مدیر ورزشی سابق تیم فوتبال میلان اعتراف کرد که به شیوه‌ای جالب ستاره هلندی پیشین تیم اسپورتینگ لیسبون را به روسونری برده است.

مدیر ورزشی سابق تیم فوتبال میلان اعتراف کرد که به شیوه‌ای جالب ستاره هلندی پیشین تیم اسپورتینگ لیسبون را به روسونری برده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته (پنجشنبه) شروع رسمی بازار نقل‌وانتقالات در ایتالیا بود و به همین بهانه مدیران تمامی باشگاه‌ها در ضیافت شامی در شهر ریمینی گردهم آمدند.

یکی از افراد حاضر در این جلسه نیز آریه‌دو برایدا مدیر اجرایی باشگاه کرمونزه بود؛ تیمی که به تازگی به سری A صعود کرده است. برایدا در حاشیه این جلسه داستانی جالب از دوران کاری‌اش به‌عنوان مدیر ورزشی باشگاه میلان (۱۹۸۶ تا ۲۰۱۳) را روایت کرد، خاطره‌ای از شیوه قاچاقی قرارداد بستن‌اش با فرانک ریکارد ستاره هلندی سابق تیم اسپورتینگ لیسبون برای بردن او به تیم قرمزومشکی‌پوش.

گفته می‌شود که برایدا برای جلوگیری از برانگیختن خشم هواداران معترض تیم اسپورتینگ لیسبون در خارج از استادیوم ژوزه آلوالاده شهر لیسبون، قراردادی را که برای ریکارد آماده و تنظیم کرده بود، در لباس زیر خود مخفی کرده بود تا کسی مانع ورودش به ورزشگاه نشود. برایدای ۷۶ ساله با تأیید این اتفاق که سال ۱۹۸۸ رخ داد به شبکه اسکای اسپورت ایتالیا گفت: بله درست است. من برای میلان هر کاری بگویید انجام داده‌ام! من مانند یک خرگوش فرار کردم و قرارداد صحیح و سالم به میلان رسید. همین هم مهم بود.

ریکارد یکی از سه ضلع مثلث خط آتش هلندی میلان بود که دو ضلع دیگر آن را رود گولیت و مارکو فان‌باستن می‌ساختند. این سه نفر نقش پررنگی در اوج‌گیری میلان در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ داشتند که باعث ثبت افتخارات مهمی مانند دو قهرمانی در لیگ قهرمانان، دو قهرمانی در سری A، دو قهرمانی در سوپرجام اروپا، یک قهرمانی در سوپرجام ایتالیا، یک قهرمانی در سوپرجام ایتالیا و یک قهرمانی در سوپرجام ایتالیا برای آن تیم شدند. ریکارد تا سال ۱۹۹۳ در میلان ماند و در آن سال به آژاکس برگشت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.