به گفته سفیر ایران در کشور پرتغال، وزرای خارجه ایران و پرتغال سال گذشته در حاشیه جلسه سازمان ملل صحبت خود را با مهدی طارمی مهاجم پورتو و بحث فوتبال آغاز کرده‌اند!

به گزارش خبرنگار مهر، ماندن مهدی طارمی بعد از پشت سر گذاشتن دو فصل درخشان در تیم پورتو هنوز قطعی نیست. این مهاجم ایرانی که سال گذشته ۲۰ گل به ثمر رساند و ۱۳ پاس گل تنها در مسابقات لیگ پرتغال داد، تا سال ۲۰۲۴ با پورتو قرارداد دارد اما هنوز هواداران و سرمربی پورتو نگران هستند که در نقل و انتقالات تابستانی راهی تیم دیگری بشود.

این موضوع باعث شده است تا طارمی هر روز سوژه گزارش‌ها و خبرهای مختلفی در رسانه‌های پرتغال باشد. روزنامه «اوجوگو» در شماره امروز خود سراغ مرتضی دامن پاک جامی سفیر ایران در پرتغال رفته است و از زاویه متفاوتی به حضور طارمی در پورتو و درخشش این بازیکن ایرانی در پرتغال پرداخته است.

به گفته دامن پاک جامی، طارمی باعث شده است تا درهای تیم‌های ورزشی روی ورزشکاران ایران باز بشود و بازیکنان زیادی بعد از او به پرتغال بیایند. وی همچنین فاش کرد که در حاشیه جلسه سازمان ملل، بحث طارمی بین وزرای خارجی ایران و پرتغال انجام شده است.

دامن پاک جامی در این مصاحبه که در صفحه اول روزنامه اوجوگو هم چاپ شده است، گفت: طارمی از مشهورترین ایرانیان مقیم خارج از کشور است. عملکرد او در بین ایرانیان چه در داخل و چه در خارج از کشور مورد توجه و علاقه شدیدی قرار گرفت. فقط به میلیون‌ها نفری که او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و به پست‌هایش واکنش نشان می‌دهند نگاه کنید.

سفیر ایران در کشور پرتغال ادامه داد: با این حال باید اعتراف کنم که انتقال به پورتو و عملکرد طارمی در این باشگاه باعث افزایش علاقه مندی ها شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته که وزرای خارجه ایران و پرتغال در پشت صحنه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار کردند، بحث خود را با صحبت درباره فوتبال و عملکرد طارمی آغاز کردند.

دامن پاک جامی با بیان اینکه تعاملات تجاری و فرهنگی بین ایران و پرتغال از قبل و ریشه در تاریخ دارند، یادآور شد: ورزش این پیوندها را بین دو کشور تقویت کرده است. علاوه بر نام بازیکنان دیگر در فوتبال (مثل علی علیپور در تیم جیل ویسنته)، ایرانی‌ها در فوتسال و والیبال به پرتغال آمده‌اند. طارمی نقش مهمی در باز کردن درها به روی آنها و دیگران در آینده ایفا کرد. من از عملکرد هر یک از این سفیران فرهنگی خوشحالم.

سفیر ایران در پرتغال همچنین به حمله چند ماه پیش باشگاه اسپورتینگ لیسبون به مهدی طارمی واکنش نشان داد. در مطلبی که در سایت اسپورتینگ منتشر شده بود، طارمی به دلیل گرفتن پنالتی‌ها، به فریب داوران متهم و از او به عنوان یک افسونگر مار یاد شده بود.

دامن پاک جامی گفت: این عبارات و کلمات برای توصیف یک ورزشکار درست و کافی نیست. اگر باید اقدامات انضباطی صورت می‌گرفت، این بر عهده باشگاه پورتو و فدراسیون فوتبال پرتغال بود که واکنش مناسبی نشان دهند. اما واکنش طارمی باید با گل و عملکرد خوب باشد تا با اقدامات واقعی به این گونه اتهامات پاسخ دهد.

در ادامه این مطلب آمده است که پیدا کردن پرچم ایران در دراگائو (استادیوم پورتو) و سفارش پیراهن طارمی با بیش از دو هزار ایرانی مقیم پرتغال کار آسانی است. اوجوگو همچنین ماجرای اهدای پیراهن طارمی به یکی از نوجوانان اهل لیسبون (شهر رقیب پورتو) را یادآور شد.

سفیر ایران در پرتغال در واکنش گفت: از مهدی خواستم برای ما یک پیراهن امضا بفرستد و او هم بلافاصله موافقت کرد. آن پسر خیلی خوشحال شد. هر روز داستان‌هایی از او و رابطه‌اش با هواداران می‌شنویم. او بسیار متواضع و مهربان است و کاملاً روی حرفه خود متمرکز است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.