دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد، فرد منتخب مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال برای دو سال و چهار ماه به فعالیت در این سمت خواهد پرداخت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال اعلام کرد، فرد منتخب مجمع پیش روی فدراسیون فوتبال برای دو سال و چهار ماه به فعالیت در این سمت خواهد پرداخت. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حسن کامرانی‌فر ضمن بیان این مطلب در پاسخ به این سؤال که رئیس جدید فدراسیون فوتبال دوره چهارساله‌اش را آغاز خواهد کرد یا ممکن است دوره رئیس قبلی ادامه پیدا کند، گفت: مطابق اساسنامه افرادی که در ۱۰ اسفند ۹۹ انتخاب شدند برای چهار سال کار خواهند کرد و طبق اساسنامه اگر رئیس یا اعضای هیئت رئیسه در انتخابات پیش رو تغییر کنند و فرد جدیدی در این پست‌ها برگزیده شود، به مدت دو سال و چهار ماه کار خواهد کرد و بعد از اینکه چهار سال تمام شد مدت ریاست فدراسیون نیز به اتمام خواهد رسید.

نمی‌توانیم در مورد نایب رئیس بانوان خارج از اساسنامه تصمیم‌گیری کنیم «یکی از پست‌هایی که در فدراسیون فوتبال تکلیفش مشخص نیست، پست نایب رئیسی بانوان است.»، وی در واکنش به طرح این موضوع یادآور شد: مطابق با اساسنامه فدراسیون که صراحتاً اعلام کرده است اگر پستی بلاتصدی یا فردی عزل شود و استعفا دهد‌ یا اینکه فوت کند، می‌توانیم برای آن پست جایگزین انتخاب کنیم. یک مورد دیگر هم عدم حضور چهار جلسه‌ای در جلسات هیئت رئیسه برای اعضا و شش جلسه برای رئیس فدراسیون است. هنوز چهار جلسه‌ هیئت رئیسه برگزار نشده است که خانم موسوی شرکت نکرده باشند. ما باید طبق اساسنامه پیش برویم و این اجازه را نداریم که در مورد نایب رئیس بانوان و خانم موسوی تصمیم‌گیری کنیم.

موضوع نایب رئیس بانوان خارج از فدراسیون فوتبال است دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره این موضوع که الان پرونده‌ای باز وجود دارد و زمانی که رسیدیم به موعد انتخابات، آیا می‌توانیم در این مورد تصمیم‌گیری کنیم، تصریح کرد: این پرونده خارج از فوتبال است و اگر ارکان قضایی فدراسیون ورود می‌کردند، ممکن بود قبل از ۷۰ روز وضعیت خانم موسوی هم مشخص شود، ولی الان این موضوع خارج از فدراسیون فوتبال است.

نبود نایب رئیس بانوان خیلی کار را برای ما سخت کرده است کامرانی‌فر در پاسخ به این سؤال که «خانم موسوی با این شرایط در فدراسیون حفظ شده است. آیا نیرویی هست که نایب رئیس بانوان را حفظ کند؟»، گفت: نه، چنین نیرویی وجود ندارد. مبنای فدراسیون فوتبال برای توسعه فوتبال است و همه ما برای فوتبال هستیم. اصل فوتبال هست و ما زیر مجموعه فوتبال هستیم. من می‌دانم که چقدر حوزه بانوان سختی‌های خودش را دارد و نبود خانم موسوی خیلی کار را برای ما سخت کرده است. خانم موسوی حاضر به استعفا نشد و ما امیدواریم که مشکل او حل شود و به هیئت رئیسه برگردد. اگر جلسات برگزار شود و ایشان چهار جلسه غیبت داشته‌ باشد، می‌توانیم برای جانشینی خانم موسوی تصمیم‌گیری کنیم.

