هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) با برگزاری چهار دیدار به پایان خواهد رسید که طی آن دو تیم به دنبال رسیدن به صدر جدول هستند.

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) با برگزاری چهار دیدار به پایان خواهد رسید که طی آن دو تیم به دنبال رسیدن به صدر جدول هستند. به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، پرونده هفته چهارم لیگ برتر فوتبال امروز (شنبه) با برگزاری چهار دیدار بسته می‌شود، جایی که پرسپولیسی‌ها با توجه به توقف استقلال در شیراز و شکست سپاهان در دربی اصفهان، می‌توانند عقب افتادگی خود از مدعیان را تا حدودی جبران کنند و تیم‌های آلومینیوم و گل‌گهر هم این شانس را دارند تا با برتری مقابل رقبای خود به صدر جدول لیگ برتر برسند و جای استقلال را بگیرند.

در زیر نگاهی به چهار دیدار پایانی هفته چهارم می‌اندازیم.

* نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان

شاگردان الهامی پس از تساوی ارزشمند خارج از خانه مقابل گل‌گهر، با ۴ امتیاز در میانه جدول قرار دارند. تیمی که با ساکت الهامی نمایش قابل قبولی را در فصل بیست‌و‌یکم از خود به نمایش گذاشته و همین موضوع امید را در دل فوتبالدوستان مازندرانی زنده کرده است. تیمی که فصل گذشته خطر سقوط به لیگ دسته اول را احساس می‌کرد و با حضور الهامی در لیگ برتر ماندنی شد، در سه بازی اول فصل جاری به یک پیروزی، یک شکست و یک تساوی دست یافته و در این بازی به مصاف صنعت نفتی خواهد رفت که هر سه دیدار قبلی خود در این فصل را با شکست پشت سر گذاشته است.

علیرضا منصوریان که به دلیل ابتلا به کرونا و البته محرومیت از ابتدای فصل نتوانسته بود کنار تیمش باشد، در هفته جاری برای نخستین‌بار روی نیمکت زردپوشان آبادانی خواهد نشست تا شاید حضور این مربی در کنار زمین، دوای درد نفتی‌ها باشد. صنعت نفت که بدون امتیاز در قعر جدول به سر می‌برد، در سه هفته گذشته گلی به ثمر نرسانده‌ تا یکی از ضعیف‌ترین نتایج این تیم در تاریخ لیگ برتر تا هفته سوم رقم بخورد.

* مس رفسنجان - آلومینیوم اراک

ربیعی و تیمش که فصل گذشته فراتر از انتظار ظاهر شدند و روزهای خوبی را در فصل بیستم پشت سر گذاشتند، در دو بازی خود در فصل جاری نشانی از تیم منسجم فصل قبل نداشتند و فعلاً بدون امتیاز به کار خود ادامه می‌دهند. البته دیدار هفته دوم مس رفسنجان مقابل پدیده به دلیل عدم حضور حریف در زمین لغو شده و احتمالاً نتیجه این مسابقه به نفع مسی‌های رفسنجان اعلام خواهد شد.

شاگردان رسول خطیبی نیز پس از پیروزی بزرگ هفته قبل مقابل پرسپولیس، این فرصت را دارند تا در صورت شکست مس رفسنجان به صدر جدول برسند. اتفاقی که هر چند به صورت موقت خواهد بود، ولی می‌تواند افتخاری بزرگ برای آلومینیومی‌ها باشد و راه آنها را برای ادامه لیگ هموار کند.

* پرسپولیس - گل‌گهر سیرجان

شکست پرسپولیس در هفته سوم مقابل آلومینیوم، زنگ خطر را خیلی زود برای شاگردان گل‌محمدی به صدا درآورد. پرسپولیسی‌ها با توجه به توقف استقلال مقابل فجرسپاسی و شکست سپاهان برابر ذوب‌آهن، حالا این فرصت را دارند که امتیازات عقب افتاده خود از این دو تیم را تا حدودی پیش از تعطیلی دو هفته‌ای لیگ جبران کنند و به جمع مدعیان بازگردند.

