کمتر از دو ماه تا شروع مسابقات لیگ برتر فوتسال، سریال انصراف تیم‌ها از این رقابت‌ها و واگذاری امتیاز آنها ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فصل جدید لیگ برتر فوتسال در حالی از اواخر تیرماه آغاز خواهد شد که بعضی از تیم‌های لیگ برتری همچنان درگیر واگذاری امتیاز خود به باشگاه‌های دیگر هستند.

شرایط اقتصادی حاکم بر لیگ برتر فوتسال و مشکلات مالی بعضی از باشگاه‌ها در کنار دلسردی و دلزدگی مدیران آنها باعث شده است تا در فاصله کمتر از دو ماه تا شروع فصل جدید، تغییرات گسترده‌ای در لیگ ایجاد بشود.

عمر تیم راگا که دو فصل پیش جواز حضور در لیگ برتر فوتسال را به دست آورد، به دو سال نرسید و امتیاز این تیم چند روز پیش به فروش رسید. راگا که تنها نماینده لیگ برتری فوتسال در تهران بود، به قند کاترین در شهر آمل منتقل شد.

اوضاع تیم سپاهان اصفهان حتی از راگا هم عجیب‌تر است. سپاهان فصل قبل با خرید امتیاز تیم اهورا بهبهان خود را به جمع لیگ برتری‌های فوتسال اضافه کرد اما بعد از یک سال فعالیت، مدیران باشگاه تصمیم به انصراف از تیمداری در فوتسال گرفتند.

این در حالی است که سپاهان حتی نقل و انتقالات خود را شروع کرده بود و حتی با چند بازیکن به توافق رسیده بود.

مرگ زودرس تیمداری در لیگ برتر فوتسال به سایر باشگاه‌ها هم سرایت کرده و در حال حاضر بحث واگذاری امتیاز تیم زندی بتن کلاردشت هم مطرح شده است. زندی بتن هم تابستان سال گذشته از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرد و حالا بعد از یک سال کار در لیگ برتر به دنبال واگذاری امتیازش است.

پیگیری‌های خبرنگار مهر نشان می‌دهد مدیران باشگاه زندی بتن قصد دارند امتیاز این تیم را به «مبل کریمی البرز» بفروشند تا کلاردشت هم از داشتن تیم در لیگ برتر محروم بماند.

از تیم فرش آرا مشهد هم خبر می‌رسد که مدیران این باشگاه به دلیل هزینه‌های بالا قصد دارند قید تیمداری را بزنند. حتی انتشار پیام خداحافظی قدرت بهادری سرمربی فرش آرا نگرانی‌ها را از این موضوع بیشتر کرده است.

به نظر می‌رسد نبود پخش زنده تلویزیونی، نداشتن حق پخش، بی رغبتی اسپانسرها و شرکت‌ها برای سرمایه گذاری در فوتسال و مسائلی از این دست به تیمداری باشگاه‌ها در فوتسال لطمه بزرگی زده است و ادامه این روند می‌تواند چالش‌های بزرگ‌تری را برای فوتسال کشورمان به دنبال داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.