برگزاری بازی‌های ماه مارس مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی به تعویق افتاد.

برگزاری بازی‌های ماه مارس مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه آمریکای جنوبی به تعویق افتاد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کنمبول) اعلام کرد بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار بود در ماه جاری میلادی (مارس) در این منطقه برگزار شود، به دلیل مخالفت باشگاه‌های اروپایی با در اختیار قرار دادن بازیکنان خود به تیم‌های ملی‌شان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، به تعویق افتاده است.

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) ماه گذشته اصلاحات موقت مربوط به آزادسازی بازیکنان برای مسابقات بین‌المللی را به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا تمدید کرد. طبق این اصلاحیه فیفا، در صورت وجود یک دوره اجباری قرنطینه یا قرنطینه شخصی حداقل پنج روزه در بازگشت، تیم‌های باشگاهی می‌توانند از آزادسازی بازیکنان خود برای مسابقات بین‌المللی خودداری کنند.

این مسئله مهمی برای کشورهای آمریکای جنوبی بود چون در صورت شرکت در مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲، چندین کشور بازیکنان را ملزم به قرنطینه می‌کردند.

در حال حاضر چهار هفته از مسابقات مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی برگزار شده و پیش از این قرار بود هفته‌های پنجم و ششم از این رقابت‌ها در تاریخ‌های ۲۵ و ۳۰ مارس (۵ و ۱۰ فروردین ۱۴۰۰) برگزار شود که با تصمیم کنمبول بازی‌های این ماه لغو شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.