کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد داشتن حس ملی و اتحاد میان اعضای تیم ملی ایران، به صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی قطر کمک شایانی می‌کند.

کارشناس فوتبال کشورمان اعتقاد دارد داشتن حس ملی و اتحاد میان اعضای تیم ملی ایران، به صعود شاگردان اسکوچیچ به جام جهانی قطر کمک شایانی می‌کند. علیرضا مرزبان درباره وضعیت تیم ملی ایران برای صعود به مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، به خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: جذب ویلموتس ما را به خاطر نتایج بد دچار بحرانی بزرگ کرد و رفتن او هم باعث شد بحث‌های زیادی بر سر انتخاب سرمربی تیم ملی داشته باشیم. با ویلموتس مقابل هر دو رقیب خود در گروه C شکست خوردیم. بعد از آن دو شکست ناگهان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی شد و حالا امیدواریم با اتحاد ملی از این گروه صعود کنیم. باید این حس به بازیکنان منتقل شود که آنها نماینده مردم بزرگ ایران هستند.

باید نسبت به عراق و بحرین رفتاری انتقام‌جویانه داشته باشیم وی با اشاره به اهمیت بسیار بالای صعود به جام جهانی قطر بیان کرد: بازیکنان باید این دیدگاه را داشته باشند که حضور در جام جهانی باعث می‌شود چهره خوبی از مردم ایران نشان داده شود و تاریخ ما دوباره در جهان مطرح می‌شود. دیدارهای عادی پیش رو نداریم و نه تنها باید نسبت به عراق و بحرین رفتاری انتقام‌جویانه داشته باشیم. باید نشان دهیم می‌خواهیم در صحنه‌ای بین‌المللی چون جام جهانی حاضر باشیم و بازیکنان باید حس ملی بزرگی داشته باشند. مشکل فوق‌العاده بزرگ ما این است که بازی دوستانه و تمرینات خوبی نداشتیم. نظارت کافی بر تیم ملی نبود و در انتخاب بازیکنان و آماده‌سازی تیم مشکل داشتیم.

مربیان باید احساس ملی را به بازیکنان تزریق کنند مربی فوتبال ایران با بیان اینکه سازماندهی مناسبی برای شاگردان اسکوچیچ وجود نداشت، تصریح کرد: برای موفقیت در این تورنمنت به برنامه‌ریزی ویژه‌ای نیاز داریم. بازیکنان باید آمادگی فنی و بدنی خوبی داشته باشند و مربیان هم آن را ارتقا دهند، اما مسائل روانی از همه مهمتر است. در این سه بخش احساس من منفی است. با وجود همه مشکلات، بازیکنان و مربیان باید برای رساندن تیم ملی به جام جهانی با هم متحد باشند و اعضای کادر فنی باید احساس ملی را به بازیکنان تزریق کنند. آنها باید این حس را که چگونه باید در این تورنمنت بزرگ به میدان بروند و نماینده این مردم بزرگ باشند، به بازیکنان انتقال دهند.

تنها عامل مورد نیاز برای پیروزی در این نبرد، احساس ملی است مرزبان اضافه شدن کریم باقری به کادر فنی تیم ملی را اتفاقی مثبت دانست و اظهار داشت: او و هاشمیان در ایجاد احساس ملی می‌توانند فوق‌العاده عمل کنند و در تیم ملی به کسانی نیاز داریم که این حس را به وجود بیاورند. باقری و هاشمیان فوتبال اروپا، بازیکنان ایران و نیز بازی‌های رده ملی را به خوبی می‌شناسند و تجربه بازی در این سطوح را دارند. امید بزرگم این است که این دو عزیز، وظایف اساسی خودشان را که تزریق انگیزه و حس ملی به بازیکنان است، به خوبی انجام دهند. بازیکنان ما از لحاظ بدنی و فنی بسیار بهتر از بحرین و عراق هستند و تنها عامل مورد نیاز برای پیروزی در این نبرد، احساس ملی است.

به دعوت بازیکنان اعتراض دارم، اما باید از این مسائل عبور کنیم وی درباره لیست بازیکنان دعوت شده به تیم ملی و غیبت برخی بازیکنان سرشناس خاطرنشان کرد: بازیکنان باکیفیت زیادی در اردوی تیم هستند و می‌توانند سیستم‌های متعددی را بازی کنند. لژیونرهای ما فوق‌العاده بهتر شده‌اند و با انگیزه بزرگی وارد تیم ملی می‌شوند. بسیاری از بازیکنان حاضر در لیگ برتر هم کیفیت بالایی دارند و در مجموع بازیکنان فوق‌العاده قدرتمندی داریم. من به آمادگی بازیکنان و اینکه آیا آنها براساس شرایط فنی یا سایر معیارها انتخاب شده‌اند، اعتراض دارم، اما حالا نباید در این باره صحبت کنیم و از همه این مسائل عبور می‌کنیم.