بسیاری از اعضای مجمع پیشنهاد تغییر اساسنامه را دارند وی در واکنش به طرح این موضوع که هر فردی رئیس فدراسیون شود، می‌خواهد خودش نواب رئیس مدنظرش را انتخاب کند و طبق اساسانامه ممکن است این اتفاق نیفتد، خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که می‌توان درباره آن اتفاقات فدراسیون فوتبال را بررسی کرد همین عدم حضور نواب رئیس است و این موضوع لطمه بزرگی به ما زده. با اتفاقاتی که افتاد دوستان ما در حال بررسی هستند و پیشنهادات زیادی برای تغییر اساسنامه وجود دارد، ولی باید ابتدا تکلیف رئیس و نواب رئیس اول و دوم مشخص شود. بسیاری از اعضای مجمع پیشنهاد تغییر اساسنامه را دارند.

کاملاً مستقل و بی‌طرف هستم و کارها را پیش می‌برم دبیرکل فدراسیون فوتبال راجع به اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال و استعفای سخندان و خانم شهریاری تصریح کرد: سخندان نزدیک به سه ماه است که از فدراسیون فوتبال جدا شده و هیچ شائبه‌ای وجود ندارد. من کاملاً مستقل و بی‌طرف هستم و کارها را پیش می‌برم و به نفع و له کسی اتفاقی نمی‌افتد. تیم ما برای برگزاری مجمع کارش را انجام می‌دهد. نظر شخصی خانم شهریاری بود که استعفا بدهند و درباره ارکان کمیته بدوی و استیناف هم هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

هیچ وقت از دبیرکلی فدراسیون به دپارتمان داوری هم برنمی‌گردم کامرانی‌فر در واکنش به این موضوع که فشارهایی وجود داشت که او دبیرکل فدراسیون نباشد و اینکه او گزینه جانشینی سخندان بوده است، تصریح کرد: روزی که جلسه عزل موقت رئیس فدراسیون برگزار شد، در آن جلسه من دو بار استعفا دادم که از اعضای هیئت رئیسه هم می‌توانید بپرسید. من گفتم که هر کس سرپرست فدراسیون انتخاب شد می‌تواند با دبیرکل خودش کار کند، ولی دوستان موافقت نکردند و بعد از انتخاب ماجدی هم دوباره استعفا دادم، حتی کتبی هم استعفا دادم، اما نظر سرپرست فدراسیون این بود با توجه به ارتباط‌هایی که در فوتبال دارم به کارم ادامه دهم. ما هیچ ائتلافی نکردیم و نظر ماجدی بود که دبیرکل فدراسیون بمانم. هر کسی رئیس فدراسیون شود اگر بخواهد می‌تواند با نفر خودش کار کند، ما هم در بخش دیگری کار می‌کنیم. من خصوصیات خودم را دارم و هیچ وقت از دبیرکلی فدراسیون به دپارتمان داوری هم برنمی‌گردم.

با توجه به اساسنامه ماجدی برای ثبت‌نام در انتخابات احتیاجی به استعفا ندارد وی در پاسخ به این سؤال که ماجدی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون باید از سمت خود کناره‌گیری کند، عنوان کرد: در اساسنامه به این موضوع اشاره نشده است که اعضای هیئت رئیسه اگر بخواهند در پست دیگری در انتخابات شرکت کنند باید استعفا دهند. زمانی که در اساسنامه اشاره‌ای نشده است ما نمی‌توانیم نظر بدهیم. ماجدی خودش باید درباره ثبت‌نامش نظر بدهد و تا این لحظه من اطلاعی از این موضوع نداریم. با توجه به اساسنامه او احتیاجی به استعفا ندارد.

۷۰ روز قبل از مجمع باید اسامی حاضران در آن اعلام شود دبیرکل فدراسیون فوتبال راجع به شائبه‌هایی که درباره اعضای مجمع و همین‌طور نمایندگان باشگاه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۷۰ روز قبل از مجمع باید اسامی مجمع اعلام شود تا دعوت‌نامه‌ها ارسال شود. اساسنامه گفته است که نمایندگان باشگاه نمایندگانی هستند که مسابقات‌شان تمام شده باشد. غیر از مسابقات لیگ دو همه مسابقات تمام شده است. بنای ما برای مسابقات لیگ دسته دوم، مسابقات فصل گذشته است که البته یکی از تیم‌های لیگ دو به لیگ یک صعود کرده است. ما به سال گذشته استناد کردیم و سه نماینده از لیگ دو در مجمع داریم. اساسنامه دقیقاً ذکر کرده است که قبل از ۷۰ روز هر لیگی که تمام شده باشد نمایندگانش می‌توانند جزو اعضای مجمع باشند.

