نیمه اول دیدار الدحیل و استقلال، پنج گل در بر داشت و با برتری نماینده قطر خاتمه یافت.

نیمه اول دیدار الدحیل و استقلال، پنج گل در بر داشت و با برتری نماینده قطر خاتمه یافت. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در ادامه دیدارهای هفته سوم از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، استقلال ایران و الدحیل قطر از ساعت ۲۲:۱۵ امشب (چهارشنبه) در در ورزشگاه ملک عبدالله شهر جده، به مصاف هم رفتند که نیمه اول این مسابقه به برتری ۳ بر ۲ شاگردان صبری لموشی انجامید.

ترکیب الدحیل: صلاح زکریا، محمد موسی، مهدی بن‌عطیه، بسام الراوی، ادمیلسون جونیور، کریم بوضیاف، عبدالله الاحرق، سلطان البریک، المعز علی، علی کریمی و مایکل اولونگا.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، سید احمد موسوی، محمد نادری، مسعود ریگی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری، شیخ دیاباته و مهدی قایدی.

داور: عارف میر

اتفاقات مهم این مسابقه در ۴۵ دقیقه نخست به شرح زیر است:

دقیقه ۴: در اولین حمله جدی استقلال، سانتر احمد موسوی روی سر ارسلان مطهری فرود آمد و ضربه سر این بازیکن به تور دروازه الدحیل بوسه زد.

دقیقه ۱۰: پاس در عمق عبدالله الاحرق به ادمیلسون رسید که ضربه او توسط رشید مظاهری مهار شد. این پایان کار نبود و مایکل اولونگا توپ برگشتی را وارد دروازه استقلال کرد.

دقیقه ۶: پاس در عمق خوب موسوی به شیخ دیاباته رسید و او را با دروازه‌بان تک به تک کرد، اما سوت داور به معنای حضور دیاباته در منطقه آفساید بود.

دقیقه ۱۹: مهدی قایدی با پاسی هوشمندانه، توپ را به فرشید اسماعیلی رساند و او در شرایط تک به تک با صلاح زکریا بود. کاپیتان استقلال در این صحنه تصمیم به زدن ضربه «چیپ» گرفت که شوت آرامش در دستان دروازه‌بان الدحیل قرار گرفت.

دقیقه ۲۲: پس از سانتر ادمیلسون برای اولونگا، او بالاتر از سر محمدحسین مرادمند به توپ ضربه زد که رشید مظاهری این توپ را به سادگی مهار کند.

دقیقه ۲۴: شوت از راه دور مسعود ریگی توسط دروازه‌بان الدحیل دور شد. در ادامه سانتر فرشید اسماعیلی به دیاباته رسید و دروازه‌بان الدحیل، ضربه شیخ را با نوک انگشتان خود دور کرد. هر چند داور مسابقه، رأی به خطای دیاباته روی بن‌عطیه داده بود.

دقیقه ۲۵: پاس در عمق البریک به معز علی رسید که تکل بلند مرادمند روی پای کاپیتان الدحیل، توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه ۲۷: پس از اینکه ریگی در قلب دفاع استقلال صاحب توپ شد، تلاش کرد آن را به سیاوش یزدانی برساند. پاس بسیار بد و مهلک ریگی به اولونگا رسید تا او که به مظاهری تک به تک بود، توپ را در دروازه استقلال جای دهد.

دقیقه ۳۰: سانتر محمد نادری در اختیار زکریا قرار گرفت که نتوانست توپ را در دست نگه دارد و توپ روی زمین فرود آمد. دروازه‌بان الدحیل سپس اشتباه خود را جبران کرد و توپ را در اختیار گرفت.

دقیقه ۳۴: مطهری هنگام ورود به محوطه جریمه، پاس در عمق اسماعیلی را دریافت کرد و پاس رو به جلوی خود را به دیاباته رساند. ضربه تمام‌کننده مهاجم اهل مالی استقلال از بین پاهای دروازه‌بان الدحیل عبور کرد و بازی مساوی شد.

دقیقه ۳۷: حرکت تکنیکی قایدی در گوشه محوطه جریمه، موقعیت بسیار خوبی برای استقلال ایجاد کرد و مهاجم جوان آبی‌ها، توپ را به دیاباته رساند. ضربه مهاجم ۳ گله استقلال در لیگ قهرمانان آسیا مقابل دروازه خالی راهی به دروازه پیدا نکرد.

دقیقه ۳۸: سانتر زیبای قایدی از نقطه کرنر روی پای مطهری فرود آمد که ضربه او توسط صلاح زکریا مهار شد.

دقیقه ۴۳: در غافلگیری مدافعان استقلال، سلطان البریک از سمت چپ دفاع آبی‌ها صاحب توپ شد که سانتر او با عبور از همه بازیکنان، زیر پای معز علی قرار گرفت. او بلافاصله سانتری زمینی برای عبدالله الاحرق ارسال کرد که ضربه این بازیکن وارد دروازه استقلال شد.

دقیقه ۱+۴۵: شوت علی کریمی از پشت محوطه جریمه با فاصله‌ای نزدیک، از کنار دروازه مظاهری به بیرون رفت.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.