نامزد ریاست باشگاه بارسلونا واکنشی خونسردانه به افشای جزئیات قرارداد مسی نشان داد و از او بابت نارضایتی از افشای اطلاعات محرمانه‌اش دفاع کرد.

نامزد ریاست باشگاه بارسلونا واکنشی خونسردانه به افشای جزئیات قرارداد مسی نشان داد و از او بابت نارضایتی از افشای اطلاعات محرمانه‌اش دفاع کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، انتشار جزئیات قرارداد نجومی لیونل مسی با بارسلونا که در آن فاش شد این ستاره آرژانتینی بابت ۴ فصل حضورش در این تیم (از ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱) بالغ بر ۵۵۵ میلیون یورو درآمد خواهد داشت، ثابت کرد که چرا تیم آبی‌و‌اناری‌پوش بعد از شیوع کرونا، با کمبود بودجه و بحران مالی روبه‌رو شده است. با این حال به نظر می‌رسد که رؤسای آینده باشگاه چندان از این موضوع متعجب نیستند.

پس از ویکتور فونت، نامزد انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا رقیب اصلی او خوان لاپورتا نیز از مسی حمایت کرد و او را لایق دریافت چنین حقوقی دانست.

لاپورتا که رسانه‌های اسپانیایی او را دارای بیشترین شانس برای تصدی دوباره ریاست باشگاه بارسلونا می‌دانند، به برنامه «ال‌مون» در شبکه رادیوکاتالونیا، گفت: روز گذشته برای مسی پیامی فرستادم و به او قوت قلب دادم. به او گفتم که به خبرهایی که می‌بینید و می‌شنود توجهی نکند.

لاپورتا بدون اشاره به اینکه آیا مسی به او جواب داده یا نه، بار دیگر نسبت به ماندن این بازیکن آرژانتینی در نوکمپ ابراز خوشبینی کرد. مسی تا پایان فصل جاری با بارسلونا قرارداد دارد و با توجه به مسائلی که میان او و باشگاه در تابستان سال جاری رخ داد (مخالفت با جدایی مسی با وجود توافق‌های صورت گرفته) پیش‌بینی می‌شود که او در پایان فصل به عنوان بازیکن آزاد از آبی‌و‌اناری‌ها جدا شود.

رئیس پیشین بارسایی‌ها اما امیدوار است که با بازگشت به این پست، مسی را در نوکمپ نگه دارد. او گفت: نشانه‌هایی می‌بینم که می‌گوید مسی از وضعیتش در بارسلونا راضی است و می‌خواهد اینجا بماند. چیزی که مسی نیاز دارد، اعتماد به پروژه ورزشی ماست. او می‌خواهد کسی که ریاست باشگاه را برعهده می‌گیرد یک پروژه قابل قبول برای رقابت از نظر ورزشی به او ارائه کند. او بارسلونا را دوست دارد. با این موضوع که مسی بیش از رئیس باشگاه در انجام امور دخل و تصرف دارد را قبول ندارم. چیزی که مسی می‌‌خواهد این است که به خواسته‌اش برای داشتن یک پروژه ورزشی خوب عمل شود.

لاپورتا سپس به افشای رقم قرارداد مسی اشاره داشت و گفت که به نظرش شماره ۱۰ آبی‌و‌اناری‌ها بیش از چیزی که حقش است حقوق نمی‌گیرد و چه بسا در سایر تیم‌ها می‌توانست حقوقی بالاتر از این داشته باشد. او تأکید کرد: مسی در تیمی دیگر می‌توانست درآمدی به مراتب بیشتر داشته باشد. تیم انتخاباتی ما یک تحقیق انجام داده که نشان می‌دهد مسی سه برابر حقوقی که از بارسلونا می‌گیرد برای این باشگاه درآمدزایی می‌کند. این مسی نیست که باشگاه را ویران کرده بلکه یک هیئت مدیره بی‌کفایت که نظم مالی باشگاه را از سال ۲۰۱۵ به هم ریختند مسبب این وضعیت بوده‌اند و بعد از فروش نیمار در سال ۲۰۱۷ که اوضاع بدتر شد. نارضایتی مسی بابت مسائل اقتصادی نیست، بلکه مسئله روحی و روانی است. نباید فراموش کنیم که مسی به ما چه چیزهایی داده است. از هر ۱۰ پیراهن بارسلونا که خریداری می‌شود، ۸ عدد آن با شماره و نام مسی است. بدون مسی هرگز چنین درآمدهایی نداشتیم و با او توانستیم با دیگر تیم‌های بزرگ اروپا برای بردن جام‌های مختلف رقابت کنیم.

نامزد انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا در پاسخ به این سؤال که اگر مسی تحت هیچ شرایطی به ماندن در این تیم راضی نشود، چه کاری انجام خواهد داد، اظهار داشت: اگر او بگوید که می‌خواهد برود، خواهم گفت که دوباره فکر کند. بسته به جایی که بخواهد برود، به مسی خواهم گفت که پول برای او جام بردن را ضمانت نمی‌کند. اگر مسی بماند، ما در کنار هم می‌توانیم تیم را با پشتوانه‌ای قوی‌تر احیا کنیم.

لاپورتا درباره ماجرا افشای جزئیات قرارداد مسی هم گفت: اینکه من بگویم به چه کسی مظنون هستم نامربوط است. چیزی که مشخص است این است که کسی این اسناد را لو داده است. اگر من رئیس باشگاه شوم، سعی می‌کنم عوامل افشای قرارداد مسی را پیدا کنم. بعد از از آن با (خاویر) تباس (رئیس لالیگا) تماس می‌گیرم تا از او بپرسم که آیا چیزی در این باره می‌داند. در باشگاه حداقل ۵ نفر از جزئیات این قرارداد مطلع بوده‌اند؛ رئیس، مدیراجرایی، مدیر ورزشی، مشاور حقوقی و مدیر منابع انسانی.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.