تا زمانی که فدراسیون فوتبال منابع دولتی دارد باید از قوانین پیروی کند کامرانی‌فر درباره منع قانونی حضور بازنشستگان در فدراسیون و سازمان لیگ یادآور شد: سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مجزا هستند. ما براساس اساسنامه یک نهاد مستقل هستیم. رای دیوان هم برای فدراسیون فوتبال آمده است که شامل نهاد دولتی نمی‌شود فدراسیون فوتبال به این دلیل که منابع دولتی دارد باید قوانین دولتی را هم رعایت کند و مطابق با قوانین رئیس فدراسیون، دبیرکل و خزانه‌دار نمی‌توانند بازنشسته باشند. صراحتا این سه نفر اعلام شده‌اند و در هیئت رئیسه کسانی داریم که بازنشسته باشند. تا زمانی که فدراسیون فوتبال منابع دولتی دارد باید از قوانین پیروی کند.

فدراسیون و سرمربی تیم ملی کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند وی درباره تناقضی که بین صحبت‌های ماجدی و اسکوچیچ وجود دارد مبنی بر اینکه اسکوچیچ درخواست برگزاری بازی با تیم‌های قدرتمند را داده است و سرپرست فدراسیون خلاف صحبت‌های سرمربی تیم ملی را مطرح کرده است، یا اینکه ناتوانی فدراسیون بوده است که بازی بزرگی برگزار نشده است، گفت: ناتوانی فدراسیون نبوده است. ما برنامه‌ریزی کرده بودیم که یک بازی خوب برگزار کنیم. با توجه به اینکه قرار بود به کانادا برویم و سه بازی برگزار کنیم. بعد از اینکه بازی با کانادا لغو شد با توجه به بعد مسافت شرایط را این دیدیم که بازی‌های دیگر هم برگزار نشود. ما برای فیفادی بعدی برنامه‌ریزی می‌کنیم که بازی با تیم‌های قوی برگزار کنیم و هم فدراسیون و هم سرمربی تیم ملی کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند و به محض اینکه بازی‌ها نهایی شود اعلام خواهد شد.

دنبال تأمین منابع مالی هستیم تا بتوانیم قرارداد بازی دوستانه امضا شود دبیرکل فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که «شیلی و اکوادور جزو گزینه‌های فدراسیون فوتبال برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی هستند؟»، گفت: ما دنبال تأمین منابع مالی هستیم تا بتوانیم قرارداد بازی دوستانه امضا شود و باید منتظر بمانیم تا قرارداد نهایی امضا شود.

بیش از یک میلیون یورو برای فیفادی بعدی و ۲ بازی بزرگ نیاز داریم کامرانی‌فر در پاسخ به این سؤال که «منابع مالی را فدراسیون تأمین می‌کند یا از طریق کمک‌های دولتی حاصل خواهد شد؟»، تصریح کرد: ما برای این دوره به کمک‌های دولتی نیاز داریم و دنبال این هستیم که یک اسپانسری هم پیدا کنیم. ما بیش از یک میلیون یورو برای فیفادی بعدی و دو بازی بزرگ نیاز داریم. نزدیک به ۷۰۰ هزار دلار دو تیمی که می‌خواهیم با آنها بازی برگزار کنیم، از ما خواسته‌اند، چون ما باید برای میزبانی از تیم‌ها هم برنامه‌ریزی کنیم و به محض اینکه نهایی شود اعلام خواهد شد.

