عضو مجمع فدراسیون فوتبال گفت: برای انتخاب نامزد اصلح برای ریاست فدراسیون باید به برنامه‌های او توجه شود و شخصی انتخاب شود که بتواند در این فدراسیون تعادل برقرار کند.

صمد نوتاش در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که مهمترین عواملی که باعث می‌شود که اعضای مجمع فدراسیون فوتبال به کاندیداهای انتخابات فدراسیون فوتبال رای بدهند چیست؟ اظهار داشت: ریاست فدراسیون فوتبال یکی از پست‌های کلیدی در فوتبال کشور است و تصمیمات ریاست فدراسیون فوتبال می‌تواند به تعالی فوتبال کشور کمک کند.

‎وی افزود: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در تلاش هستند که به یکی از کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال رای بدهند که بتواند به تعالی فوتبال کشور کمک کند بنابراین اعضای مجمع به برنامه‌های نامزدهای ریاست فدراسیون فوتبال نگاه ویژه ای دارند و برنامه‌های آنها را رصد می‌کنند.

‎وی افزود: اعضای مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص برنامه‌های نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، بررسی‌های میدانی و بررسی‌های لازم را انجام خواهند داد تا به نتیجه برسند که چه درصدی از برنامه‌های نامزدها قابلیت اجرایی دارند.

نوتاش تاکید کرد: یکی از شاخصه‌های انتخاب یکی از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال این است که او چقدر توانایی اجرای برنامه‌های ارائه شده خود دارد. ‎یکی دیگر از شاخصه‌های نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که به نظر خود من از اهمیت بالایی برخوردار است این است که سوابق مدیریتی گذشته نامزدها چگونه بوده است و در حوزه فوتبال و سایر مدیریت‌هایی که داشته‌اند چه دستاوردهایی داشته‌اند.

نوتاش افزود: علاوه بر این، مقبولیت فوتبالی است که نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال باید بین جامعه فوتبال و آحاد مردم داشته باشد و آیا او می‌تواند از این مقبولیت برای تعادل سازی برنامه‌ها و اهداف فدراسیون فوتبال با دولت، مجلس و سایر دستگاه‌های بالا دستی استفاده کند.

‎وی تاکید کرد: اگر یک نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بتواند بین مجلس، دولت و حاکمیت یک تعادل مثبت ایجاد کند و از این تعادل برای تقویت و برجسته سازی فدراسیون فوتبال استفاده کند از شاخصه‌هایی است که می‌توان به آنها برای رای به یک نامزد مورد توجه قرار بگیرد.

‎ ‎رییس هیات فوتبال استان اردبیل در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر، کدام یک از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال برنامه‌های خود را به مجمع این فدراسیون، تحویل داده‌اند؟ گفت: در حال حاضر، ۳ نامزد انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال از بین ۴ کاندیدا برنامه‌های خود را به مجمع فدراسیون فوتبال تحویل داده‌اند.

نوتاش اظهار داشت: مصطفی آجرلو، شهاب الدین عزیزی خادم و کیومرث هاشمی ۳ نامزدی هستند که تاکنون، برنامه‌های خود را به مجمع فدراسیون فوتبال تحویل داده‌اند. علی کریمی که یکی از چهره‌های مطرح فوتبالی کشور است هنوز برنامه‌های خود را به مجمع فدراسیون فوتبال تحویل نداده است.

‎ ‎رییس هیات فوتبال استان اردبیل اضافه کرد: کیومرث هاشمی کارمند دولت است و اینکه گفته می‌شود وی مورد حمایت دولت برای تصدی ریاست فدراسیون فوتبال است حرف‌هایی است که به گوش می‌رسد.

نوتاش اظهار داشت: باید در نظر داشت که هر نامزدی طرفداران خاص خود را دارد و این طبیعی است که طرفداران آنها برای پیروزی نامزد مورد نظر حمایت‌هایی را داشته باشند.

‎وی در پایان، گفت: اینکه دولت در سنوات گذشته از نامزدهای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال حمایت داشته را تایید و تکذیب نمی‌کنم اما شخصی که بعنوان رییس فدراسیون فوتبال انتخاب می‌شود باید بتواند تعامل مناسبی با ای اف سی و فیفا بوجود بیاورد تا در عرصه داخلی و بین المللی بتواند برنامه‌های مناسبی را اجرا کند. رییس آینده باید استقلال و قدرت فدراسیون را حفظ کند.

نظر کاربران را اینجا ببینید. ( تعداد نظرات: ۱ )