ویلموتس و کسانی که او را به ایران آوردند، خیانت کردند؛ با این حال باید به جام جهانی برویم مربی سپاهان با انتقاد شدید از سرمربی پیشین تیم ملی ایران و مدیران قبلی فدراسیون فوتبال به تسنیم گفت: شکست‌های ما در دور رفت حاصل خیانت ویلموتس، دستیارانش و کسانی بود که با وجود هشدارها، این مربی را به ایران آوردند. با وجود تمامی این اتفاقات باید به جام جهانی صعود کنیم و به مردم امید بدهیم. هنوز این صحنه بین‌المللی وجود دارد و باید تیمی متحد در زمین ببینیم که بازیکنان برای یکدیگر حاضر به جنگیدن هستند. آنها باید بدانند بار سخت مردم و تیم ملی ایران را به دوش می‌کشند.

ایمان دارم ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کند مرزبان با بیان اینکه اتحاد درونی می‌تواند باعث موفقیت تیم ملی باشد و باید این موضوع را در صحنه بین‌المللی نشان بدهیم، تصریح کرد: ایمان دارم که ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کند و ما کیفیت بالایی داریم. فدراسیون فوتبال هم بیدار شده و به فکر تیم ملی است. مدیران به خوبی برنامه‌ها را سازماندهی می‌کنند و بازیکنان هم باید با وجود همه اتفاقات و مشکلات، تیم ملی را به جام جهانی برسانند. آنها باید تیم ملی را خانواده خودشان بدانند.

مشکلات سپاهان را ارزیابی کردیم و با تمام قدرت وارد لیگ برتر می‌شویم وی درخصوص شرایط تیم سپاهان در تعطیلات لیگ برتر خاطرنشان کرد: با پایان لیگ می‌دانستیم تعطیلی حداقل پنج هفته‌ای خواهیم داشت و به دنبال ایجاد برنامه جدیدی بودیم. در این مدت تلاش کردیم وضعیت بدنی و سرعت بازیکنان را ارتقا دهیم و مشکلات را ارزیابی کردیم. همچنین برای شرایط روانی و اینکه بازیکنان بتوانند فشار رقابت با پرسپولیس در صدر جدول را تحمل کند، برنامه‌ریزی کردیم و این هفته در تهران اردویی خواهیم داشت. تلاش می‌کنیم با ارتقای شرایط تاکتیکی، بدنی و روانی سپاهان، با تمام قدرت وارد لیگ برتر شویم و بازی فوق‌العاده مهمی با فولاد خواهیم داشت.

پرسپولیس و سپاهان ریشه مشترک دارند مربی سپاهان با اشاره به اتفاقات دیدار این تیم مقابل پرسپولیس بیان کرد: هواداران چنین حاشیه‌هایی را نمی‌پسندند و همانطور که حسین کلانی گفته بود، باید بدانیم و پرسپولیس و سپاهان از مکتب شاهین هستند. هر دو باشگاه ریشه‌ای مشترک دارند و رقابت برای قهرمانی یا کُری‌خوانی باید دور از حواشی باشد. جوانان در تلویزیون فوتبال را تماشا می‌کنند و فوتبال باید نمایانگر انسان‌دوستی باشد. می‌توانیم ۹۰ دقیقه مانند دو بوکسور در زمین برای پیروزی با یکدیگر بجنگیم، اما پس از آن باید زمین را به‌عنوان یک قهرمان ترک کنیم.

نباید مسائل اخلاقی را برای قهرمانی زیر پا بگذاریم مرزبان در ادامه اظهار داشت: برخی بازیکنان، اسطوره جوانان و نوجوانان هستند و تصاویر آنها در خانه هواداران است. از باشگاه‌ها درخواست می‌کنم احترام به حقوق انسانی یکدیگر را فراموش نکنند و بدانند انسانیت حرف اول را می‌زند. کشور ما تمدنی جهانی داشته، در پزشکی پیشرو بوده و فلسفه را تکمیل کرده است. این کشور در تاریخ شناخته شده است و ما نماینده مردمی بزرگ هستیم. مبارزه تیم‌ها برای رسیدن به رده‌های بالاتر طبیعی است، اما احترام به هم فوق‌العاده مهم است و نباید مسائل اخلاقی را برای قهرمانی زیر پا بگذاریم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.