بیش از ۱۰۰ تن از مقامات پیشین حزب جمهوریخواه آمریکا روز دوشنبه خواستار محکومیت اقدام رئیس جمهور این کشور در عدم پذیرش شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بیش از ۱۰۰ تن از مقامات پیشین و جمهوریخواه آمریکا در حوزه امنیت ملی روز دوشنبه خودداری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور از پذیرش شکست خود در انتخابات سوم نوامبر را «حمله ای ضد دموکراتیک به صحت انتخابات ریاست جمهوری» خوانده و از رهبران این حزب خواستند تا این اقدام ترامپ را تقبیح کنند.

این گروه صدنفره در بیانیه ای مکتوب اعلام کردند: «تلاشهای ادامه دار رئیس جمهور ترامپ برای ایجاد شک و شبهه در مورد صحت انتخابات و مداخله در فرآیندهای انتخاباتی ایالت‌ها دموکراسی ما را تضعیف کرده و با خطر لطمه‌ای طولانی مدت به نهادهای ما همراه است».

این گروه- موسوم به مقامات پیشین و جمهوریخواه امنیت ملی برای بایدن- متشکل از برخی از بلندپایه‌ترین مقامات امنیت ملی آمریکا در دولتهای جمهوریخواه «رونالد ریگان»، «جورج دبلیو. اچ بوش»، «جورج دبلیو. بوش» و ترامپ است.

امضا کنندگان این بیانیه شامل افرادی همچون «تیم ریدج» وزیر پیشین امنیت داخلی آمریکا، «مایکل هایدن» ژنرال بازنشسته که در سمت رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و آژانس امنیت ملی آمریکا فعالیت کرده است، «ویلیام وبستر» تنها فردی که ریاست هر دو سازمان سیا و دایره تجسس فدرال (اف بی آی) را برعهده داشته و همچنین «جان نگروپونته» نخستین مدیر اطلاعات ملی آمریکا می‌شود.

در بخشی دیگر از این بیانیه که نخستین بار به رؤیت روزنامه واشنگتن پست رسید، آمده است: «در شرایطی که ایالات متحده با یک بیماری همه گیر در سطح جهانی و تهدیدهای جدی از سوی رقبای جهانی، گروههای تروریستی و سایر نیروها روبرو است، خودداری رئیس جمهور ترامپ از دادن اجازه به فرآیند انتقال [قدرت و اختیارات] ریاست جمهوری امنیت ملی ما را با مخاطرات چشمگیری مواجه می کند».

این گروه صدنفره همچنین قصور بسیاری از جمهوریخواهان را در محکوم کردن عدم تمایل ترامپ به قبول پیروزی «جو بایدن» در انتخابات سوم نوامبر تقبیح کرده و به طور مشخص سران جمهوریخواه در کنگره آمریکا را به باد انتقاد گرفتند.

در ادامه، این گروه از مقامات جمهوریخواه از رهبران حزب متبوع خود به ویژه در کنگره این کشور خواستند تا بطور علنی از رئیس جمهور کنونی ایالات متحده بخواهند تا حمله ضد دموکراتیک خود علیه صحت انتخابات ریاست جمهوری را متوقف کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.