دولت ترامپ به دنبال تحریم ۸۹ شرکت چینی و ۲۸ شرکت روسی به بهانه رابطه داشتن با نیروهای نظامی این کشورها است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، خبرگزاری رویترز با اشاره به پیش‌نویس یک سند دولت آمریکا گزارش داد دولت ترامپ به دنبال تحریم ۸۹ شرکت چینی و ۲۸ شرکت روسی به بهانه داشتن روابط نظامی است.

در صورتی که این فهرست رسماً منتشر شود شرکت‌های آمریکایی باید برای فروش و صادرات آیتم‌های مشخصی به این شرکت‌ها از دولت آمریکا مجوزی جداگانه دریافت کنند. این آیتم‌ها از نرم‌افزارهای کامپیوتری مانند پردازش کلمات گرفته تا تجهیزات علمی مانند نمایشگرهای دیجیتال و قطعات و تجهیزات هواپیما را در بر می‌گیرند.

در حالی که از لحاظ تئوری به دست آوردن چنین مجوزی ممکن است، اما پیش‌نویس قانونی که توسط وزارت تجارت آمریکا تدوین شده می‌گوید مجوز تجارت با شرکت‌هایی که برچسب «کاربر نهایی نظامی» دارند به احتمال زیاد رد می‌شود.

به این ترتیب تعداد شرکت‌های قرار گرفته در لیست سیاه آمریکا به ۱۷۷ شرکت خواهد رسید که بیشتر آنها چینی هستند. طبق گزارش رویترز، از شرکت‌های مهمی که در لیست سیاه جدید قرار گرفته‌اند می‌توان به شرکت تولید هواپیمای مسافربری چین، کوماک، شرکت صنایع هوانوردی چین، اویک و زیرمجموعه‌های آن و شرکت ایرکوت روسیه (شرکت تولید هواپیمای مسافربری روسیه) اشاره کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.