یحیی گل‌محمدی که به شدت از عملکرد تیمش در هفته گذشته ناراحت بود، امیدوار است سرخپوشان همانند فصل گذشته از شکست در اراک درس بگیرند و بتوانند دوباره به روزهای خوب خود برگردند. سرمربی سرخپوشان در نشست خبری پیش از بازی ناهماهنگی بازیکنان به دلیل تغییرات زیاد را دلیل شکست تیمش عنوان کرد و به نظر می‌رسد در این شرایط، تعطیلی دو هفته‌ای لیگ می‌تواند به گل‌محمدی و تیمش کمک کند. پرسپولیس در این دیدار امید عالیشاه و سیامک نعمتی را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.

در سوی مقابل اما امیر قلعه‌نویی با خریدهای پُر تعداد خود در فصل جاری، مانند هفته‌های آغازین فصل گذشته شروع خوبی با گل‌گهر داشته و اکنون این تیم با هفت امتیاز از سه بازی، در رده سوم جدول قرار دارد. جدال قلعه‌نویی و پرسپولیس که همیشه حساسیت‌های خاص خودش را داشته، این‌بار به جدال مدعیان لیگ نیز تبدیل شده و باید دید امیر قلعه‌نویی پس از چندین فصل ناکامی مقابل پرسپولیس و گل‌محمدی، این‌بار می‌تواند دست پُر از ورزشگاه آزادی خارج شود و از سرخپوشان انتقام بگیرد یا خیر. این در شرایطی است که قلعه‌نویی به دلیل محرومیت سه ماهه باید از روی سکوها تماشاگر این دیدار حساس باشد.

* نفت مسجد سلیمان - فولاد خوزستان

دربی هم استانی‌ها و جدال دارا و ندارهای خوزستانی. فراز کمالوند هفته گذشته بار دیگر مسئولان مسجد سلیمانی را به دلیل مشکلات فراوان تهدید به استعفا کرد. موضوعی که در هفته‌های گذشته بارها اتفاق افتاده اما با وجود تمام این مشکلات، نفتی‌های مسجد سلیمان تاکنون با کسب ۴ امتیاز بهتر از فولاد نتیجه گرفته‌اند.

شاگردان عبدالله ویسی که دو هفته ابتدایی لیگ را با شکست پشت سر گذاشته بودند، هفته قبل سرانجام طلسم خود را شکستند و نخستین سه امتیاز خود را مقابل مس رفسنجان به دست آوردند. ویسی که به خوبی می‌داند انتظارات از او و تیمش بالاست، تأکید کرده تیمش به دنبال جبران دو شکست‌ ابتدای فصل است و باید دید با این شرایط چه نتیجه‌ای در انتظار این دیدار خواهد بود.

به گزارش تسنیم برنامه مسابقات باقی‌مانده هفته چهارم لیگ برتر به شرح زیر است:

شنبه - ۱۵ آبان ماهمس رفسنجان - آلومینیوم اراک، ساعت ۱۶ داور: محمدحسین ترابیان، کمک‌ها: علیرضا طاهرخانی و امین زاهدی، داور چهارم: شبیر بهروزی ناظر: فریدون اصفهانیان

نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۶ داور: حسن اکرمی، کمک‌ها: میلاد قاسمی و مجتبی غریب، داور چهارم: علی بای ناظر: رسول فروغی

پرسپولیس - گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۸ داور: بیژن حیدری، کمک‌ها: علی میرزابیگی و علیرضا ایلدرم، داور چهارم: ناصر جنگی ناظر: رضا سخندان

نفت مسجدسلیمان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۸ داور: علی صفایی، کمک‌ها: علی احمدی و محسن بابایی، داور چهارم: ایمان کهیش ناظر: محسن قهرمانی

نتایج چهار دیدار ابتدایی هفته چهارم به شرح زیر است:

* هوادار ۲ - پدیده مشهد صفر * تراکتور یک - پیکان ۲ * فجرسپاسی یک - استقلال یک * ذوب‌آهن یک - سپاهان صفر

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.