تیم حقوقی فدراسیون روی موضوع دریافت غرامت از کانادایی‌ها کار می‌کند وی در مورد اینکه فدراسیون فوتبال چقدر می‌تواند از فدراسیون کانادا برای لغو بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران غرامت بگیرد، گفت: بندی در قرارداد برای این مسئله (غرامت) وجود دارد. ما بازی در فیفادی را از دست دادیم و موقعیت خوبی برای تیم ملی از دست رفت. تیم حقوقی فدراسیون فوتبال روی این موارد کار می‌کند. صرفاً بحث ما ضرر مالی نیست. کمی زمان‌بر است، ولی جلساتی داشته‌ایم و وزارت ورزش و جوانان و تیم حقوقی با هماهنگی هم در حال انجام کارها هستند.

مهدوی‌کیا به کارش در تیم امید ادامه می‌دهد دبیرکل فدراسیون فوتبال راجع به وضعیت تیم امید و تیم‌های پایه هم تصریح کرد: سرمربیان نوجوانان، جوانان و امید مشخص هستند و مهدوی‌کیا نیز به کارش در تیم امید ادامه می‌دهد. تیم امید به‌زودی به جای تیم ملی راهی بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه خواهد شد. یکی از تیم‌هایی که در مسابقات زیر ۲۳ سال شرکت کرد، با تیم زیر ۲۱ سال حاضر شد، تیم ایران بود. شاید در بازی‌های دوستانه محدودیت داشته باشیم، ولی از این سه بازی در مسابقات زیر ۲۳ سال استفاده کردیم. به نظرم، تصمیم خوبی از سوی فدراسیون گرفته شد که تیم ایران مانند کشورهای ژاپن، ازبکستان و ... با تیم زیر ۲۱ سال در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کند تا برای آینده برنامه‌ریزی شود.

باشگاه‌ها شفاف‌سازی مالی نداشته باشند، برای مجوز حرفه‌ای به مشکل می‌خورند کامرانی‌فر درباره بحث تعیین سقف قراردادها برای باشگاه‌ها از سوی سازمان لیگ یادآور شد: یکی از موارد مهمی که مسئولان AFC در بحث مجوز حرفه‌ای در نظر می‌گیرند، موضوع شفاف‌سازی مالی است. اگر این شرایط پیش برود و باشگاه‌ها با قراردادهایی که می‌بندند، شفاف‌سازی مالی نداشته باشند، برای مجوز حرفه‌ای به مشکل خواهند خورد. هیئت رئیسه سازمان لیگ بحث قراردادها را بررسی کرد و پس از آن تصمیم گرفت موضوع سقف قرارداد را ابلاغ کند.

ربط دادن نقل‌وانتقال بازیکنان به فدراسیون و تیم ملی کاری غیراخلاقی است وی در واکنش به اظهارات محمد مومنی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال مبنی بر قرار دادن آپشن حضور در تیم ملی در قرارداد بازیکنان و تأیید این ادعا از سوی او گفت: مدیران عامل برخی باشگاه‌ها آپشنی در قرارداد بازیکنانی که قرار است به جام جهانی بروند، گذاشته‌اند. فیفا به باشگاه‌های بازیکنانی که در جام جهانی شرکت می‌کنند، پاداش می‌دهد. گویا باشگاهی بوده که به بازیکنش وعده داده است اگر فیفا پاداشی در نظر گرفت آن را به شما پرداخت می‌کنیم. متأسفانه در قراردادها آمده است که اگر بازیکنی به اردوی تیم ملی دعوت شود، به آپشن‌های قراردادش اضافه می‌شود، اما اینکه این موضوع را به سرمربی، کادر فنی تیم ملی یا فدراسیون فوتبال ربط بدهند، کاری غیراخلاقی است که مورد تأیید ما نیست.

مسیری که برای فوتبال ما ترسیم شده است، خوب نیست دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد پرونده شکایت بازیکنان و مربیان خارجی از باشگاه‌های ایرانی تأکید کرد: باشگاه‌های ما منابع مالی کمی دارند، چون بحث‌هایی مثل کپی رایت رعایت نمی‌شود. مسیری که برای فوتبال ما ترسیم شده است، خوب نیست.

