مشاور فنی کادرفنی تیم تراکتور گفت: مسعود شجاعی ظرفیت و پتانسیل بالایی برای مربیگری دارد و می‌تواند در آینده به تراکتور و فوتبال ایران کمک کند.

مشاور فنی کادرفنی تیم تراکتور گفت: مسعود شجاعی ظرفیت و پتانسیل بالایی برای مربیگری دارد و می‌تواند در آینده به تراکتور و فوتبال ایران کمک کند. عباس چمنیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره پیروزی تیم تراکتور مقابل پیکان و روند موفقیت این تیم در دو بازی اخیر اظهار داشت: خوشبختانه روند پیشرفت تیم ما از بازی با فولاد شروع شد و در آن بازی هم به لحاظ ساختار دفاعی وضعیت خوبی داشتیم. در دو بازی قبل همفکری با مسعود شجاعی انجام شد و خوشبختانه شناخت خوبی از تیم وجود داشت. تمرینات کاربردی و خوبی در دو هفته گذشته انجام شد و خیلی جالب بود شجاعی خیلی با حوصله و با دقت جلسات فنی را برگزار کرد و شناخت خوبی از حریفان‌مان پیدا کردیم.

وی افزود: تیم‌مان روند خیلی خوبی را در دو هفته گذشته طی کرده و طبیعتاً اعتماد به نفسی که تیم با پیروزی مقابل ماشین‌سازی به دست آورد، به بازی با پیکان هم کمک کرد. فرصت‌های زیادی در این بازی خلق شد و پس از بازی با فولاد که ضربه به دروازه حریف نداشتیم، در دو بازی قبل روند خلق موقعیت در تیم‌مان افزایش پیدا کرد و انتظار هواداران تراکتور که یک بازی هجومی است، در بازی با پیکان برآورده شد. این نشان دهنده پتانسیل‌های تیم ما است.

چمنیان عنوان کرد: نباید فراموش کنیم تنها تیمی که بازیکنان بین‌المللی در لیگ برتر داشته و سه کاپیتان تیم ملی در آن حضور دارند،‌ تراکتور است. انتظار از این تیم این است که با کیفیت باشد و خدا را شکر در دو بازی قبل هم این اتفاق افتاد. در این دو بازی یک موضوع نویدبخش که در تیم ما دیده می‌شد، مربیگری شجاعی و ظرفیت و پتانسیل بالای مربیگری او است که می‌تواند برای آینده تراکتور و فوتبال کشور مفید باشد. او فوق‌العاده با تمرکز مربیگری می‌کند و در حوزه فنی با تعامل و مشورت کار را پیش می‌برد.

مشاور فنی کادرفنی تیم فوتبال تراکتور در پاسخ به این پرسش که به نظرش چرا علیرضا منصوریان در تراکتور موفق نشد، گفت: می‌توان به این موضوع اینطور هم نگاه کرد که منصوریان برای پیاده کردن افکارش نیاز به زمان داشت. منصوریان در این مدت خیلی تلاش کرد و زحمت کشید تا دیدگاه خودش را در تیم پیاده کند، اما روند مطلوبی که مدنظر او و هواداران بود، فراهم نشد. در فوتبال تغییرات طبیعی است ولی به نظر می‌رسد اگر زمان بیشتری در اختیار منصوریان بود، می‌شد به آینده امیدوار بود.

چمنیان تصریح کرد:‌ امیدوارم روند پیشرفتی که در دو بازی قبل در تراکتور نشان داده شد، تداوم داشته باشد. امیدوارم این روند دچار نوسان نشود. ثبات می‌تواند خیلی به این موضوع کمک کند و هیچ چیز به اندازه ثبات در مسائل فنی نمی‌تواند به بازیکنان کمک کند که روند مثبتی در یک فصل داشته باشد.

«آیا مسعود شجاعی همچنان به‌عنوان سرمربی هدایت تراکتور را بر عهده خواهد داشت یا برنامه دیگری برای خود دارد؟» وی در واکنش به طرح این سوال عنوان کرد: این چالش جدی برای شجاعی است. صحبت زیادی با او کردیم. چالش بسیار جدی پیش‌روی شجاعی است و او باید بین مربیگری تمام وقت و بازیگری یکی را انتخاب کند؛ اگر چه گزینه مربی - بازیکن را هم داریم که شجاعی می‌تواند همزمان هر دو را انجام دهد. او در دو بازی قبل نشان داد که در مربیگری تمرکز و پتانسیل خیلی خوبی دارد. تا جایی که من با شجاعی صحبت کردم، او هنوز تصمیمی نگرفته است. برنامه‌ریزی او برای دو بازی اخیر بود و برای ادامه کار باید تصمیم بلند مدت بگیرد. اگر شجاعی قرار باشد کار را تا پایان فصل ادامه دهد باید در یک فرصت مناسب برنامه‌ریزی و پلن تیم را مشخص کنیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.