پیشکسوت آبی پوشان گفت: شکست برای استقلال در هفته دوم گران تمام شد و حالا باید با پیروزی برابر ماشین سازی این تیم از بحران به آرامش برسد.

عباس سرخاب در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: من نه انتظار داشتم استقلال هفته دوم مقابل فولاد شکست بخورد و نه انتظار داشتم بعد از این شکست برای آنها این میزان حاشیه درست شود. تیم‌های بزرگ و مدعی نباید با یک شکست هرچقدر هم که زودهنگام باشد، به حاشیه بروند. شکست جزیی از فوتبال است و این موضوع اثبات شده است. نباید اجازه داد تعداد این شکست‌ها زیاد شود.

مهاجم پیشین آبی پوشان بیان داشت: بعد از آن شکست خارج از خانه، بهترین فرصت برای استقلال ایجاد شده تا با یک پیروزی خانگی برابر ماشین سازی بار دیگر آرامش به اردوی آنها بازگشته و فکری بتواند تیمش را در مسیری که به نظر می‌رسد از آن منحرف شده باز گرداند.

وی اضافه کرد: البته که در لیگ نباید هیچ تیمی را دست کم گرفت. حتی همین تیم ماشین سازی در صورتی که دست کم گرفته می‌شود می‌تواند در همین تهران برای استقلال دردسر ایجاد کند. در فوتبال هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و هیچ تیمی تا قبل از سوت پایان نباید خودش را برنده بداند. این اشتباهی محض در فوتبال است.

پیشکسوت آبی پوشان تصریح کرد: فکری هنوز آنطور که باید و شاید از بازیکنان جدید تیمش استفاده نکرده و تنها مرادمند به دلیل مصدومیت یزدانی به ترکیب ثابت رسید. شاید سرمربی آبی پوشان تفکراتی دارد که بر اساس آن می‌خواهد رفته رفته نیروهای جدید را به تیمش تزریق کند. امیدوارم هرچه زودتر بازیکنانی که تازه به خدمت گرفته شده‌اند به مجموعه تیم اضافه شده و از آنها هم استفاده شود.

سرخاب خاطرنشان ساخت: من به مشکلات سیستماتیک و ساختاری باشگاه که قطعاً آنها هم در نتایج تیم فوتبال خودش را نشان می‌دهد کاری ندارم و تنها از نظر فنی صحبت می‌کنم. به لحاظ فنی استقلال توان پیروزی بر ماشین سازی را دارد و باید بهترین استفاده را از این فرصت برد.

وی افزود: در دو بازی اول موتور آبی پوشان در مرکز زمین چندان روان نبود و به نظرم بهتر است تغییراتی در خط میانی استقلال ایجاد شود. مهاجمان خوب تغذیه نشدند و این را آمار موقعیت‌های خطرناک هم به خوبی نشان می‌دهد. هنوز یادمان نرفته همین تیم با همین نفرات در زمان استراماچونی ده‌ها موقعیت خطرناک خلق می‌کرد و سه چهارتا و حتی بعضاً پنج موقعیت آن تبدیل به گل می‌شد.

مهاجم آبی پوشان در اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه هفتاد که سال‌ها در کنار صمد مرفاوی زوجی موفق در خط حمله آبی پوشان ساخته بود در ادامه بیان داشت: فکری باید تیمش را به مرحله‌ای برساند که تیم‌های مقابلش فرصت نفس کشیدن پیدا نکنند. این را تاکید می‌کنم چون می‌بینیم استقلال به اندازه کافی بازیکن برای رسیدن به این مرحله دارد.

ملی پوش پیشین کشورمان در خصوص مدعیان قهرمانی این فصل بیان داشت: از الان خیلی زود است برای قهرمانی مدعی تعریف کنیم. لیگ برتر همیشه یک تعداد قدرت سنتی دارد که معمولاً مدعیان قهرمانی هم از میان همین تیم‌ها در می‌آیند. اما هفته دوم خیلی زود است برای حرف زدن از قهرمانی و مطرح کردن تیمی به عنوان مدعی قهرمانی.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.