با تصویب اساسنامه و تعیین کمیته‌های انتخاباتی، فدراسیون فوتبال در شرف برگزاری انتخابات و خروج از بلاتکلیفی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، با تصویب اساسنامه فدراسیون فوتبال از سوی اعضای مجمع، این فدراسیون در تدارک برگزاری انتخابات قرار گرفت. طبق اساسنامه جدید، در این دوره، انتخاب‌ کمیته‌های انتخابی از دایره مسوولیت‌های هیات‌ رییسه خارج و به مجمع واگذار شد تا شاهد ترکیب متفاوتی از اعضا در این دوره انتخاب شوند.

اعضای مجمع فدراسیون عمدتا به چهره‌های حقوقی و برخی اعضای خانواده فوتبال رای داده‌اند که از سوی هیات رییسه پیشنهاد شده بودند. برخی از این افراد برای اهالی فوتبال شناخته شده هستند اما درباره برخی از چهره‌ها که در کمیته استیناف حضور دارند، اطلاعات کاملی وجود ندارد.

* وظیفه کمیته‌های انتخاباتی چیست؟

کمیته‌های انتخاباتی، مسوول سازماندهی و نظارت بر فرآیند انتخابات، مطابق با مقررات انتخاباتی فدراسیون و متشکل از کمیته بدوی و استیناف انتخابات هستند.

وظیفه این کمیته از زمان نام نویسی برای انتخابات شروع می‌شود و در این فرآیند بر روند دریافت مدارک لازم از نامزدها طبق آیین‌نامه نظارت خواهند داشت و در ادامه با بررسی شرایط نامزدها، اسامی نهایی برای شرکت در انتخابات رییس و هیات رییسه فدراسیون فوتبال را اعلام خواهند کرد.

در صورتی که فردی تاییدیه لازم برای شرکت در انتخابات را از طریق کمیته بدوی دریافت نکند، می‌تواند درخواست خود را به کمیته استیناف ارائه کند و آن‌ها در بررسی مجدد این قبیل درخواست‌ها را بررسی کنند.

آخرین مسوولیت این کمیته مربوط به روز انتخابات است که بر روند حضور نامزدها و شرکت اعضای مجمع در انتخابات نظارت خواهند کرد و در نهایت صحت انتخابات را تایید یا رد خواهند کرد.

*اعضای کمیته‌های انتخاباتی چه کسانی هستند؟

در این گزارش قصد داریم نگاهی به اسامی کارنامه افراد حاضر در کمیته‌های بدوی و استیناف انتخابات داشته باشیم که در دو مرحله وظیفه نظارت بر روند انتخابات در اواخر بهمن یا اوایل اسفند را دارا هستند.

کمیته بدوی انتخابات

رییس: علی فلاحتی شهاب‌الدینی (وکیل)

معاون رییس: مهدی گردانی (مسئول بازرسی و ارزیابی فدراسیون فوتبال)

عضو: غلامرضا شاه‌کرمی (مدیرکل ورزش وزارت نفت و عضو کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال)

عضو علی‌البدل: حبیب‌الله حبیبی (وکیل) و تقی سیاری امینی (مربی فوتبال و در گذشته مربی تیم‌های ملی پایه)

کمیته استیناف انتخابات

رییس: روزبه وثوق احمدی (وکیل و رییس پیشین کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال و عضو کمیته اخلاق و حقوقی فدراسیون جهانی کشتی)

معاون: مهدی پیروزرام (مدیرعامل سابق سایپا شمال و کنوی دلاوران قائمشهر)

عضو: احمد مومن (اطلاعاتی موجود نیست)

عضو علی البدل: حسین تقی‌پور (اطلاعاتی موجود نیست) و فریدون صادقی (اطلاعاتی موجود نیست)

به گزارش ایسنا، فدراسیون فوتبال حدود ۷۰ روز بعد از تصویب اساسنامه جدید، فرصت دارد انتخابات را برگزار کند که طبق اعلام دبیرکل این فدراسیون، احتمالا این اتفاق در اواخر بهمن یا اوایل اسفند سال جاری رخ می دهد و به حدود ۵ سال حضور مدیران فعلی پایان خواهد بخشید.

مهم‌ترین چالش در حال حاضر اعمال برخی قوانین داخلی در انتخابات این فدراسیون است؛ قوانینی مانند منع حضور بازنشسته‌ها که چهره‌های بازنشسته آن را قبول ندارند اما دولتی‌ها خواهان اجرای قانون هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.