کامرانی‌فر راجع به اینکه چرا در بحث خصوصی‌سازی بخشی از درآمدها صرف زیرساخت‌ها نمی‌شود، تصریح کرد: یکسری از باشگاه‌ها چون می‌دانند منابع مالی وجود دارد شاید تصور می‌کنند نباید تلاشی برای جذب دیگر منابع داشته باشند. از باشگاه‌های ما آمار بگیرید که چند باشگاه ورزشگاه اختصاصی و تشکیلات حرفه‌ای دارند. باشگاه‌ها روی این مسائل کار نکرده‌اند که شاید یکی از دلایلش عدم ثبات مدیریتی بوده است.

قرارداد ۲۹ میلیاردی باشگاهی با یک بازیکن برای دو فصل را هم شنیده‌ام! وی بار دیگر با سؤال مجریان برنامه ورزشگاه درباره سقف قراردادها در لیگ برتر مواجه شد و گفت: سقف قرارداد می‌تواند بازدارنده از یکسری موضوعات باشد. در گذشته دیدیم سقف قرارداد نبود و چه اتفاقی افتاد. سقف قرارداد در گذشته باعث شد یکسری از بازیکنان به خارج از کشور و کشورهای عربی بروند. من قرارداد ۲۹ میلیاردی باشگاهی با یک بازیکن برای دو فصل را هم شنیده‌ام. مدیران عامل باشگاه‌ها می‌توانند در این بحث حضور داشته باشند. من موافق سقف قراردادها هستم، چون باید به غیر از جامعه فوتبال به بخش‌های دیگر جامعه نیز توجه شود. پس از اینکه یکسری از قراردادها مشخص شد، سازمان لیگ تصمیم به اتخاذ سقف قراردادها گرفت تا پیشگیری کند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد حضور مربیان و بازیکنان خارجی در فوتبال ایران یادآور شد: فدراسیون فوتبال برای حضور خارجی‌ها تصمیم خوبی گرفت و از باشگاه‌ها خواسته ضمانت بدهند.

باید بپذیریم که نمی‌توانیم از اساسنامه بگذریم و باید به آن استناد کنیم کامرانی‌فر در خصوص اینکه چرا فدراسیون کارگزار مالی ندارد، یادآور شد: متأسفانه به خاطر اتفاقاتی که در فوتبال ما افتاد این پروسه با تأخیر انجام شد. ماه گذشته کارهای قانونی را انجام و فراخوان دادیم و منتظر هستیم شرکت‌ها ورود کنند. این موضوع نیاز به مصوبه هیئت رئیسه دارد و چون به رسمیت نرسید، به مشکل خوردیم. هر چند با همه گره‌هایی که وجود دارد، فدراسیون برای اعزام تیم‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای تیم‌های پایه کارش را جلو می‌برد. به هر حال باید بپذیریم که نمی‌توانیم از اساسنامه بگذریم و باید به آن استناد کنیم.

اروگوئه یکی از گزینه‌های ما برای بازی تدارکاتی خواهد بود وی در پایان درباره اینکه گفته می‌شود اردوی بعدی تیم ملی در اسپانیا یا اتریش خواهد بود و ایران با اروگوئه بازی تدارکاتی انجام می‌دهد، گفت: هنوز قراردادی امضا نشده است. در مورد تیمی اظهارنظر نکرده‌ام. چهار تیم برای بازی تدارکاتی در نظر داریم که اسامی آنها را اعلام نکرده‌ایم. شاید استنادتان بر اساس سایت‌های کشورهای دیگر باشد. با اروپایی‌ها نمی‌توانیم بازی کنیم، اما اردوی بعدی تیم ملی در اروپا خواهد بود. سه گزینه برای محل برگزاری تیم ملی داریم که یکی از آنها می‌تواند اتریش باشد. در فیفادی قبلی قرار قرار بود پس از دیدار با کانادا با اروگوئه بازی کنیم که یکسری مسائل پیش آمد و نتوانستیم برویم. اروگوئه یکی از گزینه‌های ما برای بازی تدارکاتی خواهد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.