سرمربی تیم فوتبال جوانان به حاشیه‌های حضور برادر رئیس فدراسیون در این تیم واکنش نشان داد و گفت که خودش روی این موضوع تأکید داشته است.

سرمربی تیم فوتبال جوانان به حاشیه‌های حضور برادر رئیس فدراسیون در این تیم واکنش نشان داد و گفت که خودش روی این موضوع تأکید داشته است. صمد مرفاوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره وضعیت تیم فوتبال جوانان ایران بعد از حضورش به عنوان سرمربی، اظهار داشت: شرایط به طور کلی خوب است ولی مشکلی که وجود دارد، این است که زمان زیادی در اختیار نداریم. باید زودتر اردو‌ها را برگزار و بازیکنان نهایی را شناسایی کنیم. کار زیادی در پیش داریم. باید تا ۴ تیرماه تست‌ها را انجام دهیم و در ادامه بچه‌ها را محک بزنیم و به جمع بندی خوبی برسیم.

وی درباره اینکه تیم جوانان مدت‌‌ها رها شده بود، عنوان کرد: با این شرایط کار سخت است. بازیکنانی از قبل در تیم حضور داشته‌‌اند که الان سن‌شان بالا رفته و فقط تعداد کمی از آنها همراه ما خواهند بود. با این وجود خوشبختانه تعدادی از ملی‌پوشان سابق رده نوجوانان در تیم ما حضور دارند که تجربه بازی بین‌المللی را هم دارند. باید خیلی دقیق و باحوصله و در عین حال خیلی سریع بچه‌ها را شناسایی و کار‌مان را رسماً شروع کنیم.

مرفاوی درباره وضعیت وخیم فدراسیون و اداره شدن با سرپرست، تصریح کرد: فدراسیون کارش را انجام می‌دهد. ماجدی و کمیته‌های فدراسیون به هر طریقی مثل گذشته کارشان را انجام می‌دهند. روند فوتبال متوقف نشده و مسئولان و مدیرانی هستند که فدراسیون را جلو می‌برند. در این شرایط باید از فدراسیون حمایت شود.

سرمربی تیم جوانان با اشاره به مشکلاتی که فدراسیون برای آماده‌سازی تیم‌‌های ملی دارد، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که از لحاظ وضعیت تحریمی وجود دارد، تیم ملی بزرگسالان ما نیز دچار مشکل شده است. در این وضعیت هر فرد دیگری هم که رئیس فدراسیون بود، باز هم مشکل داشتیم، این موضوع را نه به عنوان سرمربی تیم جوانان، بلکه به عنوان یک فرد فوتبالی می‌گویم؛ با شرایطی که وجود دارد، این اتفاقات طبیعی است. اگر فدراسیون رئیس داشت یا هر فرد دیگری هم مدیر بود، باز هم شرایط همینطور بود. فدراسیون از لحاظ مالی شرایط سختی دارد. وقتی فیفا پول ما را به دلیل تحریم‌ها نمی‌دهد یا تیمی مثل کانادا بازی را به دلیل مسائل سیاسی لغو می‌کند، ماجدی و مدیران فدراسیون چه کار می‌توانند بکنند؟ همه می‌دانیم شرایط چگونه است. فدراسیون کارش را انجام می‌دهد و نباید خودمان را تضعیف کنیم.

«انتخاب فرشاد ماجدی به عنوان دستیار شما در تیم جوانان، این شائبه را ایجاد کرد که میرشاد ماجدی در اتخاذ این تصمیم نقش داشته است». مرفاوی در پاسخ به این سؤال به تسنیم گفت: اصلاً چنین چیزی نیست. فرشاد یک مربی توانمند است که در صبا هم دستیار من بود. آن زمان که آقای ماجدی (میرشاد) رئیس فدراسیون نبود! میرشاد را با خودم به تیم جوانان آوردم و از این تصمیم راضی هستم. ضمن اینکه میرشاد ماجدی مخالف حضور برادرش در تیم جوانان بود ولی این تصمیم من بود. این مربی با ما در گذشته کار کرده و سابقه خوبی در تیم‌های پایه دارد، حالا چون برادرش رئیس فدراسیون است، باید منزوی شود و در خانه بنشیند؟ فرشاد نباید چوب مسئولیت برادرش را بخورد.

وی اضافه کرد: او را با رضایت خودم به تیم آوردم و به صورت آگاهانه انتخاب کردم. فرشاد ماجدی در رده‌های نوجوانان تا بزرگسالان کار کرده و در کنار افرادی همچون علی دوستی نیز حضور داشته است. این مربی سابقه زیادی دارد و چرا باید تجربه او را کنار بگذاریم؟ فرشاد در زمان حضور آقای محصص در کمیته آموزش به عنوان نخبه به کلاس‌های مربیگری AFC معرفی شد و مدرک A خود را از AFC گرفته است. چرا باید این مسائل را نادیده بگیریم؟ نقش میرشاد ماجدی در حضور فرشاد در تیم جوانان را رد می‌کنم. اصلاً آقای ماجدی راضی به این اتفاق نبود ولی اسم برادرش توسط من در کمیته فنی مطرح شد و من به این موضوع اصرار داشتم.

سرمربی پیشین استقلال درباره معرفی ساپینتو به عنوان سرمربی جدید این تیم، خاطرنشان کرد: ابتدا باید به باشگاه استقلال بابت انتخاب سرمربی‌اش تبریک بگویم. مسئله دیگری که می‌خواهم عنوان کنم، این است که هواداران و حتی پیشکسوتان فضا را برای مربی جدید سخت نکنند. اینکه رکورددار بودیم نباید در فصل جدید اهمیت داشته باشد. فصل گذشته با رکوردهای خوبی قهرمان شدیم ولی در این بین مهم چه چیزی بود؛ رکورد یا قهرمانی؟

مرفاوی ادامه داد: اگر قهرمان نمی‌شدیم، هوادار به کسب رکورد راضی می‌شد؟ پس اول مهم قهرمانی است و اینکه دوباره بتوانیم این عنوان را به دست بیاوریم. نباید به دنبال رکورد باشیم و فضا را برای مربی جدید سخت کنیم، این برای تیم خیلی ضرر دارد. بهتر است بازیکنان را تحت فشار قرار ندهیم. مربی باید با تفکرات خودش کار را جلو ببرد و مدیریت هم حمایت‌های سابق را داشته باشد. از سویی دیگر باید امکانات خوبی برای تیم فراهم و مشکلاتی مثل زمین و سایر حل شود.

وی درباره اینکه آیا ساپینتو انتخاب خوبی برای استقلال بود، گفت: اطلاعات زیادی از این مربی ندارم ولی حتماً مسئولانی که او را انتخاب کردند، آگاهی خوبی داشتند و شرایط‌ دو طرف همخوانی داشته است. مدیرعامل باشگاه حتماً از برخی پیشکسوتان در این باره مشورت گرفته و باید به این انتخاب خوشبین باشیم. امیدوارم اتفاقات خوبی برای استقلال رخ دهد و هواداران باز هم سربلند و خوشحال باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.