انتقال فوتبال روسیه به کنفدراسیون آسیا با وجود ادعای رسانه‌های اروپایی امکان‌پذیر نیست.

انتقال فوتبال روسیه به کنفدراسیون آسیا با وجود ادعای رسانه‌های اروپایی امکان‌پذیر نیست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، اتحادیه فوتبال روسیه با وجود تحریم‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) نمی‌تواند یوفا را به مقصد کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) ترک کند، چرا که برای چنین اقدامی مجوز فیفا ضروری است. اگر هم فوتبال روسیه تحت تحریم‌های گسترده‌ای قرار بگیرد و از فیفا و یوفا اخراج شود امکان هیچ انتقالی به آسیا وجود نخواهد داشت.

تغییر کنفدراسیون در صورتی امکان‌پذیر است که فیفا ادعایی علیه روسیه نداشته باشد و تیم‌های اروپایی هم به طور کامل از بازی با روسیه خودداری کنند. همان‌طور که لهستان، جمهوی چک و سوئد از رویارویی با روسیه در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ خودداری کردند. در این صورت فقط امکان تکرار راه رژیم اشغالگر قدس در دهه ۷۰ در جهت مخالف وجود دارد. آنها به دلایل سیاسی مجبور به ترک AFC شدند. ابتدا در اقیانوسیه بازی کردند و از سال ۱۹۹۴ به عضویت کامل یوفا درآمدند.

یک نمونه جدیدتر نیز در استرالیا وجود دارد که در سال ۲۰۰۶ اقیانوسیه را به مقصد آسیا ترک کرد. این اقدام استرالیا نه به خاطر مسائل سیاسی و به دلیل رقابت کم در کنفدراسیون جغرافیایی خود بود.

فیفا و یوفا روسیه را به دلیل حمله این کشور به اوکراین تا اطلاع ثانوی از شرکت در رقابت‌های خود محروم کردند. تیم ملی فوتبال روسیه نیز به همین دلیل از حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ محروم شد.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۲ )