت بر آن داشت که امتیاز لیگ یکی شیراز را به شرکت معدنی چادرملو واگذار کنند تا استان یزد پس از پنج سال،‌ در سطح دوم فوتبال کشورمان صاحب تیم شود. تیم چادرملو که در کرج اردو زده است، با سرمربیگری سعید اخباری در لیگ یک شرکت خواهد کرد.

شهر خودرو نیز همانند فصل گذشته دوران تیره و تاری را سپری می‌کند و شرایط مشخصی ندارد. مدیرعامل این باشگاه اخیراً اعلام کرده در صورت عدم معرفی گزینه مناسب برای در اختیار گرفتن تیم، ممکن است که شهر خودرو منحل شود، اتفاقی که مشابه آن پس از سقوط مشکی‌پوشان به لیگ یک رخ داد و ناقوس مرگ خیلی زود برای این باشگاه به صدا درآمد.

مالکان رایکای بابل نیز تصمیم مشابه مدیران قشقایی را گرفته بودند، اما وساطت مسئولان استانی باعث شد که همچنان در بابل تیم‌داری کنند. واگذاری امتیاز تیم رایکا به موج‌سواران نوشهر نهایی شده بود که به سرانجام نرسید و رایکا امسال با سرمربیگری بهاءالدین پناهی وارد لیگ دسته اول می‌شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.