قم- رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که در جنگ نرم هم موفق خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عباس زاده در نشست هم اندیشی مبلغان نخبه در عرصه ایمان و باورهای دینی با موضوع «روش های جنگ نرم در براندازی کشورهای هدف» که به همت اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن جلسات شهید سلیمانی برگزار شد، به اهمیت موضوع جنگ نرم و ویژگی‌های آن پرداخت.

رئیس اداره امور تبلیغ نخبگانی معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در حال حاضر به خاطر ادامه شیوع ویروس کرونا و در راستای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، این جلسه با تعداد محدودی از نخبگان تبلیغی برگزار می‌شود و مطالب این جلسه در سایت‌های مرتبط با دفتر تبلیغات اسلامی برای مطالعه دیگران قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه این دفتر در سطوح مختلف، برنامه‌هایی در قالب نشست‌های تخصصی و نخبگانی برگزار می‌کند، ادامه داد: در سال‌های دفتر مذکور، قطب‌های فکری و فرهنگی را ایجاد کرده که قطب تعمیق ایمان دینی و مبارزه با جریان‌ها و فرق انحرافی، یکی از این برنامه‌های مهم انجام شده است؛ باید توجه کرد که بیشتر هجمه‌های دشمن نیز به باورهای یک جامعه نشانه می‌رود.

عباس زاده افزود: استکبار جهانی به این نتیجه رسیده است که در جنگ نرم، هم موفق تر خواهد بود و هم هزینه‌های بالا و سرسام آور جنگ سخت را نخواهد داشت؛ در جنگ سخت، احتمال شکست به مراتب از ورود به جنگ نرم بالاتر خواهد بود که جنگ ویتنام و شکست آمریکا، نمونه بارز آن می‌باشد.

وی با اشاره به مسأله کسب درآمد در جنگ‌های نرم گفت: جنگ سخت، کشور مهاجم را متحمل هزینه‌های بسیار بالایی می‌کند اما در جنگ نرم، کشور مهاجم می‌تواند در کنار فعالیت‌های مخرّب خود با تولید و توزیع محصولات ضد فرهنگ کشور هدف، به درآمدی سرشار دست پیدا کند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.